AlbertP schreef:Uitzonderingen zullen er altijd zijn.
Je mag ervan uitgaan dat de DomDom de juiste snelheid aangeeft, maar ook daar zit een kleine foutmarge in.
Waar je wel op moet letten is of er bv de standaard bandenmaat nog onder zit.
Met een kleinere bandomtrek zal je "sneller op de teller" zijn![]()
![]()
Gr Albert
Topsnelheid?
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
- digitalpunk
- Berichten: 1040
- Lid geworden op: 02 mar 2011, 13:24
- Locatie: Zoetermeer
Toch verlijdelijk als je een 0,5 uur van duitsland woonSjak Brak schreef:Meer dan de helft hier is lid van de 210+ club



safrane 2.5 rxt automaat met alle optie's ,leer, xenon verlichting schuifdak en nog veel meer is verkocht.
safrane 2.5 rxe lpg g3 automaat met leer en voorruitverwarming op 15-12-2010 102000km inmiddels verkocht en kort gereden door nieuwe eigenaar.
18-DD-SL R.I.P.
safrane 2.5 rxe lpg g3 automaat met leer en voorruitverwarming op 15-12-2010 102000km inmiddels verkocht en kort gereden door nieuwe eigenaar.
18-DD-SL R.I.P.
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2653
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Meestal is de bijrijder (lees de vrouw) dan de snelheidsbegrenzer of reed zijd,n hens schreef:Toch verlijdelijk als je een 0,5 uur van duitsland woon, ook ik
220km/h
vorig jaar naar movieworld

Bij mij zeggen de kinderen dan dat ik niet zo moet "racen " maar dat zeggen ze al bij het optrekken, daar hoef ik niet te hard voor te rijden. Maar op een lange rit worden ze eraan gewend, je moet het langzaam opbouwen


Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3964
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
mijn baas plankt alleen als ze met het hele gezin in de auto zitten. Het is anders zo lullig voor ze als pa wegvalt. 

Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Meestal wel de vrouw maar ik heb weer zo'n apart exemplaar te pakken. Zij heeft de hoogste bekeuring op haar naam staan (met uiteraard haar eigen SafraneJack de zeeuw schreef:Meestal is de bijrijder (lees de vrouw) dan de snelheidsbegrenzer of reed zij![]()
Bij mij zeggen de kinderen dan dat ik niet zo moet "racen " maar dat zeggen ze al bij het optrekken, daar hoef ik niet te hard voor te rijden. Maar op een lange rit worden ze eraan gewend, je moet het langzaam opbouwen![]()


Volvo S60 D3 Summum 2011
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2653
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Andere tactiek..... rij met een sukkel drafje zodanig dat het slaapverwekkend is.
Als de oogluiken dicht zijn, dan langzaam het tempo opvoeren.......
Dit werkt uitstekend
Gr Albert
Als de oogluiken dicht zijn, dan langzaam het tempo opvoeren.......
Dit werkt uitstekend




Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Mijn kinderen vonden het wel leuk als pappa met de Sierra dwars ging ( mits het regende...).
Dat slaapverhaal ging ook op toen ik eens met de caravan richting Bordeaux reed. Mijn moeder,vrouw en kids sliepen toen ik de geest kreeg op de autoroute. Mag hier toch 130 km/u met de sleurhut ? dacht ik..... Dus langzaam ging het pedaal naar beneden....tot de hoogst illegale en ook wel enigzins gevaarlijke snelheid van 160 km/u.......met een sleurhut achter de auto
Moet er wel bijvertellen dat ik toen met de peus 605 reed die zo'n 1800 kg woog en de sleurhut was een schamele 750 kg......... Als ie al was gaan slingeren had ik het nooit gemerkt.....
Bleek ook wel toen ik de andere dag vlakbij Bordeaux in een dorp reed en de mensen claxoneerden en seinden.....bleek dat ik al een tijdje met een (bijna ) lege band op de caravan rondreed.
Moet ook wel zeggen dat ik dat nu nog geeneens meer zou durven...ben wat dat betreft wel een watje geworden. Alhoewel ik het hard rijden niet meer zo interessant vind,tenzij het een leuk bochtig weggetje betreft.
Dat slaapverhaal ging ook op toen ik eens met de caravan richting Bordeaux reed. Mijn moeder,vrouw en kids sliepen toen ik de geest kreeg op de autoroute. Mag hier toch 130 km/u met de sleurhut ? dacht ik..... Dus langzaam ging het pedaal naar beneden....tot de hoogst illegale en ook wel enigzins gevaarlijke snelheid van 160 km/u.......met een sleurhut achter de auto

Moet er wel bijvertellen dat ik toen met de peus 605 reed die zo'n 1800 kg woog en de sleurhut was een schamele 750 kg......... Als ie al was gaan slingeren had ik het nooit gemerkt.....
Bleek ook wel toen ik de andere dag vlakbij Bordeaux in een dorp reed en de mensen claxoneerden en seinden.....bleek dat ik al een tijdje met een (bijna ) lege band op de caravan rondreed.
Moet ook wel zeggen dat ik dat nu nog geeneens meer zou durven...ben wat dat betreft wel een watje geworden. Alhoewel ik het hard rijden niet meer zo interessant vind,tenzij het een leuk bochtig weggetje betreft.
2,2i Vi RT 1994 handgeschakeld "Gigi"
- Safrane 2.5 rxt
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:59
- Locatie: Ermelo
Lijkt me wel een beetje aan de hoge kant.fredo schreef:160 km/u.......met een sleurhut achter de auto![]()
Moet er wel bijvertellen dat ik toen met de peus 605 reed die zo'n 1800 kg woog en de sleurhut was een schamele 750 kg.........
Gezien het wereldrecord op naam staat van Viper met 205 km/u.
En dat alles met ruim 400pk op een startbaan.
Safrane 2.5 20v RXT Aut Initiale Paris '98
Dat werkt ook perfect jaAlbertP schreef:Andere tactiek..... rij met een sukkel drafje zodanig dat het slaapverwekkend is.
Als de oogluiken dicht zijn, dan langzaam het tempo opvoeren.......
Dit werkt uitstekend![]()
![]()
![]()
![]()
Gr Albert




- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3964
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
en wat vond de gendarmerie daarvan??d,n hens schreef:Dat werkt ook perfect ja![]()
deed ik ook al ,toen we nog geen kinderen hadden, met 190-200km/h naar Salou binnen 12 uur daar incl. tanken en stops ,met de Renault 21 2.2 GTX manager
![]()
![musik13 [smilie=musik13.gif]](./images/smilies/musik13.gif)
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Als je de gemiddelde 10 % eraf haalt was dat dan ook +/- 144 km/u in het echhie, maar die 160 heb ik toch wel degelijk gehaald op teller,wel met een licht dalende weg en zoals eerder gezegd een auto van 1800 kg voor een caravan van 750......dat is niet te vergelijken met een viper met een caravan die waarschijnlijk een stuk zwaarder was ( voor de stabiliteit ). En die viper is ook wel wat lager kwa bouw als een peus 605 dus de luchtweerstand is dan ook hoger met zo'n hogere sleurhut erachter.Safrane 2.5 rxt schreef:Lijkt me wel een beetje aan de hoge kant.fredo schreef:160 km/u.......met een sleurhut achter de auto![]()
Moet er wel bijvertellen dat ik toen met de peus 605 reed die zo'n 1800 kg woog en de sleurhut was een schamele 750 kg.........
Gezien het wereldrecord op naam staat van Viper met 205 km/u.
En dat alles met ruim 400pk op een startbaan.
2,2i Vi RT 1994 handgeschakeld "Gigi"