Those were the days........

Overige zaken die niet direct te maken hebben met de Renault Safrane
Plaats reactie
Shamrock

Those were the days........

Bericht door Shamrock »

Einde van het jaar: ben bezig met het scannen van mijn verzameling negatieven en kwam een negatief tegen van dit schitterende pre-safranatische vervoermiddel:
1976, mijn allereerste nieuwe "zware" bromfiets, een Kreidlder Florett met geforceerde koeling. Tegenwoordig kosten die dingen ruim twee keer zoveel als in 1976 (FL. 1800,-)
Schitterend zo`n "walk down memory lane" :wink:

Afbeelding
AlbertP
Ouderling

Bericht door AlbertP »

Ook bij mij zijn er nog steeds nostalgische kriebels uit de eind 60er en begin 70er jaren.
Die kriebels zijn zo sterk dat ik mijn oude Zündapp weer zo willen hebben.
Het betreft het type met de "Ei"tank en met een schommel voorvork.
Wel één probleempje.... ik moet het in de huiskamer doen :oops: :oops:
Mijn vrouw maakt er problemen over :twisted: :twisted: :wink: :wink:

In het verleden reed ik hem met een 70cc supertherm cilinder van Mahle, met 5 spoelpoorten en één (top)zuigerveer.
Door het grote vermogen moest er wel een andere krukas is die een 3e lager montage mogelijk maakte.
Dit was noodzakelijk omdat anders de tanden van het koppelings huis er finaal afgeschraapt werden.
Zijn lucht kwam door een 21mm Dellorto carburateur, en de uitlaat was een lege regelbare expantie uitlaat.

Ik heb er veel plezier aan gehad, en als ik ze weer zie rijden,.....kriebels..... :roll: :roll:

Misschien mag ik ooit eens dit project in de huiskamer uitvoeren :( :( :(

Gr Albert

Na veel zoeken heb ik mijn model met schommel voorvork gevonden.
Deze foto komt van het Zündapp forum, en is een standaard model.
Zelf heb ik mijn Dapp geheel uit elkaar gehaald en gespoten in licht blauw met witte strepen.
Van dit type heb ik er 3 gehad, en zijn allen door de politie in beslag genomen.... :twisted: :twisted: en vernietigd....eeuwig zonde.
Maar ja, ik hield mij niet aan de wetgeving :roll: :roll:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door AlbertP op 04 jan 2011, 05:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/238.600Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Foeke

Bericht door Foeke »

Ja heren.
Ook ik heb wel eens kriebels,naar mijn oude zundapp een KS 50 Waterkoeling.
Helaas was ik in mijn tijd nogal een rouwdouwer,en heb tegen de tijd dat ik mijn
auto rijbewijs was mijn zundapp rijp voor de sloop.
Ja achteraf,had ik er toch wel spijt van dat ik niet zuiniger was,maar ja het was zo.
dus dan maar eens terug kijken naar een foto zoals mijn zundapp was.

Afbeelding

Wel rij ik eens op de scooter van mijn zoon,maar dat is toch wel anders hoor.
Moest je vroeger hemel en aarde bewegen om de zundapp naar de 100 km te krijgen.
deze scooter loopt met wat kleine aanpassingen zo 100 km.
Deze hier loopt 85 km op teller.+/-75 echte km.
Maar staat nu stil ivm behalen rijbewijs van mijn zoon,nu komt de vraag scooter houden of
verkopen.

Afbeelding

Foeke v6je
Shamrock

Bericht door Shamrock »

Afbeelding

Begin seventies: samen met mijn oudere zus, Marie Louise, op de motorkap van een Renault Dauphine, die van haar vriend was (en nu haar echtgenoot). Toen is ook schijnbaar een onbewuste band met Renault ontstaan.
De Dauphine heb ik altijd een leuke auto gevonden en vind ik nog steeds een leuke auto. :wink:

Opvallend detail: ik heb HAREN!!! [smilie=happy.gif]
Jack de zeeuw

Bericht door Jack de zeeuw »

Wel wel, wat een nostalgie. Wat de brommers betreft, hier liggen nog zat Kreidler onderdelen in de schuur en er staan ook nog wat frames, tevens een complete Kreidler met van Veen 5-blok maar veel wordt er niet meer mee gedaan evenals een Maico motor uit 1954 met 200 cc 1-pitter van mijn vader. Als je de ruimte hebt moet je die ook vullen natuurlijk maar ik zal eens een nieuwe schuur in oude stijl moeten bouwen om hem met al die stijlvolle dingen te vullen want het staat overal en op den duur raak je het overzicht kwijt. En ........ misschien als de tijd daar is alles eens opknappen. :P :P Overigens behoorlijk off-topic maar wel leuk toch ??
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 021: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 021: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
d,n hens

Bericht door d,n hens »

Afbeelding

Begin seventies: samen met mijn oudere zus, Marie Louise, op de motorkap van een Renault Dauphine

motorkap?????? is dit de voorkant :)
Haren....... ach ja bij mij wordt het ook steeds minder :oops: verstand des te meer :roll: :roll:
Leuke auto trouwens!!!!
safrane 2.5 rxt automaat met alle optie's ,leer, xenon verlichting schuifdak en nog veel meer is verkocht.
safrane 2.5 rxe lpg g3 automaat met leer en voorruitverwarming op 15-12-2010 102000km inmiddels verkocht en kort gereden door nieuwe eigenaar.
18-DD-SL R.I.P.
Shamrock

Bericht door Shamrock »

Ehh, Hans, een Dauphine heeft de motor aan de achterzijde :wink: [smilie=thumbupwink.gif]
d,n hens

Bericht door d,n hens »

Shamrock schreef:Ehh, Hans, een Dauphine heeft de motor aan de achterzijde :wink: [smilie=thumbupwink.gif]

:oops: :oops: :oops: was ook nog maar net op deze wereld, Shamrock, begin 70 :roll:
had ik maar niks gezegt, [smilie=doh.gif] moet maar bijdehand willen zijn :)
safrane 2.5 rxt automaat met alle optie's ,leer, xenon verlichting schuifdak en nog veel meer is verkocht.
safrane 2.5 rxe lpg g3 automaat met leer en voorruitverwarming op 15-12-2010 102000km inmiddels verkocht en kort gereden door nieuwe eigenaar.
18-DD-SL R.I.P.
Shamrock

Bericht door Shamrock »

d,n hens schreef: :oops: :oops: :oops: was ook nog maar net op deze wereld, Shamrock, begin 70 :roll:
had ik maar niks gezegt, [smilie=doh.gif] moet maar bijdehand willen zijn :)
Afbeelding
OK, het is je vergeven, jochie. Mijn God, wat moet de jeugd nog veel leren :wink:
[smilie=lol111.gif]
d,n hens

Bericht door d,n hens »

Ben toch wel blij dat ik nog als jeugd wordt aangezien :roll: [smilie=dance.gif]
18-DD-SL R.I.P.
Hans2

those were the days

Bericht door Hans2 »

prachtig plaatje van de dauphine; mijn eerste auto was ook een dauphine uit 1960, gekocht in 1966 voor 775 (gulden). Weinig roest, want het was een importauto uit Zwitserland. Ik heb de foto ook nog, alleen zonder mijzelf want ik was de fotograaf haha..
Shamrock

Re: those were the days

Bericht door Shamrock »

Hans2 schreef:prachtig plaatje van de dauphine; mijn eerste auto was ook een dauphine uit 1960, gekocht in 1966 voor 775 (gulden). Weinig roest, want het was een importauto uit Zwitserland. Ik heb de foto ook nog, alleen zonder mijzelf want ik was de fotograaf haha..
Ik kan me nog herinneren dat mijn zwager (de eigenaar van die Dauphine) dit autootje had gekocht voor 500 gulden; er twee jaar vrijwel probleemloos mee heeft gereden en hem voor hetzelfde bedrag weer heeft verkocht! Tja, dat is pas voordelig rijden. Kan ik van mijn huidige Renault niet zeggen, helaas :cry: :wink:
Hans2

those were the days

Bericht door Hans2 »

ach wat is voordelig. Ik heb sinds kort mijn negende Renault (geen enkele nieuw gekocht) en tussendoor ook auto's van andere merken gehad, maar met de Renaults nog nooit een kostbare reparatie gehad (even afkloppen). Dus we blijven vanaf nu ons huismerk maar trouw.
Plaats reactie