Oriënterende bezoeker

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Safrane of over jezelf
nefelimhg

Oriënterende bezoeker

Bericht door nefelimhg »

Hallo allemaal,

Laat ik beginnen met mezelf voorstellen, ik ben Michael en ben mezelf aan het oriënteren op een Renault Safrane.
Heb verschillende auto's gehad (o.a. van Duitse, Japanse en Franse makelij) waaronder een Renault 11 en een Clio dCi.
Op dit moment zit ik de in luxe situatie (ahum) dat ik geen auto heb en dus op zoek kan gaan naar een andere ;-)
De Safrane heb ik altijd al een bijzondere auto gevonden en nu past hij eindelijk in mijn budget.

Mijn voorkeur gaat uit naar een Phase II, het liefst een 2.5 20V automaat (met leer) anders een 2.0 handgeschakeld.
Een 2.5 Automaat heeft de voorkeur, een 2.0 automaat vind ik prestatie gewijs niet aantrekkelijk vandaar de handbak.
Ik ben er al een aantal tegen gekomen, met automaat zonder leer of met leer maar met een handbak, maar nog niet de ware.

Mochten jullie tips voor me hebben waar ik op moet letten bij een 2.5 automaat dan hoor ik het graag.

Groeten,
Michael
Fuego_gtx

Bericht door Fuego_gtx »

In ieder geval van harte welkom bij het clubje van Safranisten Michael :)
Snuffel eerst eens door de verschillende topics alhier voor je een definitieve keuze maakt, de automatenbak heeft nl ook zijn onhebbelijkheden.
Suc6 met je zoektocht.
Greetz, Arno
Renault Forever :P ??? In ieder geval liefhebber van Franse autos
Ex Renault Fuego (4x)
Ex Citroen Xsara Picasso 2.0 2003
Ex Safrane 2.2i Manoir 366k Amarant Metallic 142 1994
Peugeot 307 1.6 16V 2006
de k@bouter

Bericht door de k@bouter »

Welkom!

Die automaat van de 2.5 versie is een toppertje hoor, als ik het goed begrepen heb moeten ze hier de eerste defecte nog tegenkomen. De mooiste combi, vind ik en als je die kan vinden, is de 2.5 met automaat en een G3 installatie. Bezuinig niet, tot op zekere hoogte, op de aankoopprijs...liever een duurdere die goed onderhouden is dan een 'koopje' waar je op leeg loopt. Succes met de zoektocht! In frankrijk staan nog een paar mooie :wink:
Renault Safrane PhII 2.5 autom. '98 G3 - inmiddels over de 3 ton and still going strong!
nefelimhg

Bericht door nefelimhg »

Dank je :)

Zover ik tot nu toe heb gelezen zijn inderdaad de automaten die met de Volvo motoren geleverd worden redelijk bulletproof.
De automaat van (een van de) V6-en heeft wat meer kans op problemen zoals ik het heb begrepen.

Op dit moment maak ik bij lange na niet genoeg KM's om een LPG installatie te kunnen verantwoorden.
Maar inderdaad een exemplaar met LPG erin is natuurlijk vanaf dag 1 al interessant met de hedendaagse brandstofprijzen.

Via het internet heb ik al wel over de grens gekeken (Vlaanderen en Duitsland) maar Frankrijk nog niet.
(dat kom ook wel omdat ik absoluut geen woord Frans spreek hahaha) :oops:
AlbertP

Bericht door AlbertP »

Deze misschien ????
Hij heeft geen leren bekleding, maar die kan je vrij makkelijk omzetten voor niet teveel geld. Zo te zien is het een RXT uitvoering, dus ook met een uitgebreidde bekabeling
De prijs ligt wat hoog, maar daar kan je over praten, want hij schijnt al meer op MP te hebben gestaan, want hij is al meer dan 300x aangeklikt. :wink: :wink: :wink:
Hij heeft weinig Km`s erop en is zo gezegd (ff controleren) van de 1e eigenaar.

http://auto.marktplaats.nl/renault/4810 ... omaat.html

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
WillemS

Bericht door WillemS »

Dit bedrijf is gelieerd aan een auto-demontagebedrijf.
Ze hebben er nog een staan waarvan ze de lip onder de voorbumper mee hebben gespoten in de kleur vd wagen.
SUC6
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II
nefelimhg

Bericht door nefelimhg »

Ontzettend bedankt voor het meedenken/zoeken, deze ben ik zelf ook op marktplaats tegen gekomen.
Ik vind alleen de uitrusting en km-stand i.c.m. deze prijs een beetje verdacht.
(m.a.w. ik vind hem wat laag als wat aangeboden wordt ook 100% klopt, of is de rest wat ik ben tegen gekomen dan te duur?).

Over het leer omzetten, aan welke prijs range moet ik ongeveer denken?

Bedankt!
nefelimhg

Bericht door nefelimhg »

Is hier naast de minder nette motorruimte een probleem met de veerpoten?
Het lijkt wel alsof een van de twee niet recht in de auto zit, of is dit altijd zo?

Dit is een 97'er btw
Afbeelding
Sjak Brak

Bericht door Sjak Brak »

Wat is er mis met die motorruimte?

Ik vind het juist eerder verdacht als alles vlug-vlug met een veegje cockpitspray is opgelapt. Ik weet verder niet wat voor verwachtingen je hebt van motorcompatiment van een hok van pak m beet 15 jaar oud en tig duizend km achter de kiezen :shock:

Als je de prijs te laag vind, dan geef je toch 2 rooitjes meer :lol: lage prijs an sich is toch niks mis mee. Vergis je niet, safranes zijn bepaald geen goud waard op de occasionmarkt....

Leer interieur overzetten: aardig interieurtje zou je in de bandbreedte van 100-300 euro moeten vinden, middagje werk om over te zetten.
1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
nefelimhg

Bericht door nefelimhg »

De cosmetische staat van de motorruimte is ook niet echt het punt, mijn vraag ging meer over de veerpoten.
Het lijkt alleen alsof de linkerveerpoot naar voren is gekanteld (of de rechter naar achter).
Bedankt voor je tip van het bijbetalen ;) en de interieur prijzen.
Sjak Brak

Bericht door Sjak Brak »

Mja altijd lastig om de exacte geometrie te beoordelen aan de hand van een foto. Anders gewoon een kijkje gaan nemen als het voor de rest intessant lijkt?

Het zou "iets" kunnen zijn, misschien is het ook "niks". Dit geldt voor zowel de veerpoot als de auto ;)
1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
Koos

Safrane te koop

Bericht door Koos »

Als je nog een mooie Safrane zoekt dan heb ik er 1 staan t.w. een 3.0 V6 RXE automaat van 2000.
Sinds de aankoop van een Vel Satis staat deze al sinds mei te koop maar is het nog steeds niet gelukt om deze prima auto aan de man te brengen.

Kijk maar eens op autoscout24.nl
Makkelijker zoeken is gaspedaal.nl bij safrane / benzine / V6
Je zit dan acht safranes
De mijne =kenteken 64-DV-RH en woonplaats Spijkenisse

Ik krijg de link namelijk niet ingecopieerd in dit bericht

Als het je wat lijkt bel dan gerust naar de bijgevoegde telefoon nummers in de advertentie.
Over de prijs is altijd nog te praten

Groeten

Koos
Safrane 3.0 V6 24V RXE automaat 2000
nefelimhg

Bericht door nefelimhg »

Komt een scheve voorpoot eruit tijdens een testrit of is dit nauwelijks te merken?
Als dit alleen door een expert op te merken is dan gaat deze namelijk van mijn lijstje.

@Koos, bedankt voor het aanbod je hebt een PM.
WillemS

Bericht door WillemS »

Heb even een foto gemaakt van de motorruimte ze horen dus recht te staan.
Afbeelding
SUC6
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II
Koos

Bericht door Koos »

nefelimhg, ik heb je een pm gestuurd over mijn safrane.

Koos
Safrane 3.0 V6 24V RXE automaat 2000
Plaats reactie