Mijn safrane stottert.
Mijn safrane stottert.
Hallo,
Mijn safrane wilde laatst niet meer aanslaan. Ik heb de boel doorlaten meten en wat bleek de kopzender was kapot.
Zender vervangen en de auto loopt weer maar nu komt het, hij stottert. Als hij stationair loopt, loopt hij heel onregelmatig. Als je wegrijdt heeft hij elke keer van die momenten dat het net lijkt of hij afslaat.
Maar als ik op snelheid ben is er niks aan de hand.
Ook heb ik inmiddels de BDPzender vervangen in de hoop dat, dat het was maar mocht niet baten.
Wie kan mij helpen?
Mijn safrane wilde laatst niet meer aanslaan. Ik heb de boel doorlaten meten en wat bleek de kopzender was kapot.
Zender vervangen en de auto loopt weer maar nu komt het, hij stottert. Als hij stationair loopt, loopt hij heel onregelmatig. Als je wegrijdt heeft hij elke keer van die momenten dat het net lijkt of hij afslaat.
Maar als ik op snelheid ben is er niks aan de hand.
Ook heb ik inmiddels de BDPzender vervangen in de hoop dat, dat het was maar mocht niet baten.
Wie kan mij helpen?
- AS1 (Anne)
- Administrator
Controleer of de contacten in de verdelerkap nog goed zijn. Zo nee, dan samen met de rotor vervangen.
De BDP-sensor wordt alleen bij starten gebruikt dus die had je niet hoeven vervangen.
De BDP-sensor wordt alleen bij starten gebruikt dus die had je niet hoeven vervangen.
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Omdat de bougie`s onlangs verwisseld zijn, en de temperatuur juist nu wat omlaag is gegaan, lijkt het erop dat er toch ergens een bougie niet goed meewerkt.
Het gebeurt vaker dat met nw. bougie`s het vergeten wordt om ze te controleren dat de opening wel goed is.
Probeer het volgende is;
trek één bougie kabel los, en start........nog slechter lopen???
dan werkt die iig wel.
Ga zo alle bougie`s stuk voor stuk langs....
Is er één erbij waarbij het geen verschil maakt, haal die eruit en controleer deze, desnoods even een oude bougie erin.
Verdelerkap en rotor controleren en daarna inspuiten met bv WD40.
Controleer ook de bougie kabels, ondanks dat ze nw zijn, kunnen deze ook wel eens voor problemen zorgen, idem met de bougiekappen.
Liggen de bougie kabels goed op zijn plaats??
Onwaarschijnlijk maar wel even controleren of de bobine geen vonk overslag heeft.
Ook deze met WD40 inspuiten.
Gr Albert
Het gebeurt vaker dat met nw. bougie`s het vergeten wordt om ze te controleren dat de opening wel goed is.
Probeer het volgende is;
trek één bougie kabel los, en start........nog slechter lopen???
dan werkt die iig wel.
Ga zo alle bougie`s stuk voor stuk langs....
Is er één erbij waarbij het geen verschil maakt, haal die eruit en controleer deze, desnoods even een oude bougie erin.
Verdelerkap en rotor controleren en daarna inspuiten met bv WD40.
Controleer ook de bougie kabels, ondanks dat ze nw zijn, kunnen deze ook wel eens voor problemen zorgen, idem met de bougiekappen.
Liggen de bougie kabels goed op zijn plaats??
Onwaarschijnlijk maar wel even controleren of de bobine geen vonk overslag heeft.
Ook deze met WD40 inspuiten.
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Over welke zender hebben we het.
1)Die achter op de nokkenas.
2)Die op het vliegwielhuis.
Ad.1 dient om de cylinder aan te geven bij het starten vd motor.
Ad.2 geeft het BDP door, deze wil nogal eens vervuilen met ijzerslijpsel dat het signaal verstoord. Schoonmaken met een doek wil helpen.
SUC6
1)Die achter op de nokkenas.
2)Die op het vliegwielhuis.
Ad.1 dient om de cylinder aan te geven bij het starten vd motor.
Ad.2 geeft het BDP door, deze wil nogal eens vervuilen met ijzerslijpsel dat het signaal verstoord. Schoonmaken met een doek wil helpen.
SUC6
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II
Rij je op benzine?
Zo ja, rij je tank leeg om zeker te zijn dat er geen ouwe meuk meer in zit (benzine vergalt met loop van enkele weken); tank dan eens af en kieper er wat injectorcleaner bij. Daarna paar keer goed stampen met de auto.
Bij mijn ouwe 2.2 was dat meestal voldoende als ie haperde op benzine.
Zo ja, rij je tank leeg om zeker te zijn dat er geen ouwe meuk meer in zit (benzine vergalt met loop van enkele weken); tank dan eens af en kieper er wat injectorcleaner bij. Daarna paar keer goed stampen met de auto.
Bij mijn ouwe 2.2 was dat meestal voldoende als ie haperde op benzine.
1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
Injectorcleaner heb ik er pas in gehad. Dat doe ik twee keer per jaar. Ik rij ook nooit op goedkope benzine van Tinq of Tango, want dat is echt rommel. En daar komt bij je rijdt er 100 tot 150km minder mee per tank. ik tank altijd BP.
Ik blijf zoeken wat het probleem is, daar kan ik dan weer andere mensen mee helpen als die toevallig hetzelfde krijgen. Ik geef het niet op.
Ik blijf zoeken wat het probleem is, daar kan ik dan weer andere mensen mee helpen als die toevallig hetzelfde krijgen. Ik geef het niet op.
- de k@bouter
- AS1 (Anne)
- Administrator