fuel saving devices... right!
fuel saving devices... right!
1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
Dat werkt hartstikke goed...... voor de fabrikant
Broodje AAP verhaal
Gr Albert
Broodje AAP verhaal
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
- digitalpunk
- Berichten: 1040
- Lid geworden op: 02 mar 2011, 13:24
- Locatie: Zoetermeer
Je kunt jezelf veel geld besparen door deze spullen aan je voorbij te laten gaan, Kul verhalen.
Wat wel helpt is het volgende
Neem twee keukensponsjes en monteer die op je gaspedaal, zodanig dat je er met je voet op duwt als je gas moet geven, je gaspedaal zal veel gelijkmatiger ingeduwd worden, waardoor je brandstof bespaart, neem dan als de auto accelereert langzaam je voet wat van het gas, zodanig dat hij nog wel blijft versnellen.
Hierdoor rijd je rustiger en vooral gelijkmatiger.(Een motor loopt het meest efficient bij konstante toeren)
Iedere beweging van de gasklep zorgt in 1e instantie voor een onrendabele verbranding, als het je lukt de gasklep zo weinig mogelijk te laten bewegen, dan bespaar je brandstof.
Ikzelf heb een Vacuum-meter gemonteerd, daarop kan je heel goed zien wat de invloed is van het bewegen van de gasklep, en ik haal daardoor(maar ZONDER spons) de fabrieksspecificaties.
SUC6
Wat wel helpt is het volgende
Neem twee keukensponsjes en monteer die op je gaspedaal, zodanig dat je er met je voet op duwt als je gas moet geven, je gaspedaal zal veel gelijkmatiger ingeduwd worden, waardoor je brandstof bespaart, neem dan als de auto accelereert langzaam je voet wat van het gas, zodanig dat hij nog wel blijft versnellen.
Iedere beweging van de gasklep zorgt in 1e instantie voor een onrendabele verbranding, als het je lukt de gasklep zo weinig mogelijk te laten bewegen, dan bespaar je brandstof.
Ikzelf heb een Vacuum-meter gemonteerd, daarop kan je heel goed zien wat de invloed is van het bewegen van de gasklep, en ik haal daardoor(maar ZONDER spons) de fabrieksspecificaties.
SUC6
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II