Ik zou spijt als haren op m'n hoofd hebben als ik een ander met deze auto zou zien wegrijden!!
aangeboden: mijn Safrane V6 RXE
- de k@bouter
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 26 mei 2010, 21:30
- Locatie: almere
Toch snap ik het niet helemaal. Je hebt hier een unieke (1 van de 4!) en prachtige auto waar je duidelijk veel liefde, tijd en geld in hebt gestoken. Zo'n lexus heeft misschien een betere bak en motor en is wat stiller (kom op man, je rijdt een v6!) maar mist mijns inziens toch een hoop karakter, en what not, wat de lexus zeker niet heeft. Autorijden is voor een groot deel emotie, en dat speelt zeker mee voor de safrane rijder want er zijn betere auto's te krijgen voor je geld
. Kortom, je hebt een pracht van een fransoos in je bezit en die wil je inruilen voor een karakterloze (ik mag overdrijven hier hè
) japanner.
Ik zou spijt als haren op m'n hoofd hebben als ik een ander met deze auto zou zien wegrijden!!
Ik zou spijt als haren op m'n hoofd hebben als ik een ander met deze auto zou zien wegrijden!!
Renault Safrane PhII 2.5 autom. '98 G3 - inmiddels over de 3 ton and still going strong!
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2653
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Mij is ook nog nooit gevraagd waar ze staan maar als je de letter van de wet naleest moet dat eigenlijk wel.
Ze mogen in ieder geval niet op de openbare weg staan (of je moet de nr.plaat eraf halen )
Trouwens, het is zeker een mooie wagen (dan begint het bij mij ook te kriebelen maar ik heb ar al genoeg staan voorlopig), waar goed op gepast is maar ik denk dat de prijs iets te hoog is voor een auto van '92. Misschien over 10 jaar
Ik zag vandaag bij de youngtimers nl. een 25 staan uit '85, die er overigens heel goed uit ziet, en ook zonder leer waar ze om en nabij de € 3000,- vragen.
Maar ja, als je hem 10 jaar ergens binnen stalt ben je ook € 1500,- kwijt, als het niet meer is.

Ze mogen in ieder geval niet op de openbare weg staan (of je moet de nr.plaat eraf halen )
Trouwens, het is zeker een mooie wagen (dan begint het bij mij ook te kriebelen maar ik heb ar al genoeg staan voorlopig), waar goed op gepast is maar ik denk dat de prijs iets te hoog is voor een auto van '92. Misschien over 10 jaar
Ik zag vandaag bij de youngtimers nl. een 25 staan uit '85, die er overigens heel goed uit ziet, en ook zonder leer waar ze om en nabij de € 3000,- vragen.
Maar ja, als je hem 10 jaar ergens binnen stalt ben je ook € 1500,- kwijt, als het niet meer is.
Hoi Jack ,
heb jij nog ruimte over om een safrane V6 van 1992 te stallen? ik heb zelf slechts 250m grond en daarom geen plaats! om in de tuin te zetten. want ik wil hem wel hebben, maar ik moet hem wel een paar jaar kunnen stallen
groet, boer
heb jij nog ruimte over om een safrane V6 van 1992 te stallen? ik heb zelf slechts 250m grond en daarom geen plaats! om in de tuin te zetten. want ik wil hem wel hebben, maar ik moet hem wel een paar jaar kunnen stallen
groet, boer
Renault25 v6 injection baccara 1991 178000
Renault25 v6 injection baccara 1991 162000
Ex rxe v6i aut.1992 228000
Ex safrane baccara1993 315000km
Boer
Renault25 v6 injection baccara 1991 162000
Ex rxe v6i aut.1992 228000
Ex safrane baccara1993 315000km
Boer
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2653
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Nu ik hem nog eens bekijk, zie ik dat hij de bumpers heeft van een Baccara (voor en achter) of hadden de Safs uit '92 allemaal die bumpers met o.a. de 4-kante mistlampen

Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2653
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Nou Boer, dan moet ik toch eens een schuur bijbouwen, inmiddels staan er hier al 10 auto's en het zou mooi zijn als ik die eens allemaal bij elkaar kan zetten. Dan wordt het overzicht wat beter.
Ik zit er al langer over te denken maar bouwen kost geld en dan ga ik niet over 1 nacht ijs
Dus voorlopig zeg ik nog geen ja en om zoiets nu buiten te zetten vindt ik ook geen optie
Ik zit er al langer over te denken maar bouwen kost geld en dan ga ik niet over 1 nacht ijs
Dus voorlopig zeg ik nog geen ja en om zoiets nu buiten te zetten vindt ik ook geen optie
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Een Safrane ligt als een blok op de weg en rijd fantastisch. Ik heb er 3 gehad. Van de laatste heb ik afscheid genomen in verband met een kapotte versnellingsbak. Nu rijd ik een Peugeot 607. Qua comfort is de 607 minstens zo goed, maar qua rijden haalt hij het niet bij een Safrane. In de Peus moet ik constant corrigeren. Hij wil gewoon niet rechtuit blijven rijden. Ik kan daar niet aan wennen. Het gaat me zelfs wat tegenstaan. Bij de Safrane heb je daar geen last van. Die blijft keurig rechtuit rijden, wind of geen wind. In het begin heb je daar niet zo'n erg in, dan ervaar je het comfort, de mooie JBL stereo installatie, het lage geluidsniveau e.d., maar dat soort dingen is bij de Safrane ook niet verkeerd. En een auto heb je om mee te rijden en dat moet perfect zijn.
Als je nu al zegt dat je voor wat betreft de rechtuitstabiliteit en zijwindgevoeligheid het nodige inlevert, ben ik bang dat je spijt krijgt. Dat ga je namelijk tegenstaan. Een stapje terug went namelijk nooit. Qua rijcomfort is de Safrane niet te verslaan. Stiekum houdt ik het aanbod van Safranes nog in de gaten en als ik een mooie tegenkom voor weinig, sta ik er niet van te kijken dat ik voor gaas ga. Met leren bekleding had deze een goed kans gemaakt. Hij ziet er erg mooi uit.
Groeten,
Ad
Als je nu al zegt dat je voor wat betreft de rechtuitstabiliteit en zijwindgevoeligheid het nodige inlevert, ben ik bang dat je spijt krijgt. Dat ga je namelijk tegenstaan. Een stapje terug went namelijk nooit. Qua rijcomfort is de Safrane niet te verslaan. Stiekum houdt ik het aanbod van Safranes nog in de gaten en als ik een mooie tegenkom voor weinig, sta ik er niet van te kijken dat ik voor gaas ga. Met leren bekleding had deze een goed kans gemaakt. Hij ziet er erg mooi uit.
Groeten,
Ad
Volvo S60 automaat
Voorheen: Renault Safrane 2.5 RXT - Peugeot 607 2.2 - Renault Safrane 3.0 V6 24V (2x RXT en RXE) - Renault Safrane 2.0
Voorheen: Renault Safrane 2.5 RXT - Peugeot 607 2.2 - Renault Safrane 3.0 V6 24V (2x RXT en RXE) - Renault Safrane 2.0
Een leren bekleding hoeft geen probleem te zijn, want ik heb een complete set op de "plank" staan



Gr Albert



Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2653
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
- de k@bouter
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 26 mei 2010, 21:30
- Locatie: almere
Haha, je kunt de man wel uit de safrane halen maar de safrane niet uit de man!Ad-orgel schreef:Een Safrane ligt als een blok op de weg en rijd fantastisch. Ik heb er 3 gehad. Van de laatste heb ik afscheid genomen in verband met een kapotte versnellingsbak. Nu rijd ik een Peugeot 607. Qua comfort is de 607 minstens zo goed, maar qua rijden haalt hij het niet bij een Safrane. In de Peus moet ik constant corrigeren. Hij wil gewoon niet rechtuit blijven rijden. Ik kan daar niet aan wennen. Het gaat me zelfs wat tegenstaan. Bij de Safrane heb je daar geen last van. Die blijft keurig rechtuit rijden, wind of geen wind. In het begin heb je daar niet zo'n erg in, dan ervaar je het comfort, de mooie JBL stereo installatie, het lage geluidsniveau e.d., maar dat soort dingen is bij de Safrane ook niet verkeerd. En een auto heb je om mee te rijden en dat moet perfect zijn.
Als je nu al zegt dat je voor wat betreft de rechtuitstabiliteit en zijwindgevoeligheid het nodige inlevert, ben ik bang dat je spijt krijgt. Dat ga je namelijk tegenstaan. Een stapje terug went namelijk nooit. Qua rijcomfort is de Safrane niet te verslaan. Stiekum houdt ik het aanbod van Safranes nog in de gaten en als ik een mooie tegenkom voor weinig, sta ik er niet van te kijken dat ik voor gaas ga. Met leren bekleding had deze een goed kans gemaakt. Hij ziet er erg mooi uit.
Groeten,
Ad
Renault Safrane PhII 2.5 autom. '98 G3 - inmiddels over de 3 ton and still going strong!
Was alleen even de "hoedenplank" tafel vergeten erbij te zetten.Jack de zeeuw schreef:Albert, gezellig zithoekje zo.![]()
![]()
Vrouwlief vond het toch een beetje rommelig
de k@bouter
Haha, je kunt de man wel uit de safrane halen maar de safrane niet uit de man!
Tja je zal maar met dat virus besmet zijn.....
Gr Albert
de k@bouter: Haha, je kunt de man wel uit de safrane halen maar de safrane niet uit de man!
Albert: Tja je zal maar met dat virus besmet zijn.....
-----
Leuk gevonden, maar een ziekte is het nog niet hoor: de Safrane. De Safrane is een mooie auto, maar de Peugeot 607 oogt wat chiquer. Alleen qua rijeigenschappen legt de Peugeot het af tegen de Safrane en dat is geen gevoel of virus of zo maar mijn persoonlijke ervaring.
Groeten,
Ad
Albert: Tja je zal maar met dat virus besmet zijn.....
-----
Leuk gevonden, maar een ziekte is het nog niet hoor: de Safrane. De Safrane is een mooie auto, maar de Peugeot 607 oogt wat chiquer. Alleen qua rijeigenschappen legt de Peugeot het af tegen de Safrane en dat is geen gevoel of virus of zo maar mijn persoonlijke ervaring.
Groeten,
Ad
Volvo S60 automaat
Voorheen: Renault Safrane 2.5 RXT - Peugeot 607 2.2 - Renault Safrane 3.0 V6 24V (2x RXT en RXE) - Renault Safrane 2.0
Voorheen: Renault Safrane 2.5 RXT - Peugeot 607 2.2 - Renault Safrane 3.0 V6 24V (2x RXT en RXE) - Renault Safrane 2.0
- de k@bouter
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 26 mei 2010, 21:30
- Locatie: almere
Wat een diepzinnige uitsmijters gooi jij er tegenaan...! Ik denk dat je uit ervaring spreekt...de k@bouter schreef:Ad, je weet dat ontkenning de eerste fase van uiteindelijke acceptatie is hè
Maar toch..., om eerlijk te zijn, helemaal ongelijk heb je niet; als ik nu nog zou moeten kiezen koos ik een Safrane, alleen geen 3.0 V6 24v meer.
Nu is het ook weer niet zo dat het met de 607 tobben is. Het is natuulijk een fantastische auto en er zijn ook dingen waarmee de 607 het wint van de Safrane. En..., hij doet niks verkeerds, dus komt op mij wel betrouwbaar over. Sinds ik hem heb, ben ik nog niet in de garage geweest en dat is wennen, want dat was met de Safrane (tja, een 3.0 V6 24v) wel anders.
Alleen de koersvastheid van een Safrane is in mijn beleving niet te evenaren en dat wilde ik benadrukken aan Jac die overweegt zijn mooie-ouwe Safrane weg te doen.
Groeten,
Ad
Volvo S60 automaat
Voorheen: Renault Safrane 2.5 RXT - Peugeot 607 2.2 - Renault Safrane 3.0 V6 24V (2x RXT en RXE) - Renault Safrane 2.0
Voorheen: Renault Safrane 2.5 RXT - Peugeot 607 2.2 - Renault Safrane 3.0 V6 24V (2x RXT en RXE) - Renault Safrane 2.0