koeler van de stuurbekrachtiging lekt
Lekkage is verholpen
.
Ik ben bij GAM (Renault sloperij) in Cuijk geweest en we hebben een soort gelijk koeler (expansiestuk) op de kop kunnen tikken voor het bedrag van 25,- euro.
Aan de rechter kant was de aansluitbuis 15cm te lang maar de buis op zich is precies hetzelfde dus alleen een kwestie van afzagen en het klopt helemaal.
Zelfs de ophangstrips zaten op precies dezelfde plek als de oude.
Er zat een klein beetje roest op de koeler maar niks noemenswaardig.
Thuis gekomen heb ik hem een beetje schoongemaakt met een schuurpapiertje en daarna in de roestomzetter en keurig afgewerkt met "tuinhekkengroenne" Hammerite
.
Gisteren was de koeler mooi gedroogd en heb ik hem eronder gezet.
Aan beide kanten de aluminium perskoppelingen van de oude koeler in gezaagd en er af gehaald, slangen eraf geschoven, koeler afgetapt en gedemonteerd, nieuwe eronder gehangen, slangen gemonteerd met slanklemmen (gaat perfekt want er komt GEEN druk op dit gedeelte) en afvullen met nieuwe olie.
Daarna een keer naar allebei de uiteinden sturen om het zaakje te ontluchten en de olie weer op peil brengen.
Kortom, het werkt weer als nieuw.
Hier een paar foto's.




Groeten Jarno.

Ik ben bij GAM (Renault sloperij) in Cuijk geweest en we hebben een soort gelijk koeler (expansiestuk) op de kop kunnen tikken voor het bedrag van 25,- euro.
Aan de rechter kant was de aansluitbuis 15cm te lang maar de buis op zich is precies hetzelfde dus alleen een kwestie van afzagen en het klopt helemaal.
Zelfs de ophangstrips zaten op precies dezelfde plek als de oude.
Er zat een klein beetje roest op de koeler maar niks noemenswaardig.
Thuis gekomen heb ik hem een beetje schoongemaakt met een schuurpapiertje en daarna in de roestomzetter en keurig afgewerkt met "tuinhekkengroenne" Hammerite

Gisteren was de koeler mooi gedroogd en heb ik hem eronder gezet.
Aan beide kanten de aluminium perskoppelingen van de oude koeler in gezaagd en er af gehaald, slangen eraf geschoven, koeler afgetapt en gedemonteerd, nieuwe eronder gehangen, slangen gemonteerd met slanklemmen (gaat perfekt want er komt GEEN druk op dit gedeelte) en afvullen met nieuwe olie.
Daarna een keer naar allebei de uiteinden sturen om het zaakje te ontluchten en de olie weer op peil brengen.
Kortom, het werkt weer als nieuw.
Hier een paar foto's.




Groeten Jarno.
Zwarte Renault Safrane 2.5 RXT.
Gisteren was ik bij de RDN in Waalwijk.
Daar hadden ze echte koelers die er eventueel ook onder gebouwd zouden kunnen worden.
Kosten excl. montage en Btw 85,= Euro.
Het is dan wel een echte koeler, en geen stukje pijp.
Gr Albert
Daar hadden ze echte koelers die er eventueel ook onder gebouwd zouden kunnen worden.
Kosten excl. montage en Btw 85,= Euro.
Het is dan wel een echte koeler, en geen stukje pijp.
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Nou, ik zit met hetzelfde gedonder. Zag af en toe een druppeltje onder de auto liggen. Probeerde vast te stellen wat het was. En ja hoor. Hele boeltje verroest en nu staat er een bakje onder om de ellende op te vangen. Vandaag stad en land afgebeld; niets te krijgen. Ja, meneer bekend probleem maar we hebben niets in huis. Kom ik op een gevegen moment bij Vanden Tol terecht in Zuid Beijerland en die kon wel een set bestellen via een contact in Frankrijk maar dat ging dan toch 220,- incl BTW kosten. Ook GAM in Cuijk gebeld: Jammer, hebben we niet, maar bent u een beetje handig. Ik gaf toe dat ik niet helemaal beschik over 2 linker handen. "Maakt u er toch zelf een van koperen pijp. Dat gaat tenminste nooit roesten" Aangezien solderen niet mijn sterkste kant is, ga ik maar eens met de loodgieter praten. Door de roestvorming is echter niet goed meer vast te stellen wat de dikte van het dunne stuk van de pijp is. Het lijkt 1.2 cm te zijn Kan iemand dat bevestigen???? Het dikkere stuk is minder belangrijk.
Safrane II 2.5 RXT
Heb inmiddels een tekening gemaakt met de maten er bij. Vanmorgen naar de loodgieter gebracht. € 30,- afgetikt en morgen laat ik hem er bij door de garagist eronder hangen.
Als je zelf geen brug hebt is het wel erg lastig, ook met die olie die je dan op moet vangen.
Zie foto.

En de tekening:

Als je zelf geen brug hebt is het wel erg lastig, ook met die olie die je dan op moet vangen.
Zie foto.

En de tekening:

Safrane II 2.5 RXT
De leiding die tussen nr 5 en nr 7 zit, zit bij mij een gaatje in.
Als je terug scrolt naar boven kan je op de tekening zien wat ik bedoel.
Heeft iemand nog een goeie leiding die ik kan overnemen?
Denk dat renault die ook niet zal kunnen leveren.
Er staat ook niet een nr op de tekening zo dat je los die leiding kan kopen.
Als je terug scrolt naar boven kan je op de tekening zien wat ik bedoel.
Heeft iemand nog een goeie leiding die ik kan overnemen?
Denk dat renault die ook niet zal kunnen leveren.
Er staat ook niet een nr op de tekening zo dat je los die leiding kan kopen.
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2653
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Daar loopt een stuk rubber en een stuk metalen leiding, waar zit het gaatje ?
Als je de metalen pershulzen voorzichtig doorslijpt of -zaagt, kun je er een stuk vantussen halen en vernieuwen
en vastzetten zoals Jarno dat gedaan heeft.
Als je de metalen pershulzen voorzichtig doorslijpt of -zaagt, kun je er een stuk vantussen halen en vernieuwen

Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2653
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Kun je het rubber niet loshalen zoals gezegd, de pijp een beetje inkorten en de boel weer met slangklemmen monteren 

Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2653
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2653
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Stukje leiding bij een garage of mechanisatie bedrijf, vaak hebben de laatste de leiding op de rol als ze zelf hydraulic leidingen persen. Leiding moet dezelfde binnen diameter hebben als de bestaande leiding.
Suc6
Suc6

Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm