Safrane Baccara Biturbo 1995

Alle algemene zaken rond de Renault Safrane
Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2658
Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Safrane Baccara Biturbo 1995

Bericht door Jack de zeeuw »

Wie kan mij vertellen waarop je moet letten bij de aanschaf van een safrane biturbo,
wat gaat er het snelst kapot :?:

Heb er inmiddels verschillende gezien,
de eerste (Belgie) 96-er, 210000 km, was slooprijp vrpr 4990,- beetje duur als donorauto.
de tweede (Frankrijk) 94-er, 135000 km was beter maar mankeerde teveel aan en was aan gerommeld, vrpr 9950, zakte naar 8500 maar vond ik teveel.

Dagwaardes op div. verzekering sites staat vermeld/berekend, ongeveer 4500,-, er wordt echter meer gevraagd, is het wat de gek ervoor geeft ?
Laatst gewijzigd door Jack de zeeuw op 25 feb 2017, 02:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Savvie
Berichten: 245
Lid geworden op: 12 feb 2010, 12:01

Bericht door Savvie »

Hoihoi,

Nou ik heb er niet veel verstand van, maar ik heb op franse verkoopsites vele biturbo's te koop zien staan en allemaal zo tussen de 7000 en 13000 euro.

is toch wel een collectorsitem geworden denk ik, vandaar de prijs??
Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2658
Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Jack de zeeuw »

Ja Savvie maar dan gaat het nog wel over de toestand waarin ze verkeren.
Als je voor die prijs al begint met een heleboel achterstallig onderhoud kun je wel stellen dat je in de toekomst nog wel problemen tegen kunt komen want er is dan waarchijnlijk bezuinigd op onderhoud.

Ga binnenkort naar Oostenrijk, daar stond er een, eigendom (vanaf nieuw ) bij een Renault dealer met 38000 km op de teller, daar heb ik meer vertrouwen in, maar waar moet ik op letten. Deze heeft overigens nooit in de winter gereden en de laatste jaren slechts 300 km per jaar.
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Savvie
Berichten: 245
Lid geworden op: 12 feb 2010, 12:01

Bericht door Savvie »

Nou, ik heb van techniek of course weinig verstand er van, een collega had echter zoiets van, als je bijvoorbeeld een auto importeert met weinig km's maar wel uit een bergachtige streek, dan ben je mss ook niet eens voordeliger uit vanwege slijtage van diverse techniekdingen.
Dat vond ik toch ook wel heel aannemelijk.

Die km-stand is wel heel gaaf ja, die is net ingereden, maar waar en hoe?
Gebruikersavatar
Gunther
Administrator
Berichten: 2085
Lid geworden op: 15 sep 2004, 10:02
Locatie: Meeuwen

Bericht door Gunther »

De aandrijflijn is vrij zwak en de uitlaat kost goud.
Schijnen ook wel een mensen last te hebben dat de koppeling eruit klap. :roll:
Volvo S60 D3 Summum 2011
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014
Gebruikersavatar
Sjak Brak
Berichten: 1232
Lid geworden op: 06 jun 2007, 23:03
Locatie: Antarctica

Bericht door Sjak Brak »

zeeuw schreef:Ga binnenkort naar Oostenrijk, daar stond er een, eigendom (vanaf nieuw ) bij een Renault dealer met 38000 km op de teller, daar heb ik meer vertrouwen in, maar waar moet ik op letten. Deze heeft overigens nooit in de winter gereden en de laatste jaren slechts 300 km per jaar.
Bij een wagen die bijna alleen maar stilstaat kan je erop rekenen dat het complete remsysteem vernieuwd kan worden, niet specifiek biturbo-probleem maar is bij alle auto's zo. Kan je beter preventief doen, dan een keer door je rem trappen als je op een file inrijdt of zo (want als het gebeurt, dan gebveurt het als je hard remt)

Verder waarschijnlijk vierkante banden.

Je noemt de staat van een aantal wagens "sloper", weet niet wat je maatstaf is. Voor de een is dat al het geval als de ruitenwissebladen vervangen moeten worden of er een minuscuul krasje op zit, voor de ander maakt het niet uit als er 4 kleuren menie o pde auto zitten :D

Je klaagt over de prijs, maar het gegeven dat je zelf al over half europa aan het koekeloeren bent zegt ook wel weer wat natuurlijk over de semi collector-status ;)

Uitlaten niet te druk om maken, origineel zal wel gruwelijk duur zijn, maar uiteindelijk is iedere uitlaat een aaneenschakeling buisjes die je ook kan (laten) maken.
1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
Gebruikersavatar
Gunther
Administrator
Berichten: 2085
Lid geworden op: 15 sep 2004, 10:02
Locatie: Meeuwen

Bericht door Gunther »

bij een wagen die zo weinig heeft gelopen, heb je ook kans dat een aantal rubbers en pakkingen compleet uitgedroogd zijn. Als je 'm dan gaat gebruiken, heb je kans dat ie op verschillende plaatsen olie gaat lekken.
Volvo S60 D3 Summum 2011
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014
Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2658
Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Jack de zeeuw »

Jongens, tot nu toe bedankt voor de tips, ga zondagavond heen met trein en kom maandags terug, mocht ik hem aanschaffen is het 1020 km rijden.Wordt hij gelijk getest. Ik neem in ieder geval telefoonnr. van hulpdienst mee.

Heeft renault overigens ook nog een hulpdienst c.q. garagedienst in Europa ? Er staat me zoiets bij van de tijd dat ik nog 25 reed.
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Shamrock
Berichten: 1299
Lid geworden op: 14 okt 2004, 12:24

Bericht door Shamrock »

zeeuw schreef:Jongens, tot nu toe bedankt voor de tips, ga zondagavond heen met trein en kom maandags terug, mocht ik hem aanschaffen is het 1020 km rijden.Wordt hij gelijk getest. Ik neem in ieder geval telefoonnr. van hulpdienst mee.

Heeft renault overigens ook nog een hulpdienst c.q. garagedienst in Europa ? Er staat me zoiets bij van de tijd dat ik nog 25 reed.
Een dergelijk hulpdienst is er uiteraard nog: http://www.oving.nl/Route-service/default.htm Zelf bel ik liever naar de ANWB/WW. Ik heb er inmiddels een hechte band mee :wink: en de lokale vestiging kent me al bij naam en voornaam :D
Gebruikersavatar
AlbertP
Berichten: 4989
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP »

AlbertP ANWB klinkt best wel leuk :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Kokend water,piepen, zeuren en dan weer verder rijden tot ie schroot is, toch.....??? :cry: :cry: :cry: :cry:

Ach een beetje geluk moet je hebben, maar 1.000Km zou ie Bi toch wel aan moeten kunnen
zonder problemen.
Wel een advies, ga de eerste paar honderd Km niet proberen wat ie kan.
Laat hem eerst maar eens rustig los rollen.......
En zeker niet met koude motor erop los rossen, daarmee sloop je een Bi op de kortste termijn.

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2658
Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Jack de zeeuw »

Ja Albert, dat was ik al van plan, hoe aanlokkelijk het ook is om hem even van jetje te geven, k'zal rustig aandoen.
Weet met turbo's om te gaan, heb ook nog een 25 turbo diesel '85 (zo'n witte met zwart kunststof aan onderste helft van de deuren airco en cruise control) en mijn trekker heeft er ook 1 (turbo) maar geen 2.

Trouwens ik keek nog eens naar mijn Saf 3.0 Ini en nu zag ik op het plaatje op de deuren in het klein ook paris eronderstaan. Maar ik dacht dat die uitvoering bekleed was met bijna wit of lichtgrijs leer, die van mij heeft gewoon grijs met zwart leer.
Of zijn het verkeerde plaatjes die erin zitten ? :twisted:
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Savvie
Berichten: 245
Lid geworden op: 12 feb 2010, 12:01

Bericht door Savvie »

Wauw! jij hebt echt je zinnen op een biturbo gezet he!

Stiekum zou ik ook heel graag zo eentje willen, maar geen geld voor helaas.

Heel veel succes gewenst alvast en ik hoop voor jou dat die wagen echt goed en mooi is.
Gebruikersavatar
mbproductions
Berichten: 417
Lid geworden op: 23 mei 2008, 16:55

Bericht door mbproductions »

Savvie schreef:Wauw! jij hebt echt je zinnen op een biturbo gezet he!

Stiekum zou ik ook heel graag zo eentje willen, maar geen geld voor helaas.

Heel veel succes gewenst alvast en ik hoop voor jou dat die wagen echt goed en mooi is.
nou ik wil ze dus niet ja de bumpers en intreur :lol: vertrouw ze niet kweenie wat voor schakelbank erin hangt en wat voor motordoos erin ligt :roll:

geef mij maar een 2.5 meeste vertrouwen in :D
Gebruikersavatar
Safrane 2.5 rxt
Berichten: 331
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:59
Locatie: Ermelo

Bericht door Safrane 2.5 rxt »

mbproductions schreef:
nou ik wil ze dus niet ja de bumpers en intreur :lol: vertrouw ze niet kweenie wat voor schakelbank erin hangt en wat voor motordoos erin ligt :roll:

geef mij maar een 2.5 meeste vertrouwen in :D
Dit is dan weer duidelijk een opmerking uit de categorie:

"Niet geremd door enige kennis van zaken"
Safrane 2.5 20v RXT Aut Initiale Paris '98
Gebruikersavatar
mbproductions
Berichten: 417
Lid geworden op: 23 mei 2008, 16:55

Bericht door mbproductions »

Safrane 2.5 rxt schreef:
mbproductions schreef:
nou ik wil ze dus niet ja de bumpers en intreur :lol: vertrouw ze niet kweenie wat voor schakelbank erin hangt en wat voor motordoos erin ligt :roll:

geef mij maar een 2.5 meeste vertrouwen in :D
Dit is dan weer duidelijk een opmerking uit de categorie:

"Niet geremd door enige kennis van zaken"
uhm nee? niet vertrouwen is een groot woord. maar ik hoef ze niet :wink: en ik zei het ook in combinatie met de vragen :roll:

dus van wie die schakelbak is en de motor,

Motor is toch niet van volvo of wel? en schakeling was toch slechter dan de 2.5 meen ik gelezen te hebben op dit forum :roll:
Plaats reactie