Stroomvoorziening brandstofpomp !

Hoe doe je wat aan een Renault Safrane
Plaats reactie
Bob Roermond

Stroomvoorziening brandstofpomp !

Bericht door Bob Roermond »

Help, help. Sinds de aanschaf zo'n 4 jaar geleden van mijn Safrane 2.2. RN uit dec. 1992 ervaar ik problemen met de stroomtoevoer naar de benzinepomp.

Met als eindresultaat: hij start nu helemaal niet meer en de oorzaak is onduidelijk.

Gecontroleerd zijn: de pomp zélf, de bekabeling, het brandstofpomp-relais onder de computer en de computerunit zélf !

Alles functioneert ................. maar de pomp krijgt toch geen stroom en dus start de auto niet !

Wie oh wie kan mij vertellen waar ik de oorzaak nog vinden kan ?
snowy99

Bericht door snowy99 »

Hoi Bob

Iets klopt er niet , het moment dat je relais aantrekt van je benzine pomp en je bekabeling is goed doen moet je spanning hebben staan op je pomp. Hoe heb je de benzine pomp getest dan ?
Zijn de zekeringen getest ?

Gr Snowy99
Renault Safrane 2.0 16v 1997
Bob Roermond

Stroomvooziening brandstofpomp

Bericht door Bob Roermond »

De pomp draait als hij via een andere kabel stroom krijgt. De storing zou dus in de lange kabel naar achteren moeten zitten maar we beschikken niet over schema's. Een omleggin maken zou niet kunnen vanwege problemen dan met de computer. En de zekeringen ? Welke zekering heeft betrekking op de pomp ?

Alvast bedankt voor het meedenken !

Snowy99 schreef:Iets klopt er niet , het moment dat je relais aantrekt van je benzine pomp en je bekabeling is goed doen moet je spanning hebben staan op je pomp. Hoe heb je de benzine pomp getest dan ?
Zijn de zekeringen getest ?

Gr Snowy99
Norbert

Re: Stroomvoorziening brandstofpomp !

Bericht door Norbert »

Hallo,
Kontrolliere mal die Sicherungen im Motorraum. Vor der Batterie.
Dann die Stecker beim Steuergerät. Die Kontakte.
Habe Dir ein paar Pläne bei gelegt

Bob Roermond schreef:Help, help. Sinds de aanschaf zo'n 4 jaar geleden van mijn Safrane 2.2. RN uit dec. 1992 ervaar ik problemen met de stroomtoevoer naar de benzinepomp.

Met als eindresultaat: hij start nu helemaal niet meer en de oorzaak is onduidelijk.

Gecontroleerd zijn: de pomp zélf, de bekabeling, het brandstofpomp-relais onder de computer en de computerunit zélf !

Alles functioneert ................. maar de pomp krijgt toch geen stroom en dus start de auto niet !

Gast

Bericht door Gast »

Halo Norbert, danke fur dein hilfe. Die sicherungen und stecker sind o.k.. Bin sicher interessiert in die Pläne. Schiksst du die mich bitte per email: bobthijssen@wanadoo.nl Danke schön !

Norbert schreef:Hallo,

Bob Roermond schreef:Help, help. Sinds de aanschaf zo'n 4 jaar geleden van mijn Safrane 2.2. RN uit dec. 1992 ervaar ik problemen met de stroomtoevoer naar de benzinepomp.

Gast

Bericht door Gast »

Hallo Norbert, sorry, das richtige emailadres ist: bajmthijssen@wanadoo.nl
Anonymous schreef:Halo Norbert, danke fur dein hilfe. Die sicherungen und stecker sind o.k.. Bin sicher interessiert in die Pläne. Schiksst du die mich bitte per email: bobthijssen@wanadoo.nl Danke schön !

Norbert schreef:Hallo,

Gast

Bericht door Gast »

beetje laat maar als je een startonderbreker hebt ligt het probleem daar gagarandeert
rop

brandstofpomp

Bericht door rop »

ik heb dat problemen ook gehad. Oorzaak stekker aan de rechterwielkuip onder de computer. Contacten durven weigeren. Heb een noodkael gemaakt van mijn sigarenaansteker naar mijn benzinepomp
safrane ice

Re: brandstofpomp

Bericht door safrane ice »

rop schreef:ik heb dat problemen ook gehad. Oorzaak stekker aan de rechterwielkuip onder de computer. Contacten durven weigeren. Heb een noodkael gemaakt van mijn sigarenaansteker naar mijn benzinepomp
:D ideale manier doe ik ook bij depannage.

Kben nu juist aan iets aan denken,zit daar ne "schokschakelaar" op,tis misschien stom maar tzou de eersten niet zijn die er niet oplet dat hij uitsta.
Voor leden die niet weten wat ne schokschakelaar is : word bij ongeval geactiveerd(soms)lichte aanrijding niet direct(eeuwige discussie he) deze zorg dat er geen benzine-diesel naar de motor kan,onderbreken van het elektrischcircuit van de benzinepomp,elk merk heeft wel andere toepassing op het gebied van schokschakelaar en zeker de plaatsing :cry:
Vb: bij ne ford scorpion kon je hebben als je reservewiel in de koffer smeet dat schokschakelaar geactiveerd was,zit bij dez wagen aan de zijkant van kofferslot.
Je leg dan je reservewiel kan je niet meer starten

Als alles goed is,zekering,relais enz.. en je bent zeker dat bedrading is van de zekeringkast naar pomp,leg ne volledige nieuwen,einde onderbreking.
Massa van de pomp goed.

Grtz ICE
h.biesheuvel

Brandstofpomp

Bericht door h.biesheuvel »

Ik heb een safrane 2.5 20v die op g3 rijdt.
nu start hij niet,vermoedelijk brandstofpomp.
Waar vindt ik deze??
mijn emaile adres h.biesheuvel@hotmail.com

wat is het relaise??
Ik heb een safrane 2.5 RXT uit 1997-11
Heb een nieuwe motor erin.
WillemS

Bericht door WillemS »

Brandstofpomp zit in de tank. Haal kleed weg in kofferruimte dan zie je een rond deksel met darrd daaronder zit de pomp. SUC6
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II
Gunther
Administrator

Re: Brandstofpomp

Bericht door Gunther »

h.biesheuvel schreef:Ik heb een safrane 2.5 20v die op g3 rijdt.
nu start hij niet,vermoedelijk brandstofpomp.
Waar vindt ik deze??
Volgens mij had Sjak er nog een liggen.
Volvo S60 D3 Summum 2011
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014
Plaats reactie