km heffing
km heffing
Wat zal er gebeuren met de km heffing?
ik ben zeer benieuwd !
maar als het er gaat komen ,weet iemand dan wat de safrane per km gaat kosten?
op de anwb site kom ik er niet uit
grt Adriaan
ik ben zeer benieuwd !
maar als het er gaat komen ,weet iemand dan wat de safrane per km gaat kosten?
op de anwb site kom ik er niet uit
grt Adriaan
een schizofreen is nooit alleen
Heel die km-heffing is 1 gore leugen. Hoop gelul dat het voor de meesten goedkoper wordt, maar bv met een daihatsu of zo ben je boven de 5000km per jaar al duurder uit. Alleen voor mensen die geregeld een dure nieuwe wagen kopen is het gunstig, omdat de bpm is vervallen.
Ook de logica om de huidige belasting sterk te laten stijgen in de aanloop naar opheffing ervan is mij niet duidelijk.
Zal waarschijnlijk net zoals met het kwartje van kok worden, dat was toch ook "tijdelijk". In plaats daarvan wordt de accijns op brandstof nog steeds ieder jaar verhoogd.
Ook de logica om de huidige belasting sterk te laten stijgen in de aanloop naar opheffing ervan is mij niet duidelijk.
Zal waarschijnlijk net zoals met het kwartje van kok worden, dat was toch ook "tijdelijk". In plaats daarvan wordt de accijns op brandstof nog steeds ieder jaar verhoogd.
1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
Volgens de berekening van Autoweek ligt het omslagpunt voor de Safrane zo ronde 16.000 km/jaar in 2012. De jaren daarop komt dat steeds lager te liggen.
Hebben we allemaal al de peiling bij de ANWB ingevuld (wat ik overigens een slechte vragenlijst vind)?
Hebben we allemaal al de peiling bij de ANWB ingevuld (wat ik overigens een slechte vragenlijst vind)?
Volvo S60 D3 Summum 2011
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014
- mbproductions
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 23 mei 2008, 16:55
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3969
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
Zodra de economie blijvend aantrekt (kan wel eens lang gaan duren. De economie draait nu vooral op overheidsstimulansen) dan kom de factor benzineprijs er ook bij.
De grote media zwijgen om geen paniek te veroorzaken maar in 2005 is waarschijnljk de olieproductie op z'n piek geweest. Vanaf nu wordt het alleen maar minder. Er is wel olie. Heel veel zelfs (oliezanden in Canada bijv.) maar de productie van 'makkelijke' olie heeft z'n piek bereikt.
Heel tekenend daarvoor is dat Saoedi-Arabie in 2005 moest bijspringen met platforms op zee.
Het is dat het daarna bergafwaarts ging met de economie zodat de druk even van de ketel ging.
China heeft nu de grootste autoproductie ter wereld (meer dan 10 miljoen/jaar). De vraag voor olie uit die hoek neemt sterk toe terwijl de productie vanaf nu alleen maar afneemt (een serieuze schatting is 50% minder in 7 jaar tijd).
De grote media zwijgen om geen paniek te veroorzaken maar in 2005 is waarschijnljk de olieproductie op z'n piek geweest. Vanaf nu wordt het alleen maar minder. Er is wel olie. Heel veel zelfs (oliezanden in Canada bijv.) maar de productie van 'makkelijke' olie heeft z'n piek bereikt.
Heel tekenend daarvoor is dat Saoedi-Arabie in 2005 moest bijspringen met platforms op zee.
Het is dat het daarna bergafwaarts ging met de economie zodat de druk even van de ketel ging.
China heeft nu de grootste autoproductie ter wereld (meer dan 10 miljoen/jaar). De vraag voor olie uit die hoek neemt sterk toe terwijl de productie vanaf nu alleen maar afneemt (een serieuze schatting is 50% minder in 7 jaar tijd).
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
-
Safrane 2.2 Vi
- Berichten: 540
- Lid geworden op: 08 okt 2006, 21:30
- Locatie: Almere
Voor mij zal het indien ik mijn auto houd, en op LPG blijf rijden juist goedkoper worden.
De wegenbelasting is 405 euro per kwartaal , daar kan ik heeeeeeel wat km's voor rijden mocht de kmheffing er komen.
Ik gebruik de Saf eigenlijk alleen maar in de weekenden.
Ben ik als enigste dan blij met deze maatregel?
De wegenbelasting is 405 euro per kwartaal , daar kan ik heeeeeeel wat km's voor rijden mocht de kmheffing er komen.
Ik gebruik de Saf eigenlijk alleen maar in de weekenden.
Ben ik als enigste dan blij met deze maatregel?
ex.Renault Laguna 2.0 RXE '94
ex.Renault Safrane 2.2 RT Vi ´95
ex.Renault Safrane PhII 3.0 V6 RXT (aut) ´97
ex.Alfa Romeo 166 2.5 V6
Renault Gr.Scenic 1.9 dCi 120 pk Tech L
Renault Master L2H2 3.0 dCi 140 pk '04
ex.Renault Safrane 2.2 RT Vi ´95
ex.Renault Safrane PhII 3.0 V6 RXT (aut) ´97
ex.Alfa Romeo 166 2.5 V6
Renault Gr.Scenic 1.9 dCi 120 pk Tech L
Renault Master L2H2 3.0 dCi 140 pk '04
Vergeet het maar jouw kmprijs wordt straks echt wel aangepast aan de gebruikte brandstof.Safrane 2.2 Vi schreef:Voor mij zal het indien ik mijn auto houd, en op LPG blijf rijden juist goedkoper worden.
De wegenbelasting is 405 euro per kwartaal , daar kan ik heeeeeeel wat km's voor rijden mocht de kmheffing er komen.
Ik gebruik de Saf eigenlijk alleen maar in de weekenden.
Ben ik als enigste dan blij met deze maatregel?
Het wordt gewoon DUURDER, er komen gewoon toeslagen voor van alles.
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II
- mbproductions
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 23 mei 2008, 16:55
Heel het autobeleid inclusief accijnzen- en milieusmoesjes in dit land is een aaneenrijging van een hoop gore leugens.Sjak Brak schreef:Heel die km-heffing is 1 gore leugen. Hoop gelul dat het voor de meesten goedkoper wordt, maar bv met een daihatsu of zo ben je boven de 5000km per jaar al duurder uit. Alleen voor mensen die geregeld een dure nieuwe wagen kopen is het gunstig, omdat de bpm is vervallen.
Ook de logica om de huidige belasting sterk te laten stijgen in de aanloop naar opheffing ervan is mij niet duidelijk.
Zal waarschijnlijk net zoals met het kwartje van kok worden, dat was toch ook "tijdelijk". In plaats daarvan wordt de accijns op brandstof nog steeds ieder jaar verhoogd.
Hoe meer wegenbelasting betalen, hoe meer we in de file staan.
Hoe schoner de auto's, hoe meer (milieu)belastingen we betalen.
Hoe veiliger ons rijgedrag, hoe hoger de boetes.
Het is werkelijk ongelooflijk.
Het publiek kan de politiek voor de diverse schandalige, op pure diefstal gebaseerde besluiten in de laatste 20 jaar hieromtrent niet eens afstraffen met haar stemgedrag, want die beslissingen worden niet eens democratisch genomen. Je wordt gewoon genaaid waar je bijstaat, en dat niet alleen op dit vlak.
Vanaf dag 1 dat het woord 'rekeningrijden' genoemd werd -kijk eens even goed naar dat woord-, wisten velen het al: ojee, daar gaan we weer.
Ik zie het allemaal wel.
Dat is tevens de houding van vele automobilisten.
Kom op mensen. Het plan is echt zo gek niet. Ik geef Eurlings het voordeel van de twijfel. GEmiddelde nederlander rijdt 16000 km per jaar. En precies bij die km's betaal je evenveel dan nu. Rijd je meer, betaal je meer, rijd je minder, betaal je minder. Kan ik niks van zeggen, en ja, ik heb het nagerekend, en ja, ik ga nu met de trein 
Renault Safrane 2.5 20vAUT RXE 464k