Hmmmm
CC Storing: fan gaat niet aan?
De fan staat serie/paralel geschakeld, en dus moeten beide fan`s aanslaan.
Eerst "rustig"draaiend, en bij "zware"motor belasting draaien ze het dubbele toerental.
Bij stationair draaien zal ie niet in de snelle fase komen, Alleen bij fors op de autobahn rijden en daarna dirct stoppen zou ie even (max. 1,5min) in de 2e fase kunnen komen.
Bij heet weer file rijden komt ie er soms ook in.
Bij rijden met een sleurhok berg, opwaards zal die het zeker moeten doen.
Maar dat hoor je niet echt als je rijd......
Bij ongeveer 93gr. komt ie in de 2e fase, en de 1e fase is bij rond de 84/86gr.
Gr Albert
Eerst "rustig"draaiend, en bij "zware"motor belasting draaien ze het dubbele toerental.
Bij stationair draaien zal ie niet in de snelle fase komen, Alleen bij fors op de autobahn rijden en daarna dirct stoppen zou ie even (max. 1,5min) in de 2e fase kunnen komen.
Bij heet weer file rijden komt ie er soms ook in.
Bij rijden met een sleurhok berg, opwaards zal die het zeker moeten doen.
Maar dat hoor je niet echt als je rijd......
Bij ongeveer 93gr. komt ie in de 2e fase, en de 1e fase is bij rond de 84/86gr.
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Als achtergrond informatie...
Dit in verband met die temperatuur sensor in de radiateur aan de andere zijde.
Jouw probleem is nog niet duidelijk, dus is het zoeken naar niet voor de hand liggende storingen.
Veel heb je al gechecked, en die brachten geen oplossing.
Door anders te denken, hoop ik dat je (bij toeval) wel op het probleem stoot.
Iets blokkers de CC, maar wat het is en wat er op reageert kunnen vele oorzaken zijn
Of 30,= Eur. uitgeven aan een dealer, en dan met een XR25 het probleem opsporen

Het is maar net hoelang je in een warme auto wilt rijden, zonder ventielator...
Ff een domme vraag,maar staat er stroom op de zekering
De zekering kan wel heel zijn, maar zonder stroom doet ie het echt niet
In de zekeringskast zitten ook een aantal relais,.....misschien dat de stroom wel via 1 van die relais loopt
Gr Albert
Dit in verband met die temperatuur sensor in de radiateur aan de andere zijde.
Jouw probleem is nog niet duidelijk, dus is het zoeken naar niet voor de hand liggende storingen.
Veel heb je al gechecked, en die brachten geen oplossing.
Door anders te denken, hoop ik dat je (bij toeval) wel op het probleem stoot.
Iets blokkers de CC, maar wat het is en wat er op reageert kunnen vele oorzaken zijn
Of 30,= Eur. uitgeven aan een dealer, en dan met een XR25 het probleem opsporen
Het is maar net hoelang je in een warme auto wilt rijden, zonder ventielator...
Ff een domme vraag,maar staat er stroom op de zekering
De zekering kan wel heel zijn, maar zonder stroom doet ie het echt niet
In de zekeringskast zitten ook een aantal relais,.....misschien dat de stroom wel via 1 van die relais loopt
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
OPGELOST!
Steeds weer nieuwe zoeksessies, en alle apparaten werken naar behoren. Alles nagemeten en de motor kreeg ook spanning. Toen andersom gaan meten. Massa. Hmm, 3 zwarte kabels op de stekker en ze moeten bij dit type motor toch echt alle drie massa hebben.
Dan begint de zoektocht he. Waar gaat die kabel naartoe. Kap eraf, bovenste kap eraf, airbag eruit, alarmsysteem weg en hé! Kijk eens aan:

Het moge duidelijk zijn. Enfin, soldeerbout erbij en knutselen maar en wat denk je? Het draait als n zonnetje
Steeds weer nieuwe zoeksessies, en alle apparaten werken naar behoren. Alles nagemeten en de motor kreeg ook spanning. Toen andersom gaan meten. Massa. Hmm, 3 zwarte kabels op de stekker en ze moeten bij dit type motor toch echt alle drie massa hebben.
Dan begint de zoektocht he. Waar gaat die kabel naartoe. Kap eraf, bovenste kap eraf, airbag eruit, alarmsysteem weg en hé! Kijk eens aan:

Het moge duidelijk zijn. Enfin, soldeerbout erbij en knutselen maar en wat denk je? Het draait als n zonnetje
Renault Safrane 2.5 20vAUT RXE 464k
Hai Riel,Riel schreef:Thanx Albert, dan ga ik vandaag eens op gericht onderzoek uit!
Ik hou je op de hoogte
hoe is het afgelopen??
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak