Met de safrane de winter door.
Met de safrane de winter door.
Hallo mede safrane rijders.
langs deze weg zou ik wel eens willen weten hoe de safranes zich houden in de winterse
periode.
Nu is mijn vraag,kunnen we elkaar(ook simpele) tips geven waarop te letten en vul aan de eerste 10 tips zijn van mij :
1:Ruitenwissers echt uit zetten voordat contact word uitgezet,dit om verbranden van motor tegen te gaan ,wanneer je wisserbladen daarna vast gevroren zitten.
2:Of simpele dingen zoals wintersproeier vulling op peil houden ivm pekel op de ruit te verwijderen op de rijkwegen.
3:Deurrubbers insprayen(sileconen).
4:Draaipunten wissers vrijmaken van sneeuw of ijs.
5:Startkabels (natuurlijk niet voormezelf!!)maar voor een ander in nood.
6:deken in de auto(voor noodgeval)
7:panschop (ja lach maar,toch makkelijk wanneer je vast staat).
8:ruitenkrabber (in de auto,maar ook in je jas,tas of wat dan ook)indien deuren vastzitten.
9:Goede accu.
10:Goede banden met profiel (liefst winterbanden).[/i]
langs deze weg zou ik wel eens willen weten hoe de safranes zich houden in de winterse
periode.
Nu is mijn vraag,kunnen we elkaar(ook simpele) tips geven waarop te letten en vul aan de eerste 10 tips zijn van mij :
1:Ruitenwissers echt uit zetten voordat contact word uitgezet,dit om verbranden van motor tegen te gaan ,wanneer je wisserbladen daarna vast gevroren zitten.
2:Of simpele dingen zoals wintersproeier vulling op peil houden ivm pekel op de ruit te verwijderen op de rijkwegen.
3:Deurrubbers insprayen(sileconen).
4:Draaipunten wissers vrijmaken van sneeuw of ijs.
5:Startkabels (natuurlijk niet voormezelf!!)maar voor een ander in nood.
6:deken in de auto(voor noodgeval)
7:panschop (ja lach maar,toch makkelijk wanneer je vast staat).
8:ruitenkrabber (in de auto,maar ook in je jas,tas of wat dan ook)indien deuren vastzitten.
9:Goede accu.
10:Goede banden met profiel (liefst winterbanden).[/i]
Ik heb standaard een kratje in de auto met:
- brandblusser
- startkabels
- sleepkabel
- vloeistoffen
- voetpompje
- deken
- dopsleutelset
Verder ook standaard altijd een fles wateer bij me.
Wat veel ellende kan besparen: deurrubbers insmeren met vaseline, werkt zeer goed tegen vastvriezen van portieren.
- brandblusser
- startkabels
- sleepkabel
- vloeistoffen
- voetpompje
- deken
- dopsleutelset
Verder ook standaard altijd een fles wateer bij me.
Wat veel ellende kan besparen: deurrubbers insmeren met vaseline, werkt zeer goed tegen vastvriezen van portieren.
1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
Daarbij heb ik nog :
Bandenrep. set(propveters)
Goede Zaklamp
Plastic zeil om op te liggen
Stukje (conserven)blik en twee grote slangenklemmen(uitlaat).
Een paar stukjes el.draad.met stekkertje.
Stukje ijzerdraad
Gaffer-tape
Stuk doorzichtig plastic(res.ruit)
Verband doos
Sleepkabel
Torx-setje(klein opvouwbaar)
Tissue's (Mac Donald's)
Pionier-schep(ex-leger)
Nu: stuk karton op de vloermatten
Bandenrep. set(propveters)
Goede Zaklamp
Plastic zeil om op te liggen
Stukje (conserven)blik en twee grote slangenklemmen(uitlaat).
Een paar stukjes el.draad.met stekkertje.
Stukje ijzerdraad
Gaffer-tape
Stuk doorzichtig plastic(res.ruit)
Verband doos
Sleepkabel
Torx-setje(klein opvouwbaar)
Tissue's (Mac Donald's)
Pionier-schep(ex-leger)
Nu: stuk karton op de vloermatten
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II
O ja, die was ik vergeten te melden, de McGyver tape en de tie wraps (of thaireps of andere spellingen die je wel eens ziet voor dat spul), en idd goede zaklamp, rol pleepapier, verbandtrommel, veiligheidshesjes, gevarendriehoek.WillemS schreef:Goede Zaklamp
Gaffer-tape
Verband doos
Tissue's (Mac Donald's)
Reservewiel + minikrikje heb ik alleen bij me op langere ritten, binnen NL dus nooit.
1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
Mja, met een volle asbak is een safrane al zowat economisch total loss, dus daar maak ik me niet zoveel zorgen over; een beetje fik maakt toch een aardige bende ervan. Een schuimblusser is ook niet zaligmakend. Het beste is m.i. een CO2 blusser, maar zonder degelijke oefening in de omgang met die dingen kunnen die averechts werken.
1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
Naast alles wat er al genoemd is heb ik een aanhangwagentje bij me met uitlaatpijpen, banden, een vat olie, koelvloeistof, enzSjak Brak schreef:Mja, met een volle asbak is een safrane al zowat economisch total loss, dus daar maak ik me niet zoveel zorgen over; een beetje fik maakt toch een aardige bende ervan. Een schuimblusser is ook niet zaligmakend. Het beste is m.i. een CO2 blusser, maar zonder degelijke oefening in de omgang met die dingen kunnen die averechts werken.
Nee, ik heb wel wat gereedschap bij me, maar het belangrijkste gereedschap is mijn GSM om de sleepdienst te bellen of Albert
De lokale sleepdienst kent me al bij voornaam en zodra ik bel zegt ie al meteen: Ja, Chrit, ik kom eraan
Laatst gewijzigd door Shamrock op 23 dec 2009, 05:28, 3 keer totaal gewijzigd.
Wat noodzakelijk spul.
Voor ijzerdraad gebruik ik oude gitaarsnaren. Ideaal voor van alles in noodsituaties.
Gaffatape idem.
Een warme deken (ook multifunctioneel
)
Een oude maar goede dikke werkjas voor als ik toch per ongeluk in de drek onder de auto moet liggen, werkhandschoenen, sleep/accukabels, zo'n ding met inbebouwde compressor/lamp/accustarter op 12/220v...
Ik heb achterin zelfs een aparte reistas met toiletspullen en schoon ondergoed, voor als ik weer eens ergens bij een vriend teveel heb gezopen.
Ondanks de LPG tank past het allemaal met gemak natuurlijk.
Maar het mooiste is dat ik de luxe heb om gewoon de auto te kunnen laten staan tot er geen korreltje zout meer op de weg te vinden is, al duurt dat bij wijze van spreke 2 maanden. Ik rij er dan gewoon niet mee en leen wat van familie.
Ik heb de auto 3 jaar, hij heeft nooit pekel gevoeld met mij als eigenaar:)
Voor ijzerdraad gebruik ik oude gitaarsnaren. Ideaal voor van alles in noodsituaties.
Gaffatape idem.
Een warme deken (ook multifunctioneel
Een oude maar goede dikke werkjas voor als ik toch per ongeluk in de drek onder de auto moet liggen, werkhandschoenen, sleep/accukabels, zo'n ding met inbebouwde compressor/lamp/accustarter op 12/220v...
Ik heb achterin zelfs een aparte reistas met toiletspullen en schoon ondergoed, voor als ik weer eens ergens bij een vriend teveel heb gezopen.
Ondanks de LPG tank past het allemaal met gemak natuurlijk.
Maar het mooiste is dat ik de luxe heb om gewoon de auto te kunnen laten staan tot er geen korreltje zout meer op de weg te vinden is, al duurt dat bij wijze van spreke 2 maanden. Ik rij er dan gewoon niet mee en leen wat van familie.
Ik heb de auto 3 jaar, hij heeft nooit pekel gevoeld met mij als eigenaar:)
2.0 RXE Phase II 1998 zilvermetallic: elektr. schuifdak/cruise control/climate control/LPG G3/15"origi Safranevelgen