Ik heb node afscheid genomen van Renault. Na 2x een R16, 1x een R20, 2x een R25 en 3x een Safrane is het nu een Peugeot 607 geworden. Ik heb nog gezocht naar een goede Safrane, maar ik kon er geen naar mijn zin vinden. Van mijn garage kreeg ik een 607 te leen en ja, ze wisten wel wat ze meegaven. Ik ben er uiteindelijk voor gezwicht en ik moet zeggen tot nu bevalt hij prima.
Ik blijf wel af en toe op dit forum koekeloeren en misschien nog af en toe een berichtje sturen, maar dat zal wel minder worden.
Dan tot slot nog een paar foto's van de 607 die ik heb aangeschaft.
Groeten
Ad
Volvo S60 automaat
Voorheen: Renault Safrane 2.5 RXT - Peugeot 607 2.2 - Renault Safrane 3.0 V6 24V (2x RXT en RXE) - Renault Safrane 2.0
Hoi Ad, mooie auto en beslist een waardige opvolger van de Safrane. Ik vrees dat het moment van vervanging van de Safrane ook voor andere Safrijders actueel worrdt. Mijn schoonzoon, Marc1969, gaat hem hoogstwaarschijnlijk ook vervangen, gezien de bakperikelen. Dat wordt dan de 2e "afvaller" en ben ik gelijk een schoonzoon armer, want zondr Saf komt ie er bij mij "niet meer in" Flauwekul, natuurlijk, maar ja soms moet je een standpunt innemen als een kostbare reparatie zich aankondigt......
Op zoek naar een vervanger was ook mijn oog op een 607 gevallen.
Vorige maand heb ik hem `gepast`
Wat bleek.... het instappen is een ellende en de B Stijl zit tegen mijn schouder aan.
Om achter het stuur te komen moet ik mijn benen in een rare kronkel wringen.
Kortom....helaas zal een 607 nooit mijn vervangende auto worden.
Shamrock, ik ben nog even aan het zoeken naar een bak voor Marc, nl. in mijn Ini zat een gereviseerde bak die nu zo ongeveer 50.000Km erop heeft zitten.
Ik hou Marc op de hoogte ...
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
TE LAAT . Marc heeft een AUDI A6 gekocht. Mooie auto, althans op de foto. Vrijdag zie ik de wagen "in het echt". Ik weet niet wat hij met de Saf gaat doen, slopen of verkopen
Het mag nu duidelijk zijn dat hij mijn schoonzoon niet meer is
Zo, dat is een mooie zeg die Audi. en ook natuurlijk een waardige opvolger van de Safrane. Alleen geen fransoos, maar dat zal wel wennen denk ik.
Albert, inderdaad als je een beetje lang bent, zal je bij de Peugeot 607 moeite hebben met in- en uitstappen. Ik ben niet lang, maar ik heb graag mijn stoel wat hoger staan, met als gevolg dat ik ook al een paar keer m'n hoofd flink gestoten heb. Dat was dus voor mij ook even wennen.
Groeten,
Ad
Volvo S60 automaat
Voorheen: Renault Safrane 2.5 RXT - Peugeot 607 2.2 - Renault Safrane 3.0 V6 24V (2x RXT en RXE) - Renault Safrane 2.0
Een hele mooie auto Ad.
Zelf heb ik 2x naar een 607 gekeken omdat ik met een gaar differentieel zit.
Alleen de automaat vertrouw ik niet ,en zal dus voor een handbak gaan.
De audi is ook een mooie auto alleen een heel verschil met een franse auto.
Shamrock,volgens mij staat de auto van Hugo op marktplaats te koop ,klopt dit
Toch niet weer een afvaller van de RSCL
safrane 2.5 rxt automaat met alle optie's ,leer, xenon verlichting schuifdak en nog veel meer is verkocht.
safrane 2.5 rxe lpg g3 automaat met leer en voorruitverwarming op 15-12-2010 102000km inmiddels verkocht en kort gereden door nieuwe eigenaar.
18-DD-SL R.I.P.
Nee Shamrock, wij allen staan je bij en leven met je mee
Tja, voor Marc nog geïnformeerd naar een bak, maar die was al weg...
Maar hij heeft een andere oplossing gevonden, waar hij best wel blij mee zal zijn.
We zijn wel in één week 2 Safrane rijders kwijt geraakt.....
Zowel Marc alsook Ad-orgel wens ik ze wel veel rijplezier, en laat nog wel wat van jullie horen
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Ook deze C300 staat op het lijstje, maar waar ik woon zal de C300 het niet lang houden.
Door jaloezie en afgunst zal de Chrysler in de kortste keren verziekt worden....
Ik weet de er 2 verschillende uitvoeringen zijn met de grote motor, naar één ervan schijnt geen beste reputatie te hebben.
Ze worden nu wel steeds betaalbaarder, en eerlijk is eerlijk, die Bently grill look is wel de kick als je hem in je achteruitkijk spiegel ziet opdoemen
Gr Albert
Ps. ik denk niet dat ie duurder is dan onze 3.0 V6 24v qua kosten
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
WillemS schreef:Heel slechte remmen die wagens, denk niet dat dat wat voor jou is Albert.
Het is meer een cruise schip dan een auto om scherp mee te rijden
Maar toch wel een punt om in de gaten te houden...
Weet je er meer over waarom die remmen zo slecht zijn, Willem??
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Ja, in de VS mag je maar 90 mijl en daar zijn de remmen op berekend, veel lange rustig gereden stukken.
Heb een test gelezen toen de wagen hier op de markt kwam, in ons verkeer met veel optrekken en afremmen bleken ze veel last van "fading" te hebben, door de grote warmte ontwikkeling(het is ook een heel zware bak).
Kan wel enigszins verbeterd zijn, maar het blijft een zwak punt van die karren, moet er niet aan denken in de bergen of in "limboland"
Je ziet ze hier in de Randstad erg veel als Taxi, tegenwoordig.
By the way zag ik op MP niet de rode Saf van Hugo te koop?