Hoi,
Ik ben nu met mijn derde safrane bezig.
Mijn eerste een ph1 uit 93, was een jaar of 5/6 oud toen ik er in reed. Dit was een rampen ding, stuurbekrachtiging kapot, elek.stoelen met een eigen leven, boardcomputer die niet meer wilde computeren of praten, koelventilatoren die niet meer werkte en een airco met geluid of je in een trekker reed. En dit alles niet eens in 1 keer maar uitgesmeerd over 1 jaar. Echt een drama, een drama waar jij je angst voor hebt. Ik wilde nooit meer een Safrane.
Later bleek dat de auto totallos is geweest, heel de voorkant was plat geweest. Een paar knoeiers hebben dat ding weer opgelapt voor de verkoop. Dus best verklaarbaar die problemen, ik was gewoon opgelicht en een stuk wijzer geworden met deze wagen.
Na wat jaartjes andere auto's gereden te hebben kwam mijn liefde voor een safrane toch weer naar boven.
Ik liep tegen een ph2 Saf 2.0 16V uit 97 aan. Deze had toen (2003) 160.000 km gelopen. Echt een topper. Op een uitlaatje, banden en ander onderhoudsonderdelen na nooit wat mee gehad. Reed super en werkte perfect, geen enkele elek.storing. Vorig jaar oktober heb ik hem met 260.000 km ingeruild op mijn huidige Saf.
Dit is een ph2 Safrane 2.5 20V uit 2000. Tot nu toe ook een topper op een probleem met de kachelventilator na. Maar dit is waarschijnlijk door een vervuiling van afwatering.
Mijn mening is dat Safrane's best betrouwbaar zijn, maar je moet altijd een beetje geluk hebben met een auto dus ook met een Safrane.
Persoonelijk vindt het jammer dat de Safrane maar tot 2000 gemaakt zijn, dus dit zal waarschijnlijk dit mijn laatste safrane zijn. Maar daar ga ik me over een jaar of 3 a 4 wel weer zorgen over maken

.
Gewoon goed opletten bij de aanschaf of alles naar behoren werkt en de geijkte dingen na lopen.