De gemiddelde leeftijd van de Safranerijder
- FritzTheCat
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 09 sep 2007, 10:37
- Locatie: Eindhoven
Frank, 38 jaar.
Sinds vandaag een 92'er 3.0 V6 automaat in RXE uitvering in bezit.
Lederen interieur
Elektrische ramen
Elektrische achterbank
Audio met CD wisselaar en stuurbediening
Cruise control
Voorruitverwarming
Koplampsproeiers
Ergonomische stoelen (5 zones oppompbaar)
Eletrische voorstoelen met verwarming
Bestuurders stoel met geheugen
Climate control, gescheiden
Boardcomputer met spraak
Lichtmetalen velgen
Sinds vandaag een 92'er 3.0 V6 automaat in RXE uitvering in bezit.
Lederen interieur
Elektrische ramen
Elektrische achterbank
Audio met CD wisselaar en stuurbediening
Cruise control
Voorruitverwarming
Koplampsproeiers
Ergonomische stoelen (5 zones oppompbaar)
Eletrische voorstoelen met verwarming
Bestuurders stoel met geheugen
Climate control, gescheiden
Boardcomputer met spraak
Lichtmetalen velgen
Welkom bij de V6 club
Het gaat goed met de 6 cilinders, er komen er steeds meer bij
Gr. Albert
Het gaat goed met de 6 cilinders, er komen er steeds meer bij
Gr. Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Vooropgesteld elke Safrane is natuurlijk prima. De twee punt nulletjes zijn natuurlijk ook fantastische machines. De 2.5 is weliswaar oerdegelijk, maar mist toch een cylinder voor het mooi. Als het gaat om souplesse wint de 3.0 het naar mijn gevoel.
Gr. Ad
Gr. Ad
Volvo S60 automaat
Voorheen: Renault Safrane 2.5 RXT - Peugeot 607 2.2 - Renault Safrane 3.0 V6 24V (2x RXT en RXE) - Renault Safrane 2.0
Voorheen: Renault Safrane 2.5 RXT - Peugeot 607 2.2 - Renault Safrane 3.0 V6 24V (2x RXT en RXE) - Renault Safrane 2.0
En zoooooo is het maar net.
Lekker met 2000RPS`s rond cruisen en zo nu en dan even een trage 5 pitter
inhalen
en vervolgens weer in alle rust en zaligheid voortgaan
in gepaste status der 6 pitters
Gr Albert (Joris 6 pinter??)
Lekker met 2000RPS`s rond cruisen en zo nu en dan even een trage 5 pitter
inhalen
in gepaste status der 6 pitters
Gr Albert (Joris 6 pinter??)
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
-
Masterbrowser
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 07 sep 2007, 20:23
- Locatie: Santpoord=Noord
nou, zo traag is die 5pitter niet hoorAlbertP schreef:En zoooooo is het maar net.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Lekker met 2000RPS`s rond cruisen en zo nu en dan even een trage 5 pitter
inhalen![]()
en vervolgens weer in alle rust en zaligheid voortgaan
in gepaste status der 6 pitters![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Gr Albert (Joris 6 pinter??)
Phase II - 2.5 20V RXE 1998 met 170k kms.
Voorruitverwarming, Leer, Cruise-control, Navigatie, 6CD wisselaar, elektrische schuifdak, Laguna velgen
Voorruitverwarming, Leer, Cruise-control, Navigatie, 6CD wisselaar, elektrische schuifdak, Laguna velgen
2.5 20v:
0-100: 9.1 s
Top: 220
Verbruik: 10,3 l/100 km
3.0 v6 12v:
0-100: 10.2 s
Top: 210
Verbruik: 13,4 l/100 km
3.0 v6 24v:
0-100: 9.5 s
Top: 225
Verbruik: 11,6 l/100 km
Maar, Albert, ik heb je wagen een tijdje mogen rijden en voor zo'n trage zuipende sloep rijdt ie toch best wel lekker hoor.
PS: hiervoor had je toch een 2.2 Vi? (0-100: 10.2 s en 9.3 l/100 km)
0-100: 9.1 s
Top: 220
Verbruik: 10,3 l/100 km
3.0 v6 12v:
0-100: 10.2 s
Top: 210
Verbruik: 13,4 l/100 km
3.0 v6 24v:
0-100: 9.5 s
Top: 225
Verbruik: 11,6 l/100 km
Maar, Albert, ik heb je wagen een tijdje mogen rijden en voor zo'n trage zuipende sloep rijdt ie toch best wel lekker hoor.
PS: hiervoor had je toch een 2.2 Vi? (0-100: 10.2 s en 9.3 l/100 km)
Volvo S60 D3 Summum 2011
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014
Doordat alle getallen heel erg dicht bij elkaar liggen met maar
een kleine seconde verschil, is het nauwelijks voelbaar. Alleen een direct
vergelijk maakt het verschil zichtbaar.
En waar praten we dan over??? Een paar lullige meters, want meer is het niet.
Wat wel een verschil maakt in het gebruik is grotere cil. inhoud en de daarbij
behorende grotere koppel in het hele toeren gebied die ervoor zorgt dat
alles lekker gladjes verloopt.
Daarnaast voel je best het zware blok voorin hangen en bij een Ini ook
het grote gewicht van 1575Kg.
Behalve de Bi is een Safrane geen race auto, daar is ie niet voor gebouwd.
Ik vind dan ook al die snelheids verhalen niet van belang.
Het is een luxe auto voor de lange afstand, en daar doet die 6 pitters het echt niet slecht.
Continu 130Km op de snelweg geeft een verbruik rond de 8Ltr.
Vol of een lege auto geen noembaar verschil.
M`n 2.2Vi `93 was net iets zuiniger met de benzine, maar mistte de doortrekkracht
en klimkracht in het midden gebied en onder de 4.000RPM
Of het belangrijk is welke topsnelheid????
Geheel niet !!!!!!
Je kunt het nauwelijks rijden in Europa, en als je het dan even doet, protesteert je portomenee hevig en de verbruiksmeter kan het maar net aan.
Een gemiddelde snelheid waar de Safrane zich goed bij voelt is zo rond de 150/160Km/u
waarbij het verbruik zo rond de 10Ltr ligt en dus betaalbaar !!!!!
Gr Albert
een kleine seconde verschil, is het nauwelijks voelbaar. Alleen een direct
vergelijk maakt het verschil zichtbaar.
En waar praten we dan over??? Een paar lullige meters, want meer is het niet.
Wat wel een verschil maakt in het gebruik is grotere cil. inhoud en de daarbij
behorende grotere koppel in het hele toeren gebied die ervoor zorgt dat
alles lekker gladjes verloopt.
Daarnaast voel je best het zware blok voorin hangen en bij een Ini ook
het grote gewicht van 1575Kg.
Behalve de Bi is een Safrane geen race auto, daar is ie niet voor gebouwd.
Ik vind dan ook al die snelheids verhalen niet van belang.
Het is een luxe auto voor de lange afstand, en daar doet die 6 pitters het echt niet slecht.
Continu 130Km op de snelweg geeft een verbruik rond de 8Ltr.
Vol of een lege auto geen noembaar verschil.
M`n 2.2Vi `93 was net iets zuiniger met de benzine, maar mistte de doortrekkracht
en klimkracht in het midden gebied en onder de 4.000RPM
Of het belangrijk is welke topsnelheid????
Geheel niet !!!!!!
Je kunt het nauwelijks rijden in Europa, en als je het dan even doet, protesteert je portomenee hevig en de verbruiksmeter kan het maar net aan.
Een gemiddelde snelheid waar de Safrane zich goed bij voelt is zo rond de 150/160Km/u
waarbij het verbruik zo rond de 10Ltr ligt en dus betaalbaar !!!!!
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
-
Hans de Boer
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 28 okt 2007, 11:30
- Locatie: Den Haag
47 jaar oud waarvan 15 jaar in verschillende 25tigers te hebben gereden. Sinds kort een 2.0 RTE 16V uit mei 2000.FritzTheCat schreef:Frank, 38 jaar.
Sinds vandaag een 92'er 3.0 V6 automaat in RXE uitvering in bezit.
Lederen interieur
Elektrische ramen
Elektrische achterbank
Audio met CD wisselaar en stuurbediening
Cruise control
Voorruitverwarming
Koplampsproeiers
Ergonomische stoelen (5 zones oppompbaar)
Eletrische voorstoelen met verwarming
Bestuurders stoel met geheugen
Climate control, gescheiden
Boardcomputer met spraak
Lichtmetalen velgen
Gebruik hem bijna als mijn huis, zo'n kick geeft de safrane mij. Als het effe kan nooit meer wat anders!!!
- Ron_schroder
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 08 okt 2007, 12:53
- Locatie: Leiden
Jongste Safrane rijder
Even ter mededeling: IK ben 21!
ik ben 36 en a.s. zaterdag in het bezit van 2.5 rxt
met leer en xeon lampen.
altijd al een safrane gewild en na eindelijk 10 jaar
en diverse klote auto's is mijn vrouw overstag gegaan.
kan niet wachten tot zaterdag
met leer en xeon lampen.
altijd al een safrane gewild en na eindelijk 10 jaar
en diverse klote auto's is mijn vrouw overstag gegaan.
kan niet wachten tot zaterdag
safrane 2.5 rxt automaat met alle optie's ,leer, xenon verlichting schuifdak en nog veel meer is verkocht.
safrane 2.5 rxe lpg g3 automaat met leer en voorruitverwarming op 15-12-2010 102000km inmiddels verkocht en kort gereden door nieuwe eigenaar.
18-DD-SL R.I.P.
safrane 2.5 rxe lpg g3 automaat met leer en voorruitverwarming op 15-12-2010 102000km inmiddels verkocht en kort gereden door nieuwe eigenaar.
18-DD-SL R.I.P.