Diagnose
1e.....3d rechts = Engine coolant temperature sensor - open circuit
2e.....7d rechts = Engine cooling fan controle
1e
Vermoedelijk is de sensor die op de radiateur zit defect, bij mij is ie al 2x vervangen
hij zit aan de rechterkant, die je met een grote steeksleutel los kunt maken.
Hij is lastig te zien, maar gisteren heb ik jouw de locatie al aangewezen.
Zodra de CC zijn checks gaat doen, komt bij die sensor en krijgt geen goede waarde, en springt dan in storing.
Ze zijn zelf niet nameetbaar, en de kans op een defecte 2e handsje te kopen is groot
Als het goed is zit er wel dezelfde sensor in die 2.5 in Veldhoven.
Nieuw zijn ze dacht ik rond de 80,= Eur.
Jammer dat ik nu pas weet welke melding je hebt, anders waren we gisteren veel meer te weten gekomen.
Any way,now you know
2e
Dit wijst erop dat er ventielator problemen zijn die aan de voorkant op de radiateur zitten.
De sensor zit wederom op de radiateur, maar nu aan de linkerkant aan de zijkant, halve hoogte.
Als je de stekker eraf haalt, zie je 3 pennencontacten zitten.
Als je 2 van de 3 pennen doorverbind met bv een paperclip dat zal die moeten draaien.
Een andere combinatie zal die sneller of langzamer draaien.
bij 1 comp. doet ie niets, en dat is goed.
Volg je de kabel, dan gaat ie onder de radiateur door,en zal je uiteindelijk bij 2 schakel relais komen.
Deze kunnen defect zijn
Hier even wat foto`s ter verduidelijking..........
Hopelijk dat je nu het probleem kan achterhalen.
Het alternatief is hem aan de XR25 te hangen, deze kan perfect dit probleem tracen
Gr Albert