Vandaag weer flink aan het klussen geweest.
Raamhefmechaniek van de bestuurdersportier vervangen en eens flink in de vaseline gezet. Was best een aardige klus, maar met twee man is dat zeker goed te doen. Het raam gaat nu zonder geschok en gepiep open en dicht
Linker buitenspiegel vervangen door een met dode hoek stuk. Bijzonder eenvoudig, 3 schroeven en 3 moeren. Dat lukt zelfs met twee linker handen nog in 10 minuten.
Interieur ventilator vervangen, wat ook best mee viel qua moeilijk moeten doen. Alleen bleek na het aansluiten van de 'nieuwe' fan dat daar het probleem dus niet helemaal zat.
Dus dat werd dashbordkastje uitbouwen om bij de kabels te kunnen. Na enige inspectie bleek dat de vrouwelijke connector enigszins uitgewoond was, maar wat wil je dan ook na 17 jaar gebruikt te zijn :p, na wat lichte buig werkzaamheden werkt de fan weer helemaal toppie.
En toen we toch het dashbord grotendeels los hadden liggen nog maar eens gekeken naar die blode bowdenkabel constructie die het luchtkanaal keuzeklephuis bedient. Boel gehannes, maar na het lumineuze idee dat die kabel misschien wel eens andersom had gemoeten werkt dat nu weer heel redelijk.
Al met al zijn we zo'n vijf uurtjes aan het sleutelen geweest met z'n tweetjes. Gelijk een goed vader-en-zoon moment, lekker mannelijk bezig zijn met mannelijke zaken zoals auto's.
En uiteraard met dank aan Sjak Brak voor allerhande onderdelen
