Veelal is het gemopper over de AD8 bak over storingen, en niet over het in elkaar lopen van zo`n bak.Safrane 2.5 rxt schreef:Mijn bericht begon ook met "Heel heel heel kort door de bocht" En natuurlijk hoop ik van harte dat het euvel rust op een kleine goedkope reparatie. Maar ga me nou niet zeggen dat die automaat bakken ozo betrouwbaar zijn.
Nic
Die storingen komen meestal van externe metingen, die aan de computer worden doorgegeven, en buiten zijn marge vallen.
Deze meetwaarden kunnen komen door kapotte sensoren of door vocht en corrasie op de stekker aansluitingen.
Hoe het ook zei, de computer reageert erop door in noodloop te gaan.
Daar zit de gevoeligheid in, maar de bak en differentieel zijn solide geconstrueerd.
Alleen het kleppenblok met de silenoids kan problemen geven door vervuiling,slijtage enz. enz. Uitwisselen van zo`n blok kost meen ik 750,= (niet zeker) maar de bak hoeft er niet voor gedemonteerd worden.
Lekkage van de bak heb ik nog geen melding voorbij zien komen, wel soms dat de as oliekeering lekte.
Doordat Miep direct op foute metingen reageerd, wil niet zeggen dat de bak dus slecht is
Gr Albert