Handleiding Eurogasinstalatie

Technische informatie over de Renault Safrane
Plaats reactie
SjongeS

Handleiding Eurogasinstalatie

Bericht door SjongeS »

Ik ben op zoek naar een handleiding voor een Eurogas G3 instalatie. Ben sinds gisteren in het bezit van een 2.5 20v RXT (1997).
Het valt mij op dat het systeem start op benzine, en dan na een paar km (afhankelijk van temp?) op gas overschakelt.
Vraag me af of dit zo hoort.
Safrane II 2.5 RXT AUT
Paulauke

Eurogas G3

Bericht door Paulauke »

Handleiding heb ik niet, maar wel een eurogas G3 in de auto.
Deze start altijd op benzine, maar nadat je oliepeilindicator verandert is in oliedruk ( meter op dashboard links onderin ) kan die overgaan op gas. Je kunt dit zelf forceren door gas te geven tot min 2000 toeren en dan abrupt het gaspedaal los te laten. Sommige installaties wachten hierop,
bv. als je gas geeft en moet remmen, andere wachten 4 minuten en schakelen dan sowieso over.
SjongeS

Eurogas G3

Bericht door SjongeS »

Bedankt voor de info. Ik ga morgen testen of ik één van de mogelijkheden thuis kan brengen.
Safrane II 2.5 RXT AUT
SjongeS

Bericht door SjongeS »

Paulauke, bedankt voor de informatie.

Heb het getest. Beide punten lijken te kloppen. Gas geven tot +/- 2500 toeren en dan gas loslaten, en ook rustig een paar minuten afwachten.
Safrane II 2.5 RXT AUT
Paulauke

Bericht door Paulauke »

OK,

Graag gedaan, zelf laat ik het gas altijd even los nadat ik net ben weggereden. Is nog nooit een probleem geweest, maar s'winters bij koude kan de motor eerst even iets minder soepel lopen. Het kost op deze manier gewoon wat minder benzine, vooral op de kortere stukken.
Safrane II 2.5 RXE Aut G3
Plaats reactie