Dure ruitenwissers? goedkope oplossing!!

Hoe doe je wat aan een Renault Safrane
sjoerd

Dure ruitenwissers? goedkope oplossing!!

Bericht door sjoerd »

Vandaag gebruik gemaakt van een prachtige aanbieding van de ANWB. Als je je ANWB lidmaatschapskaart vertoont bij de Autotaal krijg je 2 splinternieuwe ruitenwissers, wordt ruitenwisservloeistof bijgevuld, krijg je een fles ruitenontdooier en maken ze de voorruit even schoon. Dit voor slechts 21,00 eurietjes! Ze maken gebruik van de (peperdure) Valeo ruitenwissers (met spoilertje) Bij de dealer kost de ruitenwisser aan bestuurders kant circa 65,00 E. Bij Autotaalglas zou ik circa 75,00 voor deze twee ruitenwissers moeten betalen als ik zonder de aanbieding was langs gekomen.

Voor iedereen die tegen de hoge prijs van de ruitenwissers aanloopt is dit echt een prikkie.

Geen idee hoe lang de actie nog loopt maar ik vind hem de moeite waard!
Mergelsberg

Bericht door Mergelsberg »

75 euro voor ruitenwissers? Ik zat net effe op ATU.de te kijken en daar kan het voor nog geen 35, goed dan heb je Bosch en geen Valeo wissers, maar wel 2 stuks en met spoiler.
Leto had het geloof ik over een 30 of 33 euro ex. btw, voor een set Valeo met spoiler.

Ok die 21 euro is een koopje, maar 75 voor 2 of zelfs 65 voor maar 1 is gewoon dikke oplichterij.
Renault Twingo Privilege QuickShift 5 1.2 16v
RIP: Renault Safrane RN 2.2Vi automaat Phase 1
Mathijs

Bericht door Mathijs »

Ik wil juist ruitenwissers zonder spoiler, maar krijg overal enkel met spoiler aangeboden voor de bestuurderskant.
21 euro is niet duur trouwens, maar ik heb geen anwb lidmaatschap.
sjoerd

Bericht door sjoerd »

Ik heb destijds zelfs bij Bas Risseeuw een fors bedrag moeten betalen voor de bestuurders wisser. Hij vroeg volgens mij iets van 45,00 ex BTW.
Mergelsberg

Mathijs schreef:Ik wil juist ruitenwissers zonder spoiler, maar krijg overal enkel met spoiler aangeboden voor de bestuurderskant.
21 euro is niet duur trouwens, maar ik heb geen anwb lidmaatschap.
Ik weet zo niet hoe de bevestiging zit, maar als dat gewoon een standaard haaksysteem is, kan je toch gewoon een losse wisser van dezelfde lengte kopen?

Ik heb zelf liever met spoiler, mijn vorige auto had ook geen spoiler op de ruitenwisser en dan was ik bij de minste regen al gedwongen om minder dan 90 te rijden omdat de wisser anders niet fatsoenlijk op de ruit bleef... knap irritant dus.
Riel

Bericht door Riel »

Ja maar bij de safrane zit die haak de andere kant op. Vraag me af wie dat verzonnen heeft :lol:
Renault Safrane 2.5 20vAUT RXE 464k
ik-wil-een-safrane

Bericht door ik-wil-een-safrane »

klopt als een bus , ik dacht al dat die van mij er verkeerd op gemonteerd zat , maar aan de bestuurderskant zit de haak precies verkeerd om gemonteerd ,stom he!!!!
ben al aan het kijken of ik op de sloop niet een arm van de passagierszijde kan vinden en die monteren , volgens mij moet dat toch een oplossing zijn ???
ik kwam er zelf achter toen ik een nieuw setje monteerde (ik heb nu van die mooie chromen wissers , zowel voor als achter , en die hebben dus allemaal een spoiler erop zitten , en kosten 12,95 per stuk (bij de autoshop ) wisresultaat is goed , heb alleen aan de bestuurderszijde een stukje weg moeten knippen met een tangetje omdat ik anders niet weg kon komen met die ellendige haak die verkeerd om zit .
maar zoals ik al zei : ik ga binnenkort eens ff op de sloop kijken voor een wisserarm van de passagierszijde en eens ff kijken of dat dan gaat lukken (wordt vervolgd )
safrane 2.0rte phase II

echte mannen eten geen honing , die kauwen op bijen !!
marc1969

Bericht door marc1969 »

hoi sjoerd bedankt voor de goede tip.
ik heb ook voor 21 euro die ruitenwissers laten monteren bij auto totaal.
koopje.perfecte service.
nogmaals bedankt voor de tip.
Safrane II; RXT 3.0 V6i - Bwj: 1997
Mergelsberg

Riel schreef:Ja maar bij de safrane zit die haak de andere kant op. Vraag me af wie dat verzonnen heeft :lol:
Vast iemand met aandelen Exotische Ruitenwisser NV. :P
Riel

Bericht door Riel »

Haha.

Ik ga in elk geval vanmiddag even langs de autototaalglas!
Renault Safrane 2.5 20vAUT RXE 464k
do3000

Bericht door do3000 »

Bedankt voor de tip :D
Ik ga daar ook maar eens langs .

De actie loopt nog de hele maand december.
1997/3 2,5L 20V RXT
Andjoy

Bericht door Andjoy »

Super tip!

Ben net terug van Autotaalglas in Arnhem en ik was de eerste die zich melde voor deze actie!
Het is echt een koopje want de wissers die je krijgt zijn van de allerbeste kwaliteit (Valeo), met slijtageindicator (werkt op de hoeveelheid uv straling), en kosten bij elkaar zo'n 60 Euro! Doordat de actie niet groots is aangekondigd weten de mensen er gewoon niets vanaf.

Dus voor een derde van de prijs incl. montage, schoonmaak binnen en buitenkant van de voorruit, volledig vullen van de ruitensproeiervloeistof en nog een spuitbus met glasreiniger heb je een prima sinterklaascadeautje :wink:
Laatst gewijzigd door Andjoy op 06 dec 2008, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Mathijs

Bericht door Mathijs »

Dat het lipje de andere kant op zit had ik al gemerkt, ik had al eens een rechterwisser gekocht.

Ik wil juist geen spoiler omdat in mijn geval de spoiler ervoor zorgt dat de wisser over de ruit stuitert, de bestuurderskant zonder spoiler stuitert niet.
Dat komt waarschijnlijk doordat ik meestal harder rijd dan die spoiler voor is berekend.
Andjoy

Bericht door Andjoy »

Mathijs schreef: Ik wil juist geen spoiler omdat in mijn geval de spoiler ervoor zorgt dat de wisser over de ruit stuitert, de bestuurderskant zonder spoiler stuitert niet.
Dat komt waarschijnlijk doordat ik meestal harder rijd dan die spoiler voor is berekend.
Nou Mathijs ik weet niet of die van jou 300 Kmh kan ofzo, maar ik heb gisterennacht nog met een, op z'n zachtst gezegd, behoorlijk vaartje door Duitsland gesjeesd, en de ruitenwisser met spoiler kleefde zowat aan de ruit!
Plaats reactie