Distributieriem
Distributieriem
Nog 10000km en dan is het tijd om de distributieriem van mijn V6 te vervangen. Wie weet er een adres waar dit goed en tegen een normale prijs kan worden uitvoerd. Navraag bij Renault leverde een prijs van 1650 euro op, dat moet goedkoper kunnen. 
Reviseren ze daar gelijk je blok? Nette service hoor.
Je hebt overigens geen riem maar een ketting. En in principe is die onderhoudsvrij dus waarom zou die vervangen moeten worden? Hoeveel km heeft je wagen er nu op staan?
Als er trouwens echt iets moet gebeuren, zou ik even bij Nico informeren:
Nico van Lieshout
Dragonder 32/B
Valkenswaard
06-53457033
Je hebt overigens geen riem maar een ketting. En in principe is die onderhoudsvrij dus waarom zou die vervangen moeten worden? Hoeveel km heeft je wagen er nu op staan?
Als er trouwens echt iets moet gebeuren, zou ik even bij Nico informeren:
Nico van Lieshout
Dragonder 32/B
Valkenswaard
06-53457033
Volvo S60 D3 Summum 2011
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014
- AS1 (Anne)
- Administrator
V6 12V: kettingen, hoeven niet vervangen worden
V6 24V: riemen, elke 120000 km (houd 100000 km aan) of 5 jaar
V6 24V: riemen, elke 120000 km (houd 100000 km aan) of 5 jaar
Honda Accord Tourer 2.0 aut. - 2009 (sinds nov. 2025)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 3 1.6 Initiale, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Gehad: R25 V6, Clio 3 1.6 Initiale, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Bij een V6 moet je rekenen meer kwijt te zijn. De motor is groter dus er is minder ruimte om te sleutelen. Bij mij is de distributieriem ook aan vervanging toe. Ik reken toch wel op zo'n € 600,00. Als het € 1.650,00 moet kosten halen ze de motor er misschien wel effe uit...toevallig laatst geinformeerd voor mijn 2.5 , dat zou 400 euro ongeveer moeten kosten...
Ik laat het doen bij Autobedrijf Klijnsmit in Nieuw-Beijerland (0186-691033). Daar ben ik al jaren klant en ik heb nog nooit trammelant gehad. Verhouding prijs/kwaliteit is altijd goed. Daar kan ik op vertrouwen.
Groeten,
Ad
Volvo S60 automaat
Voorheen: Renault Safrane 2.5 RXT - Peugeot 607 2.2 - Renault Safrane 3.0 V6 24V (2x RXT en RXE) - Renault Safrane 2.0
Voorheen: Renault Safrane 2.5 RXT - Peugeot 607 2.2 - Renault Safrane 3.0 V6 24V (2x RXT en RXE) - Renault Safrane 2.0
Toch niet helemaal. Ik heb genoeg oude beestjes gezien (weliswaar andere merken) die gevaarlijk veel speling hadden op de distributieketting, daarnaast kunnen tandwielen ook slijten, zeker als t kunsstof tandwielen zijn, dit is een bekend probleem bij bv oudere GM V6 en V8-blokkies (geen idee wat renault voor materiaal gebruikte)Gunther schreef:Je hebt overigens geen riem maar een ketting. En in principe is die onderhoudsvrij
1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
- AS1 (Anne)
- Administrator
daarom zegt hij ook "in principe".Sjak Brak schreef:Toch niet helemaal. Ik heb genoeg oude beestjes gezien (weliswaar andere merken) die gevaarlijk veel speling hadden op de distributieketting, daarnaast kunnen tandwielen ook slijten, zeker als t kunsstof tandwielen zijn, dit is een bekend probleem bij bv oudere GM V6 en V8-blokkies (geen idee wat renault voor materiaal gebruikte)Gunther schreef:Je hebt overigens geen riem maar een ketting. En in principe is die onderhoudsvrij
Renault is natuurlijk beter dan die Yankenzooi met hun klikoplastiken tandwielen en interieurs.
Bij Renault heb ik nog nooit van versleten kettingen gehoord. Je zult het bovendien merken door hard ratelen en van tijd lopen (want ketting is langer geworden).
Als je die verschijnselen niet hebt dan zou ik niet preventief de kettingen vervangen, zelf niet als de motor er toch uit ligt want het kost wel even wat meer dan een riempje en rollen.
Honda Accord Tourer 2.0 aut. - 2009 (sinds nov. 2025)
Als je dr toch bij in de buurt bent is t een kleine moeite, maar een blok met 2 ton op de teller zou ik nog niet direct als risicovol bestempelen, zeker niet als er een automaat achter hangt. Ligt er ook een beetje aan hoe ermee gereden is.
Geen idee wat t kost voor die camembert-autootjes, 2 goede tandwielen van gehard staal + ketting kosten ca 80$ voor de meeste V8-blokken, en dan nog voor een paar dollar aan pakkingen. Voor iets meer heb je een gear drive, dus geen ketting meer maar extra tandwiel ertussen. Jankt wel, zon gear drive, maar is behoorlijk hufterproof
Maar waar zitten de hoogwaardige materialen in het interieur bij renault? Ik heb ernaar gezocht maar ben ze nog niet tegengekomen, tot nu toe alleen maar slecht passend gerecycled Tchernobyl-plastic, nephout dat zelfs een uitgehongerde boktor niet meer lust en rendierenscrotumleer ( (c) renaulist)
en die kunststof tandwieltjes zijn bij GM, niet bij fatsoenlijke us-hokken 
Geen idee wat t kost voor die camembert-autootjes, 2 goede tandwielen van gehard staal + ketting kosten ca 80$ voor de meeste V8-blokken, en dan nog voor een paar dollar aan pakkingen. Voor iets meer heb je een gear drive, dus geen ketting meer maar extra tandwiel ertussen. Jankt wel, zon gear drive, maar is behoorlijk hufterproof
Maar waar zitten de hoogwaardige materialen in het interieur bij renault? Ik heb ernaar gezocht maar ben ze nog niet tegengekomen, tot nu toe alleen maar slecht passend gerecycled Tchernobyl-plastic, nephout dat zelfs een uitgehongerde boktor niet meer lust en rendierenscrotumleer ( (c) renaulist)
1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
- Mergelsberg