Waarschuwing!!!!

Alle algemene zaken rond de Renault Safrane
Gebruikersavatar
Sjak Brak
Berichten: 1232
Lid geworden op: 06 jun 2007, 23:03
Locatie: Antarctica

Bericht door Sjak Brak »

Andjoy schreef: Als blijkt dat het niet exemplarisch is zal Renault het probleem heus wel serieus opvatten en komt er beslist een terugroepactie.
neem aan dat je bedoelt als het WEL exemplarisch is, dat er dan actie komt
1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
Gebruikersavatar
Andjoy
Berichten: 531
Lid geworden op: 28 apr 2005, 13:52
Locatie: Arnhem

Bericht door Andjoy »

Nee, als iets exemplarisch is dan wil dat zeggen dat het niet in z'n algemeenheid voor de Safrane met die veerpoot-constructie geldt, maar dus toevallig bij één exemplaar is voorgekomen; exemplarisch dus.

Dan zal er natuurlijk geen terugroepactie komen, want hiervoor moet het duidelijk zijn dat het probleem zich bij meerdere Safrane's met deze veerpoot-constructie voordoet. Hoeveel dat er dan moeten zijn om een terugroepactie te starten is aan Renault nederland.
Gebruikersavatar
leeuw
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 okt 2007, 20:11
Locatie: Dordrecht

Bericht door leeuw »

Hallo,

Ik heb dit onderwerp al eerder gelezen, maar nou is het met mij dus ook gebeurd !
Reed vanavond over de A-13 richting huis en in een linkerbocht met ongeveer 120 km/h, opeens een klap rechtsvoor en de auto zakte een beetje in aan die kant.
Eerst dacht ik een klapband, maar de besturing was hiervoor te goed.
Gelijk naar de kant en kijken natuurlijk... De auto helde over naar het rechtervoorwiel en de veer rustte op de band. Vandaar die vette blauwe rookwolk toen ik naar de vluchtstrook stuurde...
Nog net garantie bij de garage dus het wordt wel gemaakt, maar ik denk dat ik veel geluk heb gehad !

Dit is inderdaad geen loze waarschuwing van de topic-starter geweest, maar een serieus probleem! Mijn Safrane is uit 07-1999.
Doe er je voordeel mee..
Greetings,

Leeuw
Alle automobielen zorgen voor transport van A naar B.
Slechts weinigen zorgen daarnaast ook voor plezier...
Gebruikersavatar
leeuw
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 okt 2007, 20:11
Locatie: Dordrecht

Bericht door leeuw »

Hallo allemaal,

Ik heb zojuist een mail gestuurd naar de Importeur Renault Nederland, met het dringende verzoek om te reageren.
Ik heb het probleem uitgelegd en het uiteraard niet over schuldvraag enz. gehad, maar ik hoop wel een correspondentie te krijgen en dan zien we verder.
Eerst maar eens afwachten of er gereageerd wordt. Uiteraard blijf ik ze met mailtjes bestoken tot ze reageren ;-)
Ik hou jullie op de hoogte.
Greetings,

Leeuw.
Gebruikersavatar
AlbertP
Berichten: 4989
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP »

Vandaagweer een nw APK erop en was met 30,= Eur. klaar.
Omdat dit verhaal nog in mijn hoofd zat, heb ik er extra aandacht aan laten besteden door de keurmeester, en hem ook verteld waarom dit was.
Gelukkig was er bij mij niets aan de hand, maar wel vertelde hij mij dat dit
zeker geen uitzondering van Safrane is, maar ook Opel, Volkswagen enz enz.
hadden dit fenomeen.
Oorzaak is dat en zich water en modder opeen hopen in de veerschotel,
waardoor roestvorming vrij spel heeft.

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Gebruikersavatar
leeuw
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 okt 2007, 20:11
Locatie: Dordrecht

Bericht door leeuw »

Hoihoihoi !

De wagen is klaar! Zowel de veerschotel rechtsvoor, welke afgescheurd was en linksvoor als voorzorg, zijn vervangen. :D
Vanmiddag gelijk mn voiture halen, dan slaap ik maar wat minder na de vermoeiende nachtdienst. Heb als ruilwagen een Opel Astra Stationwagen van 1,5 maanden oud.
Pfff, aardig om te zien en een redelijke uitrusting, maar ik heb $@%*& rugpijn van die
$@%*& stoelen zeg! :x :x
Die duitse degelijkheid verzorgt wel werk voor de fysiotherapeuten.

Leeuw.
Alle automobielen zorgen voor transport van A naar B.
Slechts weinigen zorgen daarnaast ook voor plezier...
Gebruikersavatar
leeuw
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 okt 2007, 20:11
Locatie: Dordrecht

Bericht door leeuw »

En voor degenen die benieuwd zijn hoe de versleten onderdelen eruit zagen:
Afbeelding[/img]
Afbeelding
[/img]Afbeelding

Bij mij zat er dus wel een rubber om, maar schijnbaar komt er tijdens het productieproces zuurstof onder het rubber en dat is het probleem. Het vreet het metaal aan, zodra er ook vocht bij komt.
Je ziet hoe, onder het rubber, het metaal totaal opgevreten is door de roest en het rubber zelf is ook helemaal vergaan.
Ik hoop dat het wat duidelijk is op de foto's want ik heb ze met mn mobiel gemaakt en ik heb nog zo'n ouderwetse die kan bellen EN foto's maken, terwijl tegenwoordig die moderne mobieltjes ALLES kunnen EN ook bellen ;-)

Met dank aan Andre en Alexander van Dijkwel Auto Shopping Center voor de uitleg en de service !!

Greetings,

Leeuw
Laatst gewijzigd door leeuw op 12 okt 2007, 04:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle automobielen zorgen voor transport van A naar B.
Slechts weinigen zorgen daarnaast ook voor plezier...
Gebruikersavatar
leeuw
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 okt 2007, 20:11
Locatie: Dordrecht

Bericht door leeuw »

Andjoy schreef:Daar heb je volkomen gelijk in!

Bernie, heb je misschien nog foto's gemaakt van het euvel?
Of heb je misschien ander bewijs (factuur v/d reparatie etc....) waaruit blijkt dat de veerpootschotel is doorgerot?

Ik kan hier dan mee naar mijn garage omdat deze dit al heeft aangekaart bij Renault Nederland. Hoe meer gevallen met dit euvel hoe serieuzer ze het probleem gaan nemen, en dan kan met een evt terugroepactie meer leed voorkomen worden.
Zie mijn laatste reaktie op dit topic. Hoop dat de foto's wat duidelijk maken.

Tot later,

Leeuw
Alle automobielen zorgen voor transport van A naar B.
Slechts weinigen zorgen daarnaast ook voor plezier...
Gebruikersavatar
leeuw
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 okt 2007, 20:11
Locatie: Dordrecht

Bericht door leeuw »

Dag allemaal.

Ik heb vrij snel antwoord gehad van Renault Nederland over dit geval.
Ze hebben een dossier aangelegd met het probleem en de foto's erbij.
Alleen doen ze er voorlopig nog niks mee, omdat er te weinig gevallen bekend zijn dat dit voor is gekomen. Bovendien waren ze ook van mening dat dit nou eenmaal kan gebeuren bij een wagen van 8 jaar oud en een, voor die leeftijd, normaal kilometrage.
Maar ze vertelden ook dat ze het in de gaten houden. In ieder geval was het te vroeg voor een terugroepaktie of een bericht naar de dealers voor extra aandacht op dit punt.

We kunnen hier dus weinig mee en er valt verder niks aan te doen, behalve het in de gaten houden en elke keer melding maken als het iemand overkomt.

Greetings,

Leeuw
Alle automobielen zorgen voor transport van A naar B.
Slechts weinigen zorgen daarnaast ook voor plezier...
Gebruikersavatar
Andjoy
Berichten: 531
Lid geworden op: 28 apr 2005, 13:52
Locatie: Arnhem

Bericht door Andjoy »

Er moet zeker eerst een dode vallen voordat erkend wordt dat het gewoon een produktiefout is :cry: Ik laat het i.i.g. bij elke beurt goed controleren!
Ad-orgel
Berichten: 389
Lid geworden op: 08 aug 2007, 01:54
Locatie: Klaaswaal

Bericht door Ad-orgel »

Ik heb de veerpoten van mijn Safrane ook laten controleren. Helaas niet goed. Nog wel niet alarmerend, maar toch zijn ze al aardig door de roest aangevreten. Bij de volgende beurt (nog 3000 km) moeten ze vervangen worden.

Belangrijk dus om dit punt goed in de gaten te houden.
Goed dat dit forum er is.

Groeten,
Ad
Volvo S60 automaat
Voorheen: Renault Safrane 2.5 RXT - Peugeot 607 2.2 - Renault Safrane 3.0 V6 24V (2x RXT en RXE) - Renault Safrane 2.0
Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3969
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) »

Bij deze weer een gevalletje van een gare veerpoot. Het betreft een Safrane met registratiedatum 30-09-1998.
De rechter was goed, echter de linker helemaal rot! :shock:

Afbeelding
Afbeelding
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Gebruikersavatar
Bart V6 24V
Berichten: 208
Lid geworden op: 18 feb 2007, 12:08

Bericht door Bart V6 24V »

Hallo,

Zeg stond jou auto niet op de brug bij bas :lol:

Groet,
Bart.
R25 V6 Turbo Baccara 1990 -- Safrane Initiale 1997 -- R25 V6 Injection 1989 -- Espace Initiale V6 24V 2001
Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3969
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) »

Bart V6 24V schreef:Hallo,

Zeg stond jou auto niet op de brug bij bas :lol:

Groet,
Bart.
Dat kan kloppen. :-)
Mijn broer is daar met de auto geweest voor wat reparaties. Daarbij is ontdekt dat de linker veerpoot rot was. Ik had aangeven om bij aankoop even te kijken naar de veerpoten.
Echter alleen de rechter is bekeken. Zul je net zien, is de andere gaar.
Ik ga deze auto volgende maand in mijn woonland, Noorwegen, importeren.
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
sjoerd
Berichten: 337
Lid geworden op: 15 feb 2007, 22:24
Locatie: Meppel

Bericht door sjoerd »

Iemand enig idee wat dit kost om te fixen?
Plaats reactie