Redelijke prijs
Redelijke prijs
Twee Safranen verder en nu overgestapt in de Vel Satis. Niet iedereen hier begrijpt die afvalligheid om vorm, storingsgevoeligheid of simpelweg Safrane-sentiment, maar ik heb toch de gok gewaagd. Nu rest de verkoop. In dit forum is al vaker gesproken over de waarde van een Safrane die meestal door de eigenaar en liefhebber veel te hoog wordt ingeschat. Op Marktplaats zijn de biedingen dan ook veel lager dan ik gedacht had. Wie kan mij met beide benen op de grond krijgen want ik wil niemand een poot uitdraaien. Wat is volgens jullie (zonder een bod te hoeven doen) objectief gezien een redelijke prijs voor deze diesel?
http://link.marktplaats.nl/271446265
http://link.marktplaats.nl/271446265
Laatst gewijzigd door Meef op 13 aug 2009, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Redelijke prijs
Ik ben weliswaar geen expert, maar ik vind jouw prijsstelling best wel redelijk.Meef schreef:Twee Safranen verder en nu overgestapt in de Vel Satis. Niet iedereen hier begrijpt die afvalligheid om vorm, storingsgevoeligheid of simpelweg Safrane-sentiment, maar ik heb toch de gok gewaagd. Nu rest de verkoop. In dit forum is al vaker gesproken over de waarde van een Safrane die meestal door de eigenaar en liefhebber veel te hoog wordt ingeschat. Op Marktplaats zijn de biedingen dan ook veel lager dan ik gedacht had. Wie kan mij met beide benen op de grond krijgen want ik wil niemand een poot uitdraaien. Wat is volgens jullie (zonder een bod te hoeven doen) objectief gezien een redelijke prijs voor deze diesel?
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... blauw.html
Deze wagen moet toch zeker nog € 2000,- kunnen opbrengen.
Re: Redelijke prijs
Hallo, ik verdien mijn geld door de in en verkoop van tweede hands auto`s. Nu is het zo dat de grote diesels op dit moment niet zo in trek zijn, en het is een feit dat de grotere renaults eigenlijk liefhebber auto`s zijn en dit geld zeker voor de safrane "ik rij er zelf trouwens ook in". Maar aan de andere kant als je er een zoekt kun je bijna geen goede voor een redelijke prijs vinden, en je kunt de prijs wel naar onderen bijstellen maar niet naar boven. Dus lekker laten staan en zien waar het bod eindigt, er lopen nog liefhebbers genoeg rond. Wel oppassen met de verkoop via internet er gebeuren de laatste tijd vreemde dingen. Veel succes met de verkoop. Een liefhebber van de safrane.Meef schreef:Twee Safranen verder en nu overgestapt in de Vel Satis. Niet iedereen hier begrijpt die afvalligheid om vorm, storingsgevoeligheid of simpelweg Safrane-sentiment, maar ik heb toch de gok gewaagd. Nu rest de verkoop. In dit forum is al vaker gesproken over de waarde van een Safrane die meestal door de eigenaar en liefhebber veel te hoog wordt ingeschat. Op Marktplaats zijn de biedingen dan ook veel lager dan ik gedacht had. Wie kan mij met beide benen op de grond krijgen want ik wil niemand een poot uitdraaien. Wat is volgens jullie (zonder een bod te hoeven doen) objectief gezien een redelijke prijs voor deze diesel?
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... blauw.html
Altijd handig om een echte verkoper in de gelederen te hebben. Ik ben eerlijk gezegd heel benieuwd naar de reële waarde van mijn volkswagen golf cabriolet.
http://link.marktplaats.nl/260291143
Ik krijg er maar weinig vragen over en de auto is echt in perfecte staat.
Ben ik hiermee te duur of zit niemand op deze auto te wachten??
http://link.marktplaats.nl/260291143
Ik krijg er maar weinig vragen over en de auto is echt in perfecte staat.
Ben ik hiermee te duur of zit niemand op deze auto te wachten??
Bedankt voor de reacties. Inderdaad 2000 euro lijkt een redelijke prijs. Degenen die kwamen kijken gaven al aan dat de auto verder prima er uit ziet, maar kozen achteraf toch voor een busje (?!) of zochten een standaard ingebouwde radio. Met de prijs gingen ze al bijna akkoord. Maar toch. De Safrane is een dure auto om alleen op de oprit te hebben staan. Zeker de diesel kost al ruim 100 euro per maand aan wegenbelasting plus verlenging van de verzekering. Dus lang vasthouden kan even niet (je moest eens weten wat de Vel Satis kost!). En daar weten sommige bieders wel raad mee.
Nee, niet echt.Ik ervaar aan den lijve dat Safrane rijden veel geld kost, afgezien van het onderhoud. Ik betaal € 114,- per maand voor verzekering plus belasting. Tank elke week een "vol blik" van 80 liter; weliswaar in België waar de benzine 12 eurocent goedkoper is per liter, maar een volle tank is dan toch bijna € 90,- Laat eens horen wat een Vel Satis kost.Meef schreef:(je moest eens weten wat de Vel Satis kost!).
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3969
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
dat is 30000+ km per jaar! Op benzine!Shamrock schreef:Tank elke week een "vol blik" van 80 liter
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Voor de Vel Satis 3.0 Dci vraagt Limburg 143 euro's per maand aan wegenbelasting (1710 kg). Aangezien de nieuwwaarde bijna het dubbele is van mijn dieselsafrane kan de verzekering ook al behoorlijk oplopen. Maar eerlijk gezegd is met alleen WA het bedrag nauwelijks verschillend. Waar de Safrane het drinken beperkt tot 1 op 14,4 houdt de Vel Satis van een slok meer. Volgens het boekje circa 1 op 11,5. Dan komt het onderhoud. Waar de Safrane nog alles overzichtelijk heeft zitten, komt nu een brok electronika naar voren waar mijn vertrouwde adres zich niet meer aan wil wagen. Zo lijk ik dadelijk volledig overgeleverd aan de erkende Renaultgarage in plaats van mijn eigen garagist waarvan ik altijd wist dat het perfect was tegen schappelijke prijzen. En dan weer de bandjes die ruim twee keer de prijs van de doorsnee Safraneband doen. Je moet er wat voor over hebben om een modelletje verder te proberen. En ik moet zeggen: lyrisch over de Safrane, lyrischer over de Vel Satis. Al heb ik het niet vergeleken met een topmodel zoals die van AlbertP.
Kleine correctie: Tank bijna elke week een "vol blik" van 80 liter, maar ik rij dus inderdaad veel(toch zeker 25.000/jaar), maar dit is pas later gekomen. Toen ik vorig jaar informeerde naar de inbouw van een gasinstallatie, waren er zelfs inbouwstations die er niet aan begonnen, bij een auto die meer dan 200.000 gereden had. Absurd eigenlijk. Daarnaast vergde de inbouw een investering van ruim € 2500,- en dat had ik er niet voor over, aangezien de wagen al enorm veel geld kostte(ik hoop dat ik het bij "kostte" kan houden)door allerlei reparaties. Kortom, ik blijf op benzine rijden; aanschaf van een andere auto op LPG is uit den boze. Mijn vrouw en ik hebben besloten om de Safrane te blijven rijden, totdat ofwel de auto of de chauffeur "kaduuk" is. Een titanenstrijd dusAS1 schreef:dat is 30000+ km per jaar! Op benzine!Shamrock schreef:Tank elke week een "vol blik" van 80 literIs dat later zo gekomen of heb je je grandioos verrekend en had je beter een gasbak kunnen nemen of laten inbouwen?
Tuurlijk is gas , en zeker LPi er voordelig, maar er wordt toch heel vaak het nadeel vergeten over gas rijden.
Het is wel even je kofferbak ruimte opofferen, dus de grote diepte ben je definitief kwijt.
Tuurlijk leer je ermee leven, maar diegene die juist die ruimte nodig hebben, balen elke keer weer als het niet past
Het alternatief is een ringtank.......
Gelukkig, je hebt weer de volledige ruimte van je kofferbak ter beschikking........
...maarre eehhhh is dat wel zo????
Nee, want dat reserve wiel slingert nu overal en nergens....
Dan weer thuis laten???? Nou vindt ik dat niet echt een lekker idee..... Ja, ja hoe vaak heb je een lekke band???
Een keer een platte hebben zonder reserve wiel en je bent snel genezen om zonder te gaan rijden.
Ok, dan maar dat vieze ding in de auto, da`s heel fijn voor je kleren en bekleding
Dus ook niet echt een fijne oplossing
Je zou dan een aanhanger erachter moeten hangen, lekker om met 80Km p/u te sukkelen.
Ook geen oplossing, misschien een fiets imperiaal op de trekhaak en daar je wiel op vastknopen???????
En wat dacht je van je actieradius.....je moet om de haverklap weer stoppen bij de pomp om te tanken
, gelukkig heb je met benzine en 80Ltr sap erin de helft van dat gezeur geelimineerd
Wie het weet mag het zeggen???
Zo maar even een anti geluid over voor/nadelen van gas in de praktijk.
Gr Albert
Het is wel even je kofferbak ruimte opofferen, dus de grote diepte ben je definitief kwijt.
Tuurlijk leer je ermee leven, maar diegene die juist die ruimte nodig hebben, balen elke keer weer als het niet past
Het alternatief is een ringtank.......
Gelukkig, je hebt weer de volledige ruimte van je kofferbak ter beschikking........
...maarre eehhhh is dat wel zo????
Nee, want dat reserve wiel slingert nu overal en nergens....
Dan weer thuis laten???? Nou vindt ik dat niet echt een lekker idee..... Ja, ja hoe vaak heb je een lekke band???
Een keer een platte hebben zonder reserve wiel en je bent snel genezen om zonder te gaan rijden.
Ok, dan maar dat vieze ding in de auto, da`s heel fijn voor je kleren en bekleding
Dus ook niet echt een fijne oplossing
Je zou dan een aanhanger erachter moeten hangen, lekker om met 80Km p/u te sukkelen.
Ook geen oplossing, misschien een fiets imperiaal op de trekhaak en daar je wiel op vastknopen???????
En wat dacht je van je actieradius.....je moet om de haverklap weer stoppen bij de pomp om te tanken
Wie het weet mag het zeggen???
Zo maar even een anti geluid over voor/nadelen van gas in de praktijk.
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Die nadelen zitten er bij sommige mensen nog te hard ingeprent.
Reservewiel is al jaren een onnodig gezeul van 15 kilogram niks, dat ding heb ik in 10 jaar autorijden nog nooit nodig gehad. Eruit met dat ding, en tegenwoordig krijg je fijne spuitbussen met bandenfix.
Die werken én makkelijker dan een reservewiel (scheelt je banden omleggen in de stromende regen) en het spul kan netjes verwijderd worden en band gefixed
Al had ik geen gas, dan nog ging het reservewiel eruit.
Actieradius is een punt. Gastank is gewoon kleiner. Maargoed, het scheelt mij € 4000 per jaar (60.000km) met de belasting meegerekend, dus dat reservewiel is echt een non-issue.
Ohja, 460.000km he (voor als er nog twijfels waren of gas slecht is voor je motor :p)
Reservewiel is al jaren een onnodig gezeul van 15 kilogram niks, dat ding heb ik in 10 jaar autorijden nog nooit nodig gehad. Eruit met dat ding, en tegenwoordig krijg je fijne spuitbussen met bandenfix.
Die werken én makkelijker dan een reservewiel (scheelt je banden omleggen in de stromende regen) en het spul kan netjes verwijderd worden en band gefixed
Actieradius is een punt. Gastank is gewoon kleiner. Maargoed, het scheelt mij € 4000 per jaar (60.000km) met de belasting meegerekend, dus dat reservewiel is echt een non-issue.
Ohja, 460.000km he (voor als er nog twijfels waren of gas slecht is voor je motor :p)
Renault Safrane 2.5 20vAUT RXE 464k
Ja, ja Volvo(mijn werkgever) is ook afgestapt van het reservewiel en levert enkel nog een spuitbus bandenfix mee, maar als je band echt scheurt helpt ook geen bandenfix meer. Dan wordt het wachten op de Wegenwacht in de hoop dat ie een thuisbrengertje kan verschaffen. Nee ik ben ouderwets en hou het bij het reservewiel. Weliswaar heb ik in die dertig jaar dat ik rij pas 1 keer langs de weg gestaan met een "platte" maar dan toch.....Riel schreef:Die nadelen zitten er bij sommige mensen nog te hard ingeprent.
Reservewiel is al jaren een onnodig gezeul van 15 kilogram niks, dat ding heb ik in 10 jaar autorijden nog nooit nodig gehad. Eruit met dat ding, en tegenwoordig krijg je fijne spuitbussen met bandenfix.
Die werken én makkelijker dan een reservewiel (scheelt je banden omleggen in de stromende regen) en het spul kan netjes verwijderd worden en band gefixedAl had ik geen gas, dan nog ging het reservewiel eruit.
Actieradius is een punt. Gastank is gewoon kleiner. Maargoed, het scheelt mij € 4000 per jaar (60.000km) met de belasting meegerekend, dus dat reservewiel is echt een non-issue.
Ohja, 460.000km he (voor als er nog twijfels waren of gas slecht is voor je motor :p)
Scheuren tot 2 of 3 cm gaan nog en echt, de kans dat je die krijgt is 1 op 10 miljoen.
Ik snap het wel maar om dat nu aan te halen als probleem tov lpg rijden vind ik wel heel raar :/ Als ik in die 10 jaar 40.000 euro bespaard heb wil ik bij een scheurband met plezier even op de anwb wachten
Ik snap het wel maar om dat nu aan te halen als probleem tov lpg rijden vind ik wel heel raar :/ Als ik in die 10 jaar 40.000 euro bespaard heb wil ik bij een scheurband met plezier even op de anwb wachten
Renault Safrane 2.5 20vAUT RXE 464k