Even mijn reconstructie van de gebeurtenissen...
Ik was tegen half elf in Meteren. Safrance was 5 minuten eerder al als eerste gearriveerd. Even later kwamen de eerste CX-rijders.
Safrance bracht het probleem met nieuwe benzineslangen die snel slecht worden naar voren welke werd bevestigd door de CX-rijders. Hij is dus zeker niet de enige...
Jack, Steven en Albert kwamen daarna ook. Uiteraard werd het snel gezellig en voor je het wist was het al weer tegen 12 uur.
We werden bij elkaar geroepen voor uitreiking van de routebeschrijvingen en een vragenformulier.
De R20 en CX-rijders waren als eerste weg, daarna de Safrane lieden.
Safrance ging weer naar huis en Steven moest verplicht vooraan rijden omdat hij en bijrijd(st)er had.
In Buren kwamen we de rode R20 op een rotonde tegen die ons tegemoet reed na voormoedelijk een rondje binnenstad.
Bij de poort rechtsaf... Iedereen weet dat moment nog wel. Wij deden ons rondje maar kwamen wederom bij de poort. Hmmm...
Na nog een rondje zijn we weer na de rotonde buiten Buren gereden en daarnaast even gestopt voor overleg.
We zijn naar boven richting Zoelmond gereden omdat die route wel voor de hand lag.
Intussen moest Albert hoognodig naar een toilet. Vervolgens zijn we bij Beach Club de Meent in Beusichem beland waar we wat gedronken hebben.
Het werd nu duidelijk dat Albert zijn dag niet had een gewoon ziek werd van al het gedraai. Hierop heeft hij besloten naar huis te gaan.
Jack moest ook eerst ergens heen hoewel ik dacht dat hij wel naar Bennekom zou komen.
Om kwart voor twee zijn we weer vertrokken en is ieder z'n eigen weg gegaan.
Ik moest dus alleen verder. Dit had ik niet gepland...
Ondertussen kreeg mijn R25 het erg warm. De meter stond rond 3/4.
Ik had een XR25 bij me en vastgesteld dat de motor 110 graden werd.
Pas bij langdurig op tempo rijden zakte het weer.
Intussen vastgesteld dat de radiateur maar voor de helft warm wordt. Dus daar komt zsm een andere in.
Ik ben eerst naar Ommeren gereden en vervolgens weer geprobeerd de route te volgen.
Hierna op de dijk langs de Nederrijn beland en eerst ook nog eens naar het westen. Dat leek me niet goed dus maar weer terug gegaan. Wel een mooie dijk uiteraard.
Dan maar richting Kesteren. Daar heb ik het gepresteerd rondjes te rijden en daarmee veel tijd verloren. Wegonderbrekingen hielpen ook niet mee.
Dan maar richting Rhenen/Wageningen. Wageningen is groter dan ik dacht!
Vervolgens naar Bennekom. Nu had ik nog een probleem. Wat is het adres van Boerderij Hoekelum?!
Ik was al bij de Vossenweg voor een sanitaire stop en vandaar weer verder geprobeerd.
Helaas de eerste keer langs het viaduct gereden en het spoor weer bijster.
Weer terug naar de Vossenweg dan maar...
Oh die rotonde naar Ede is helemaal niet zo groot..
Eerste weg rechts na het viaduct. Aha daar was ik al langs gekomen.
Weer terug en toen zag ik pas het bord van Boerderiij Hoekelum.
Bij oprijden van de oprijlaan kwam ik Steven en Boudie tegen die weer vertrokken.
Shit! Ik moet wel zeggen dat ze vroeg weer vertrokken zijn. Kom op jongens dat kan beter.
Ik heb nog een foto van iets unieks gemaakt, namelijk vijf (5!) Tagora's op een rij.
Dit zijn dan ook ongetwijfeld alle Tagora's die in Nederland rondrijden.
Na een half uur had ik het wel gezien en ben toch wel teleurgesteld weer vertrokken.
Wat we volgende keer nodig hebben is een digitale routebeschrijving. Dat kan wel werken.
R25 V6 Injection aut. LPG 1989 met ac, cc, leer
Clio 1.4 RN 1993