Iemand bekend met deze Safranes?

Renault Safrane's of onderdelen daarvan
Gebruikersavatar
Lente
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 jun 2011, 19:54
Locatie: Zwolle

Iemand bekend met deze Safranes?

Bericht door Lente »

Ben stiekem weer aan het rondkijken naar een Safrane. De Caprice mag zo langzaam maar zeker weer weg. Ik kwam deze auto's op het internet tegen (ben nog niet wezen kijken). Kent iemand van jullie misschien een van deze auto's? Vooral de eerste spreekt me wel aan.

http://www.autotrack.nl/tweedehands/ren ... ne/9595683

http://www.autotrack.nl/tweedehands/ren ... ne/9662553

Als iemand een van deze auto's kent en iets over de staat weet, dan hoor ik dat graag.

Iemand nog interesse in een kleine zuinige Chevrolet Caprice? 8)
Ex Renault Safrane 2.5 RXE 1998 270.000km
Ex Renault Vel Satis 3.5 Initiale 2002 145.000km
Nu Chevrolet Caprice Wagon 1991 153.000km
Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2653
Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Jack de zeeuw »

Ben je de Caprice dan weer al beu :?: (klein en zuinig :lol: :lol: :?: )

De aangeboden autos ken ik niet maar als ik jou was zou ik ze eerst beide bekijken.
De velgen van de 1e zijn een beetje vreemd en lijken me niet origineel. De velgen van de 2e zijn af fabriek geleverd, deze auto ziet er op foto wel netjes uit, van binnen denk ik netter dan de 1e. Ik zou de onderhoud historie proberen te achterhalen als ik jou was, de onderhoudskosten bij achterstallig en/of groot onderhoud bij deze motoren kan nl. wel eens tegenvallen :wink:
In ieder geval succes en het zou leuk zijn als je weer terug zou komen :)
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Gebruikersavatar
digitalpunk
Berichten: 1040
Lid geworden op: 02 mar 2011, 13:24
Locatie: Zoetermeer

Bericht door digitalpunk »

Is jouw Caprice een personenwagen of een lijkenwagen?

Die eerste V6 zou pas gereviseerd moeten zijn, daarmee valt of staat de verkoop.
Met die vraagprijs zou ik er zeker even naar informeren en bij voorkeur ook eventuele facturen/bonnetjes van deze reparatie.

Voor die tweede geldt eigenlijk hetzelfde, maar mij viel het op dat ie geen leer interieur heeft.
Beide hebben zo te zien voorruitverwarming, wat een luxe is (mits het werkt, check dus voor barstjes en dergelijken in de voorruit).

Persoonlijk zou ik eerder voor de 85-FP-RD gaan: nieuwer, originele velgen, leer interieur.
Wat me bij die wagen wel opviel was de beslagen achterruit. Dit zou lekkage in of rondom de achterklep kunnen suggereren. Controleer dus even onder de kofferbakmat en in de ruimte van het reservewiel. Tot slot wordt er in de advertentie gesuggereerd dat er een "kanteldak elektrisch" op zit, maar die zie ik niet terug op de foto's.

Tsjaa, dat sproeierkapje... Als ik mijne ooit verkoop zou ik in ieder geval zorgen dat die allebei aanwezig zijn, staat wel zo netjes.

Caprice......... [smilie=bow.gif]
'98 Safrane (903) 2.5i 20V RXE FROM 227K @ 257K
'99 Safrane (472) 3.0i 24V RXT FROM 259K @ 332K - Exit
'98 Safrane (903) 2.0i 16V RTE FROM 136K @ 145K - Exit
Gebruikersavatar
AlbertP
Berichten: 4989
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP »

Zover ik weet zijn ze in eind 1999 en 2000 bij de 24v afgestapt van de voorruit verwarming.
Deze ruiten zijn gevoelig voor breuk.
Zelf heb ik 2x ruitbreuk in één jaar, in de Ini gehad die door de verzekering zonder zelf bijbetaling, werden vervangen.

Bij de 24v gaan de automaatbakken kapot zo tussen de 150 en 200.000Km.
Als ie bakken op zo`n einde loopt, wordt dat zeker een héél dure grap.
Daarnaast opletten of de distributie er niet aan gaat komen.
Zo rond de 120.000Km zijn ze aan de beurt, en dan wordt meestal ook de waterpomp en alle (span) rollen vernieuwd.
Ook dit kan duur zijn.
De stealer rekend daar rond de 1.600,= Eurtjes voor.
Elders kan je 7 á 800,= rekening mee houden.
Ook de bougie`s moet je rekening mee houden.
Deze gaan ook zo rond de 120.000Km mee, en dan moet de boel uit elkaar.
Dat heet o.a. het inlaatspruitstuk en pakkingen vernieuwen, en 6x dure bougie`s.
Ook dat wordt een rekening van ettelijke honderden Eur..... :oops: :oops:

Al met al redenen genoeg om de historie van de auto goed te controleren.

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Gebruikersavatar
Lente
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 jun 2011, 19:54
Locatie: Zwolle

Bericht door Lente »

Horrorverhalen.... Misschien toch maar naar een 2.5 gaan kijken. Ik was een beetje vergeten hoeveel onderhoud je aan een Safrane met deze kilometerstanden kunt hebben...

De Caprice is nog vrij oude techniek, nooit echte problemen en het onderhoud is goedkoop (onderdelen en uren).

En het is geen begrafenisauto! Het is een sierlijke, iets uit de kluiten gewassen, elegante verschijning. :lol:
Ex Renault Safrane 2.5 RXE 1998 270.000km
Ex Renault Vel Satis 3.5 Initiale 2002 145.000km
Nu Chevrolet Caprice Wagon 1991 153.000km
cees
Berichten: 166
Lid geworden op: 14 mar 2012, 14:01
Locatie: noord-brabant

Bericht door cees »

Lente schreef:Horrorverhalen.... Misschien toch maar naar een 2.5 gaan kijken. Ik was een beetje vergeten hoeveel onderhoud je aan een Safrane met deze kilometerstanden kunt hebben...

De Caprice is nog vrij oude techniek, nooit echte problemen en het onderhoud is goedkoop (onderdelen en uren).

En het is geen begrafenisauto! Het is een sierlijke, iets uit de kluiten gewassen, elegante verschijning. :lol:
De 24V's leuk en aardig al dat luxe , maar de onderhoudskosten zijn bijna niet te doen en vergeleken met de 2.5 is het gewoon onnodig .Als je echt 'n nette full option's 2.5 automaat kan bemachtigen heb je in feite 'n probleemloze safrane waar je eccht heel lang van kunt genieten. Ik vind trouwens de 2.5 veel mooier klinken dan de 24V ( mijn mening ) .Want bij de 2.5 heb je echt het gevoel dat er meer dan 4 cilinders onder de kap schuilen , bij de 24V kreeg ik dat gevoel niet echt , alleenig als de raam openstond :-) .

gr.cees
1992 safrane V6 12V (bordeaux) r.i.p
1997 safrane 2.0 16V (groen) r.i.p
1999 safrane V6 24V ( blauw ) r.i.p
1997 safrane 2.5 20V ( groen ) -:)
cees
Berichten: 166
Lid geworden op: 14 mar 2012, 14:01
Locatie: noord-brabant

Bericht door cees »

AlbertP schreef:Zover ik weet zijn ze in eind 1999 en 2000 bij de 24v afgestapt van de voorruit verwarming.
Deze ruiten zijn gevoelig voor breuk.
Zelf heb ik 2x ruitbreuk in één jaar, in de Ini gehad die door de verzekering zonder zelf bijbetaling, werden vervangen.

Bij de 24v gaan de automaatbakken kapot zo tussen de 150 en 200.000Km.
Als ie bakken op zo`n einde loopt, wordt dat zeker een héél dure grap.
Daarnaast opletten of de distributie er niet aan gaat komen.
Zo rond de 120.000Km zijn ze aan de beurt, en dan wordt meestal ook de waterpomp en alle (span) rollen vernieuwd.
Ook dit kan duur zijn.
De stealer rekend daar rond de 1.600,= Eurtjes voor.
Elders kan je 7 á 800,= rekening mee houden.
Ook de bougie`s moet je rekening mee houden.
Deze gaan ook zo rond de 120.000Km mee, en dan moet de boel uit elkaar.
Dat heet o.a. het inlaatspruitstuk en pakkingen vernieuwen, en 6x dure bougie`s.
Ook dat wordt een rekening van ettelijke honderden Eur..... :oops: :oops:

Al met al redenen genoeg om de historie van de auto goed te controleren.

Gr Albert
Mijn saf 24V was van december 99 had wel voorruitverwarming , gelukkig heb ik er 1 keer van mogen genieten , was meteen de eerste en de laatse keerr :-) .

gr.cees
1992 safrane V6 12V (bordeaux) r.i.p
1997 safrane 2.0 16V (groen) r.i.p
1999 safrane V6 24V ( blauw ) r.i.p
1997 safrane 2.5 20V ( groen ) -:)
Gebruikersavatar
digitalpunk
Berichten: 1040
Lid geworden op: 02 mar 2011, 13:24
Locatie: Zoetermeer

Bericht door digitalpunk »

cees schreef:Ik vind trouwens de 2.5 veel mooier klinken dan de 24V ( mijn mening ) .Want bij de 2.5 heb je echt het gevoel dat er meer dan 4 cilinders onder de kap schuilen , bij de 24V kreeg ik dat gevoel niet echt , alleenig als de raam openstond :-)
Ik heb de 2.5 nog niet horen gaan, maar ik moet zeggen dat ik deze v6 heerlijk vind klinken met een rollende kickdown. Niet dat ik het vaak doe, maar die ene wilde keer 's nachts in de Sijtwendetunnel in Leidschendam vergeet ik niet snel meer :D MAN wat een roffel.
Misschien zijn er verschillende kat's/middendempers/einddempers in de omloop. De uitlaat bepaalt natuurlijk voor een groot deel het geluid. Al moet ik zeggen dat je bij mij eigenlijk alleen de motor hoort.

Maar Cees en AlbertP hebben natuurlijk een punt. De 24V's zijn behoorlijk kostig in het onderhoud. Je moet er wel degelijk rekening mee houden.
'98 Safrane (903) 2.5i 20V RXE FROM 227K @ 257K
'99 Safrane (472) 3.0i 24V RXT FROM 259K @ 332K - Exit
'98 Safrane (903) 2.0i 16V RTE FROM 136K @ 145K - Exit
Gebruikersavatar
Lente
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 jun 2011, 19:54
Locatie: Zwolle

Bericht door Lente »

Ondertussen ga ik vanmiddag even kijken naar een Renault Safrane Touring 540i. Even kijken hoe dat rijdt. :oops: Een van de weinige Safranes met een 8-cilinder geloof ik.

Ik heb eerder gezocht naar een goede 2.5 automaat, maar het valt nog niet mee om er een te vinden. Heb altijd wel met veel plezier in die 2.5 gereden.

Ooit nog een 2.2 met voorruitverwarming gehad. Werkte perfect. De voorruitverwarming bedoel ik dan...de auto zelf deed het meestal niet. :lol:
Ex Renault Safrane 2.5 RXE 1998 270.000km
Ex Renault Vel Satis 3.5 Initiale 2002 145.000km
Nu Chevrolet Caprice Wagon 1991 153.000km
WillemS
Berichten: 2339
Lid geworden op: 18 jan 2007, 13:51
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

Dat moet dan haast wel een franse import zijn, Er staat hier ergens een foto van. Ik vind hem niet mooi net zo'n achterkant als de Caprice :cry: mvg WillemS
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II
Tranni
Berichten: 63
Lid geworden op: 20 jul 2012, 07:41

Bericht door Tranni »

Lente schreef:een Renault Safrane Touring 540i.
:?:
Die ken ik niet. Wel de Renault Safrane V6 Turbo IE Long Cours, maar die is wel echt apart ...
http://www.artcurial.com/en/asp/fullCat ... o=10394742
Gebruikersavatar
Lente
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 jun 2011, 19:54
Locatie: Zwolle

Bericht door Lente »

Gaat heul hard, zo'n Safrane Touring 540i, maar niet zo comfortabel als ik gewend ben van een Safrane... De koop ging niet door. Wel een prima autobedrijf (eerlijk, relaxed), kan ik aanraden: Eshuis in Holten. Is geen Safrane-specialist!

Waarom maken ze geen dein-auto's meer? Dein-auto's met wegzakzetels? Grote motor erin, goede geluidsinstallatie....Wat wil een mens nog meer?
Ex Renault Safrane 2.5 RXE 1998 270.000km
Ex Renault Vel Satis 3.5 Initiale 2002 145.000km
Nu Chevrolet Caprice Wagon 1991 153.000km
Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2653
Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Jack de zeeuw »

Waarschijnlijk bedoelde je de BMW 540i touring die daar te koop staat :?: Qua rij comfoort niet te vergelijken met een Safrane :?:
http://www.eshuisauto.nl/aanbod
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Gebruikersavatar
digitalpunk
Berichten: 1040
Lid geworden op: 02 mar 2011, 13:24
Locatie: Zoetermeer

Bericht door digitalpunk »

Uit eigen ervaring moet ik wel zeggen dat die 4.4 V8 van BMW voortreffelijk is. Ben ermee naar Benidorm op en neer geweest in een 540i sedan. Maar inderdaad qua comfort niet te vergelijken met een Safrane.
'98 Safrane (903) 2.5i 20V RXE FROM 227K @ 257K
'99 Safrane (472) 3.0i 24V RXT FROM 259K @ 332K - Exit
'98 Safrane (903) 2.0i 16V RTE FROM 136K @ 145K - Exit
Gebruikersavatar
renpaulren
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 feb 2013, 16:29

Bericht door renpaulren »

Tranni schreef:
Lente schreef:een Renault Safrane Touring 540i.
:?:
Die ken ik niet. Wel de Renault Safrane V6 Turbo IE Long Cours, maar die is wel echt apart ...
http://www.artcurial.com/en/asp/fullCat ... o=10394742
Die vond ik ook vrij apart, maar ik heb er een keer in gereden en heb er echt van genoten!
Ontspannen in z'n Renault
Plaats reactie