Historie van mijn Safrane
Tja, en toch.. als je het kan betalen.. eigenlijk zijn het wel hele gave bakken die Safrane's! Persoonlijk kan ik mij even niets leukers bedenken als mijn huidige auto, en dat had ik altijd wél bij mijn vorige auto's! Dan bleef er altijd wel iets te wensen over. Niet veel mensen begrijpen me(buiten dit forum) maar ik rij in de ultieme auto(in mijn prijsklasse
), vind ik zelf!
Ik denk dat je je vergist met een ruilbak? Dus een automaat die uit een andere auto komt, maar waar verder niks aan gedaan isAS1 schreef:je hebt toch niet een nieuwe bak eronder laten zetten? Voor revisie vind ik dat bedrag zo'n 2000 Euro te hoog.Shamrock schreef:Zoals het moment dat de automaat kaduuk was: een investering van € 4.500,-
- AS1 (Anne)
- Administrator
een automaat waar niks aan gedaan is mag 500 Euro kosten. Niet veel meer. En dan nog zou ik nooit een ongereviseerde bak monteren.Shamrock schreef:Ik denk dat je je vergist met een ruilbak? Dus een automaat die uit een andere auto komt, maar waar verder niks aan gedaan isAS1 schreef:je hebt toch niet een nieuwe bak eronder laten zetten? Voor revisie vind ik dat bedrag zo'n 2000 Euro te hoog.Shamrock schreef:Zoals het moment dat de automaat kaduuk was: een investering van € 4.500,-
In dit topic is al Bas Risseeuw genoemd die een AD8 bak reviseerde voor 2500 Euro. Ik geloof dat jouw ZF-bak meer kost maar lang geen 2000 Euro.
Honda Accord Tourer 2.0 aut. - 2009 (sinds nov. 2025)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 3 1.6 Initiale, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 3 1.6 Initiale, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Re: Historie van mijn Safrane
Update:
Mijn huidige Safrane aangeschaft op 15 september 2004 voor € 11.500,-
Inmiddels heeft ie maar liefst 104 dagen in een of andere garage gestaan ivm reparatie al dan niet in combinatie met onderhoud.
Totale reparatiekosten t/m 25-02-2009 bedragen € 8.958,-
Totale onderhoudskosten t/m 25-02-2009 bedragen € 2.306,-
Totaal bedrag € 11.264,-
Dank zij de perfecte service van Renault heeft de auto 5 weken stop gestaan, omdat een onderdeel niet leverbaar was en nog steeds niet geleverd is. Inmiddels heb ik de auto provisorisch laten herstellen en wacht nu al 7 weken op een kleppendeksel!!
Renault Nederland zwijgt in alle talen. Perfect voorbeeld van de manier waarop je BESLIST NIET met je klanten moet omgaan.
Mijn huidige Safrane aangeschaft op 15 september 2004 voor € 11.500,-
Inmiddels heeft ie maar liefst 104 dagen in een of andere garage gestaan ivm reparatie al dan niet in combinatie met onderhoud.
Totale reparatiekosten t/m 25-02-2009 bedragen € 8.958,-
Totale onderhoudskosten t/m 25-02-2009 bedragen € 2.306,-
Totaal bedrag € 11.264,-
Dank zij de perfecte service van Renault heeft de auto 5 weken stop gestaan, omdat een onderdeel niet leverbaar was en nog steeds niet geleverd is. Inmiddels heb ik de auto provisorisch laten herstellen en wacht nu al 7 weken op een kleppendeksel!!
Renault Nederland zwijgt in alle talen. Perfect voorbeeld van de manier waarop je BESLIST NIET met je klanten moet omgaan.
Laatst gewijzigd door Shamrock op 24 apr 2009, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vind 2500 euro voor een bakrevisie al te veel. Snap dat niet goed, weet je hoe lang je daarvoor kan werken als monteur á 60 euro ex. per uur? Lang.
En die onderdelen zijn ook zo duur niet.
Kijk als het dan goed gedaan is dan is t t waard maar het is erg zuur dat je wagen nog altijd niet naar believen rijdt. Maar hou er vertrouwen in, echt ouder wordt de auto er niet op en er is wel heel veel vernieuwd
Die probleemloze tonnen, die komen nog wel, trust me 
Kijk als het dan goed gedaan is dan is t t waard maar het is erg zuur dat je wagen nog altijd niet naar believen rijdt. Maar hou er vertrouwen in, echt ouder wordt de auto er niet op en er is wel heel veel vernieuwd
Renault Safrane 2.5 20vAUT RXE 464k
Tja, de revisie van de bak kostte in oktober 2006 € 4500,- incl. nieuwe distributie, waterpomp, spanrollen, etc. Helaas was ik aangewezen op "mijn" garage, waar ik al jaren volledig op vertrouw(de). Maar goed, al met al is het constant stress wanneer er iets aan mijn auto moet gebeuren en dat is hetgene waar ik zo langzamerhand doodmoe van wordt. Momenteel kraakt de rechter veerpoot weer af en toe. De wagen is hiervoor drie keer in de garage geweest zonder positief resultaat. Is het nu zo`n gecompliceerde auto of zit het een beetje 'scheef" met de vakkennis en/of betrokkenheid van de techneuten. Het is in elk geval om te huilen...Riel schreef:Ik vind 2500 euro voor een bakrevisie al te veel. Snap dat niet goed, weet je hoe lang je daarvoor kan werken als monteur á 60 euro ex. per uur? Lang.
Kijk als het dan goed gedaan is dan is t t waard maar het is erg zuur dat je wagen nog altijd niet naar believen rijdt. Maar hou er vertrouwen in, echt ouder wordt de auto er niet op en er is wel heel veel vernieuwdDie probleemloze tonnen, die komen nog wel, trust me
Inmiddels heeft ie 116 dagen in een of andere garage gestaan voor een of ander akkefietje.Shamrock schreef:Mijn huidige Safrane aangeschaft op 15 september 2004 voor € 11.500,-
Inmiddels heeft ie maar liefst 68 dagen in een of andere garage gestaan ivm reparatie al dan niet in combinatie met onderhoud.
Totale reparatiekosten t/m 25-02-2009 bedragen € 8.834,-
Totale onderhoudskosten t/m 25-02-2009 bedragen € 2.086,-
Totaal bedrag € 10.920,-
Totale reparatiekosten t/m 02-07-2009 bedragen € 10.986,70
Totale onderhoudskosten t/m 25-02-2009 bedragen € 2.541,77
Totaal bedrag € 13.528,47
Mijn faillissement nadert
Hahaha
Ja ik las het net, weer pittig hoor. Maar gezwoegd heeft ie :p Heb nog een sms van Ralf, nadat ik vroeg hoe zijn dag was:
'met 30 graden vandaag met mijn hoofd boven die v6 gelegen. pfff'
Zweten moeten ze!! En ja die reviseur is niet altijd de rapste (voor het vlakken van de kop), maar wel een erg goede. Fijne kerel om mee te werken als garage denk ik.
Ja ik las het net, weer pittig hoor. Maar gezwoegd heeft ie :p Heb nog een sms van Ralf, nadat ik vroeg hoe zijn dag was:
'met 30 graden vandaag met mijn hoofd boven die v6 gelegen. pfff'
Zweten moeten ze!! En ja die reviseur is niet altijd de rapste (voor het vlakken van de kop), maar wel een erg goede. Fijne kerel om mee te werken als garage denk ik.
Renault Safrane 2.5 20vAUT RXE 464k
- AS1 (Anne)
- Administrator
- AS1 (Anne)
- Administrator