2.5 blok loopt af en toe op 4 pitten
2.5 blok loopt af en toe op 4 pitten
Ik heb weer eens een nieuw probleem met de Renault...
Het blok loopt af en toe op 4 pitten.. Hij had een tijdje (lees 2 weken) stil gestaan, daarna was de accu leeg (sowieso raar). Na het starten met een starthulp liep hij op 4 pitten.
Echter, daarna uitgezet, 10 min gewacht, weer gestart en een stukje mee gaan rijden. Nu loopt hij weer op 5 pitten..
Dit is niet de eerste keer dat het gebeurd. Hij heeft dan ook aan dat de brandstof inspuiting defect is..
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Ik vermoed niet de bobine, dat zouden andere symptomen kunnen zijn. Uitlezen bij de renault garage kan nu niet aangezien de computer nu geen storing aangeeft.
Alvast bedankt!
*edit*
Ik heb ook gemerkt dat het toerental bij stationair wisselt tussen de 600 en 1000rpm. Daar schommelt hij telkens tussen.
Het blok loopt af en toe op 4 pitten.. Hij had een tijdje (lees 2 weken) stil gestaan, daarna was de accu leeg (sowieso raar). Na het starten met een starthulp liep hij op 4 pitten.
Echter, daarna uitgezet, 10 min gewacht, weer gestart en een stukje mee gaan rijden. Nu loopt hij weer op 5 pitten..
Dit is niet de eerste keer dat het gebeurd. Hij heeft dan ook aan dat de brandstof inspuiting defect is..
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Ik vermoed niet de bobine, dat zouden andere symptomen kunnen zijn. Uitlezen bij de renault garage kan nu niet aangezien de computer nu geen storing aangeeft.
Alvast bedankt!
*edit*
Ik heb ook gemerkt dat het toerental bij stationair wisselt tussen de 600 en 1000rpm. Daar schommelt hij telkens tussen.
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Vervuilde injectoren
(injector claener gebruiken) Wisselend stationair toerental
Heb ik soms ook wel eens, stoort me niet, luchtmassameter
Of zou dit met hetzelfde te maken kunnen hebben (injectoren)
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Heb er nog niet zo lang (lees, bij de vorige APK) een flesje cleaner er doorheen gegooid en vpower getankt. Dat is een klein half jaartje geleden..Jack de zeeuw schreef:Vervuilde injectoren![]()
(injector claener gebruiken) Wisselend stationair toerental
Heb ik soms ook wel eens, stoort me niet, luchtmassameter
![]()
Of zou dit met hetzelfde te maken kunnen hebben (injectoren)
Vergeten te vertellen, ik rook ook een redelijk sterke benzine lucht toen hij op 4 pitten liep, ik vermoed eigenlijk eerder de ontsteking dan de inspuiting.. Of heb ik het hier fout?
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3970
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
controleer dan eerst de verdelerkap eens op versleten contacten. Als die goed is dan in het donker met een plantenspuit de bougiekabels testen. Vuurwerk is niet goed. 
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
toevallig ergens een visueel voorbeeld van een versleten verdelerkap of hoe een goede eruit moet zien?AS1 schreef:controleer dan eerst de verdelerkap eens op versleten contacten. Als die goed is dan in het donker met een plantenspuit de bougiekabels testen. Vuurwerk is niet goed.
Mocht hij versleten zijn, moet ik dan ook de rotor vervangen?
Let op, ik ben hem aan het repareren zodat ik hem kan verkopen, ik ga dus niet alles nieuw kopen
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Oude verdelerkappen/rotors worden meestal weggegooid omdat anders de verleiding te groot is om ze weer ergens te monteren
Dus is het moeilijk om een visueel beeld hier te krijgen van een slechte.
Maar als de (in jou geval 5 vlakken die in verbinding staan met de bougiekabels in de verdeler kap behoorlijk ingebrand zijn, of het koolstof pennetje is ver afgesleten of helemaal weg moet je de kap vervangen.
Hier een slechte :


en hier een goede, lees betere :


Maar ook de slechte deed het nog goed, zelfs zonder koolstof stift op de plaats van de bobinekabel.
De rotor hoef je niet echt te vernieuwen maar is wel beter in verband met opnieuw inbranden van de verdelerkap.
Als de afstand tussen rotor en bobine nl te groot wordt gaat het spulletje sneller inbranden.
Suc6 met de beslissing.
Maar als de (in jou geval 5 vlakken die in verbinding staan met de bougiekabels in de verdeler kap behoorlijk ingebrand zijn, of het koolstof pennetje is ver afgesleten of helemaal weg moet je de kap vervangen.
Hier een slechte :


en hier een goede, lees betere :


Maar ook de slechte deed het nog goed, zelfs zonder koolstof stift op de plaats van de bobinekabel.
De rotor hoef je niet echt te vernieuwen maar is wel beter in verband met opnieuw inbranden van de verdelerkap.
Als de afstand tussen rotor en bobine nl te groot wordt gaat het spulletje sneller inbranden.
Suc6 met de beslissing.
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Vernieuw nu maar zowel de kap als de rotor.
De rotor kan ook "doorslaan".
Het kan natuurlijk ook een kabel of de bougiedop zijn.
Als je tijdens het lopen op 4-poten 1 voor 1 de bougiekabels lostrekt weet je snel genoeg welke kabel/dop/bougie het niet doet(blijft dan op 4-poten lopen).
SUC6
De rotor kan ook "doorslaan".
Het kan natuurlijk ook een kabel of de bougiedop zijn.
Als je tijdens het lopen op 4-poten 1 voor 1 de bougiekabels lostrekt weet je snel genoeg welke kabel/dop/bougie het niet doet(blijft dan op 4-poten lopen).
SUC6
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3970
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
Ik heb er laats wat wasbenzine ingegooit en een beetje schudden .....doet wonderen
Het metalen binnenwerk gaat steeds soepeler op en neer en er komt een hoop zwarte drap uit.
succes
Het metalen binnenwerk gaat steeds soepeler op en neer en er komt een hoop zwarte drap uit.
succes
safrane 2.5 rxt automaat met alle optie's ,leer, xenon verlichting schuifdak en nog veel meer is verkocht.
safrane 2.5 rxe lpg g3 automaat met leer en voorruitverwarming op 15-12-2010 102000km inmiddels verkocht en kort gereden door nieuwe eigenaar.
18-DD-SL R.I.P.
safrane 2.5 rxe lpg g3 automaat met leer en voorruitverwarming op 15-12-2010 102000km inmiddels verkocht en kort gereden door nieuwe eigenaar.
18-DD-SL R.I.P.
