Ik wou me ruitenwissers vervangen voor nieuwe ,maar de rechterkant ( bijrijderskant) is gelukt maar de linkerkant ( bestuurderskant) wil niet echt ,de arm daarvan loopt aan t eind omhoog, hoe krijg ik die los
Zitten de wissers bij jou vast met popnagels? Die van mij gewoon met een plastic vergendelingetje Stuk eenvoudiger
SafraneBono: Zo te horen heb jij een van de ongemakkelijke wissers. Er zijn namelijk twee typen: buiging omlaag, en buiging omhoog. Bij jouw versie moet je ook duurdere wisserbladen kopen, of een adaptertje erop zetten.
Hoe dan ook, er moet ergens een palletje zitten bij het gebogen gedeelte. Indrukken, en trekken moet de truuk zijn... Maak anders eens een foto hoe het bij jou zit.
uhhh.. Hmm. Vraag verkeerd begrepen. Ik dacht weer te moeilijk. Ik wilde gelijk het hele mechanisme vervangen ipv alleen de ruitenwisser....
Never mind...
Volvo S60 D3 Summum 2011
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014
Ik weet niet of dit nog relevant is, maar Autotaalglas heeft nog steeds de actie dat ANWB leden voor 21 euro een set nieuwe Valeo wissers, ruitensproei vloeistof en een poets beurt van de voorruit krijgen.
Nou weet ik zo niet wat die wissers voor de Saf kosten tegenwoordig, maar 2 fatsoenlijke wissers voor 21 euro is geen geld.
Renault Twingo Privilege QuickShift 5 1.2 16v
RIP: Renault Safrane RN 2.2Vi automaat Phase 1
Ik was 2 jaar geleden voor een set Hella ruitewissers €55,- kwijt. heb ze van de PhI naar de PhII meegenomen, maar merk wel dat het kwaliteit but is.
Rubber word erg hard in de winter, waardoor het de ruiten niet goed schoonmaakt, en het gepaard gaat met een schrapend geluid.
Deze week maar eens kijken of er Valeo's op kunnen.
Bestaan er ook van die platte ruitewissers voor de Saf?
Ook ik ben in het bezit van een ruitewisserarm met het naar bovengebogen stuk metaal.
De platte wissers vereisen wel een 'normale, niet idiote' versie van de wisserarm (lees: de naar beneden gebogen versie).
Ik had ze in Roemenie gekocht voor 5 euro per stuk! Helaas vergeten van de saf af te halen toen ik m naar de sloop bracht
In nederland zijn ze veel te duur, omdat ze een psychologische hoge kwaliteit/exclusiviteit vertegenwoordingen. Onzin, maargoed zo is de markt nu eenmaal.
Er bestaan overigens adapters voor de naar boven gebogen wissers, zodat de wisser naast de arm wordt bevestigd, ipv er op. Deze zitten meestal inbegrepen in de set wissers, en ik heb ze nog niet los kunnen vinden.
Volgens mij niet... Bij mijn oude wissers, die ook van het debiele soort waren, heb ik het uiteinde afgeslepen, omgedraaid en terug vastgemaakt met een plaatje onder en boven. Werkt prima, moet alleen even de hoek bijbuigen zodat de wisser weer haaks op het raam staat. Je kunt vervolgens weer normale, goedkopere wissers aanschaffen (zie link in bovenstaande post)
De wisser-arm met naar boven gebogen haak is gemonteerd op de Saf t/m 12/98, daarna uit kostenoverweging een normale haak(de arm komt daardoor hoger en is meer zichtbaar vanachter het stuur). Soms vind je op de sloop een latere Saf. en heel soms zit die arm er nog op.
De wisserbladen van de eerste serie zijn ook te vinden op de BMW 5 en 7 serie's.
Het type nummer Valeo is VM 105 prijs ca.37,00 euro.
De latere versie(normale haak) VM 108 ca 31,50 euro) Beide met spoiler.
Ter vergelijking de rw voor de passagierskant VM16 ca. 23,50 euro.
Ik koop deze rw's altijd als ik op vakantie ben in Frankrijk. In de grote supermarkten hebben ze vaak aanbiedingen voor ca. 17/20 euro.
mvg. WillemS
Ik heb een wisserarm met naar beneden gebogen haak terwijl de wagen van september '98 is.
Dus check even wat je daadwerkelijk op je wagen hebt zitten.
Verder, in dit topic van 3 jaar terug zijn wissers uit Engeland besteld. Voldeden die?
Als de wisser niet symmetrisch is dan zal een wisser voor een right hand drive Safrane mogelijk niet goed werken op een left hand drive Safrane www.wiperblades.co.uk heeft mooie prijzen.
Er staat alleen wel "specific fit" bij de Safrane wissers. PLEASE NOTE: ALL SPECIFIC FIT BLADES WE SELL ARE FOR RIGHT HAND DRIVE VEHICLES.
Nieuwe Valeo bladen gehaald bij Brezan voor 61 Euro. Ze hebben ze ook van SWF voor 66 Euro.
Ik heb een VM 105 meegekregen terwijl ik dus een naar beneden gebogen haak hebt, maar het past wel.