deursloten

Hoe doe je wat aan een Renault Safrane
Gebruikersavatar
AlbertP
Berichten: 4989
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP »

Waarschijnlijk zie ik Digipunk volgende week.
Misschien heb ik ze voor die tijd gevonden, dan zijn ze iig alvast in Zoetermeer :wink: :wink:

Wat mij wel is opgevallen bij het nalezen van de topic is dat het wel werkt aan de binnenkant van de deur...
Werkt het stangetje van de handgreep naar beneden loopt naar het slot van de sluitkant wel goed??
Of is ie misschien losgeschoten??

Het kan ook zijn zoals Pussy al schreef, dat als je met de sleutel wilt openen, dat hij het stangetje niet in beweging zet.
Dan kan idd het probleem bij het (sleutel) slot zitten :twisted: :twisted:

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Gebruikersavatar
rien
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:18
Locatie: zoetermeer

Bericht door rien »

Ik heb nog helemaal niet binnenin gekeken. Met de schakelaar boven de binnenspiegel kan ik de bestuurdersdeur wel op slot zetten. BasR zegt echter dat dat een ander circuit is. Hoe dan ook: met de sleutel in het slot voel ik niet de tegendruk die je normaal gesproken voelt. Misschien is het een kleinigheidje omdat deze Saf zich verder op alle fronten prima gedraagt (afgezien van de veerschotel). Super al deze hulp.
2.0 RTE maart 2000 -135k (verkocht 2019)
Megane -IV - Bose - 2019
Kadjar Intense - 2019
Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2654
Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Jack de zeeuw »

Sinds vandaag kan ik van het bestuurdersportier van de "groene bi" de sleutel ook gewoon zonder weerstand rondblijven draaien.
Mijn "gezond"verstand zegt me dat er een gaffeltje of stangetje los is.
Ik had het slot reeds 2 jaar niet gebruikt en ik wilde hem met de sleutel openen omdat de accu geen stroom meer had, dus hij met de afstandsbediening niet meer open ging.
Volgens mij doet de spoel geen dienst als je de sleutel in het slot bedient.
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Gebruikersavatar
AlbertP
Berichten: 4989
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP »

Ooit heb ik dat ook eens gehad.
Alleen de kofferbak kon ik nog met de sleutel openen.
Na kruip en sluitwerk had ik de voordeur open, en kon ik de motorkap openen.
Daar even een 2e accu erop, ff wachten, starten en lopen.
Na een (groot) blokje om, had ik weer stroom genoeg om met de AB te openen/sluiten...PPfff
Uiteindelelijk bleek dat het kaartleeslampje aan was gebleven.
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Gebruikersavatar
digitalpunk
Berichten: 1040
Lid geworden op: 02 mar 2011, 13:24
Locatie: Zoetermeer

Bericht door digitalpunk »

Kijken kan nooit kwaad! Misschien in de loop van aankomende week afspreken? De deurpanelen zijn volgens mij redelijk eenvoudig te verwijderen en wie weet is het slechts een van de stangetjes die niet lekker zit. Nogmaals, ik heb zelf nog nooit achter de panelen gekeken dus we zullen er samen van leren. Ik heb voor aankomende week geen plannen dus wat mij betreft alle tijd!
'98 Safrane (903) 2.5i 20V RXE FROM 227K @ 257K
'99 Safrane (472) 3.0i 24V RXT FROM 259K @ 332K - Exit
'98 Safrane (903) 2.0i 16V RTE FROM 136K @ 145K - Exit
Puzzie
Berichten: 271
Lid geworden op: 30 jan 2009, 14:12
Locatie: Vught

Bericht door Puzzie »

Ik denk dat het inderdaad het stangetje of een kunststof bevestigingsbeugeltje (die nog wel eens kapot kunen gaan) is, want je zegt dat je het portier wel kan openen en sluiten met de schakelaar. De cv unit werkt dus wel.

Je moet wel met een zaklamp kijken, want het is moeilijk te zien en bereikbaar.

@Albert: zo te zien zijn de cv units van een PhI en PhII niet hetzelfde:

Afbeelding

Groeten
Paul
Safrane RXT 2.5 20V okt 1997, handgeschakeld, vert abysse, extra: navigatie. Verkocht in 2014
Gebruikersavatar
AlbertP
Berichten: 4989
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP »

Afbeelding


Zo te zien heeft de PhII 2x stekker aansluiteng, en de PhI 1x :cry: :cry: :cry:
Maar om het zeker te weten zou je ze naast elkaar moeten hebben.
Qua deur montage,.........vermoedelijk zijn de deuren hetzelfde en dus vermoedelijk ook de locatie`s waar de schroeven in moeten.
In de PhI zitten 5x aansluitingen in één stekker, en de andere heeft 2x stekker met..4 of 5 aansluitingen?

Vermoedelijk hebben ze de CV en de raambediening gesplitst.

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3969
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) »

Een ding is zeker. Het is een k-klus om die sloten te (de)monteren. :evil:
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Gebruikersavatar
AlbertP
Berichten: 4989
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP »

Dat is waar, het probleem is dat die 3 torxs schroeven erg vast zitten en dat je hem er lastig uit krijgt als hij los is.
De geleider van het raam zit behoorlijk in de weg en moet je freubelen en buigen om hem eruit te halen.
En oppassen dat je de clipjes die de stangetjes borgen, NIET afbreekt, het plastic is erg breuk gevoelig.
Maar het is te doen met gewoon gereedschap en wat geduld... :wink: :wink:

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Gebruikersavatar
rien
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:18
Locatie: zoetermeer

Bericht door rien »

[quote="digitalpunk"]Misschien in de loop van aankomende week afspreken? [/quote]

Dank DigitalPunk: volgende week kan ik op woensdag overdag, anders donderdag of vrijdag avond, of de hele zaterdag. Mail me even op prive mailadres.
2.0 RTE maart 2000 -135k (verkocht 2019)
Megane -IV - Bose - 2019
Kadjar Intense - 2019
Plaats reactie