En alweer een nieuwe Safrane rijder...

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Safrane of over jezelf
Priyantha Bleeker

Bericht door Priyantha Bleeker »

Ah kijk daar begint het terugkrabbelen al :lol: :lol: :lol:

Nee maar een 607 is in mijn ogen een mooie bolide :)
Al ben ik wat dat betreft juist weer meer benieuwd naar het comfort van de C6 :)
Groetjes, Priyantha | RTC Upload service! http://www.rtc-upload.nl | Uiteraard ook voor de Safrane club :)
Mergelsberg

Bericht door Mergelsberg »

Zettex, er is best ander mooi spul op de markt. Alleen is in mijn situatie de keuze nogal beperkt. Wij hebben het bepaald niet breed en puur om het feit dat een WA-jong een WA-jong is kan je niets lenen, tenminste niet tegen een redelijke rente.

Ik moet vanwege mijn handicap automaat rijden, op een beperkt budget vallen er dan al een heleboel auto's af. Ik had zo'n 1500 te besteden bij aanschaf. Ga maar zoeken, minder dan 1500 euro, automaat, flinke kofferbak ivm de rolstoel van mijn vriendin. Ik ben 1m96 lang en heb (helaas) schoenmaat 50 1/2 en ik wil wel fatsoenlijk kunnen zitten en niet met mijn schoenen met het dash of de pedalen in de knoop komen. En last but not least, mocht mijn vriendin mettertijd haar rijbewijs halen, moet de auto aan te passen zijn voor een links gaspedaal.

Al met al was deze Safrane voor mij een winnend lot in de loterij.

Dus het is maar net wat je standpunt is. Voor eigenlijk bijna geen geld heb ik een heerlijk comfortabele wagen die tot nu toe goed betrouwbaar is gebleken.

Als ik meer geluk zou hebben met het vinden van een passende werkplek en ik zou het me kunnen permitteren zou ik een Grand Espace aanpassen dat de scootmobiel er in mee kan. Dat zou ideaal zijn, maar ja daar heb ik het geld niet voor. Een 607 zoals de jouwe ligt ongetwijfeld ver boven wat ik me voor een auto kan permitteren. Gelukkig ben ik lang en breed tevreden met mijn Safrane.
Renault Twingo Privilege QuickShift 5 1.2 16v
RIP: Renault Safrane RN 2.2Vi automaat Phase 1
Shamrock

Bericht door Shamrock »

Mergelsberg schreef:Gelukkig ben ik lang en breed tevreden met mijn Safrane.
Ja, het is een ontzettend ruime auto, zeer zeker voor de achterpassagiers, en bovendien is het gewoon een modern en tijdloos ontwerp. Daarin ligt de kracht van deze mooie auto.
Afbeelding
Mergelsberg

Nou dik huilen geblazen.

Gisteren na de film (Star Trek) een auto geraakt in de parkeer garage :( Balen balen balen. Stom stom stom... Natuurlijk wel een briefje achter gelaten met contact info en excuses, ons benne nette mensen. Maar tot nu toe nog niets van gehoord.

Maar goed, nu zit ik dus met nog een pral aan mijn slee en das toch niet de bedoeling. Kan iemand in de omgeving van Nijmegen een schade hersteller die een beetje behoorlijke prijzen hanteert?

Ik heb al gezocht naar tweedehands panelen om over te zetten, maar die kan ik nergens vinden in 777 Rouge Persan, helaas. Ph1's in 777 waren en zijn blijkbaar zeldzaam...

Ik houd me dus zeer aanbevolen voor een goed adres voor wat uitdeuk, klei en spuitwerk.
Sjak Brak

Bericht door Sjak Brak »

GVD dat zijn 2 forum auto's in 2 dagen tijd die schade hebben! Hoop dat t voor jou meevalt!
1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
Mergelsberg

Vandaag weer flink aan het klussen geweest.

Raamhefmechaniek van de bestuurdersportier vervangen en eens flink in de vaseline gezet. Was best een aardige klus, maar met twee man is dat zeker goed te doen. Het raam gaat nu zonder geschok en gepiep open en dicht :)

Linker buitenspiegel vervangen door een met dode hoek stuk. Bijzonder eenvoudig, 3 schroeven en 3 moeren. Dat lukt zelfs met twee linker handen nog in 10 minuten.

Interieur ventilator vervangen, wat ook best mee viel qua moeilijk moeten doen. Alleen bleek na het aansluiten van de 'nieuwe' fan dat daar het probleem dus niet helemaal zat.
Dus dat werd dashbordkastje uitbouwen om bij de kabels te kunnen. Na enige inspectie bleek dat de vrouwelijke connector enigszins uitgewoond was, maar wat wil je dan ook na 17 jaar gebruikt te zijn :p, na wat lichte buig werkzaamheden werkt de fan weer helemaal toppie.

En toen we toch het dashbord grotendeels los hadden liggen nog maar eens gekeken naar die blode bowdenkabel constructie die het luchtkanaal keuzeklephuis bedient. Boel gehannes, maar na het lumineuze idee dat die kabel misschien wel eens andersom had gemoeten werkt dat nu weer heel redelijk.

Al met al zijn we zo'n vijf uurtjes aan het sleutelen geweest met z'n tweetjes. Gelijk een goed vader-en-zoon moment, lekker mannelijk bezig zijn met mannelijke zaken zoals auto's.

En uiteraard met dank aan Sjak Brak voor allerhande onderdelen :)
Plaats reactie