La Tour des Limousines: 22 september 2019, drie startlocaties

Organisatie van meetings en andere activiteiten
Jack de zeeuw

Re: La Tour des Limousines: 22 september 2019, drie startlocaties

Bericht door Jack de zeeuw »

Hele mooie foto's. Super :!: :wink:
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 021: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 021: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Boudie

Bericht door Boudie »

Mooie foto's, Anne, bedankt. Wat sneu dat je moest afhaken, Albert. Ik vroeg me al af hoe de route zonder bijrijder te volgen zou zijn, gelukkig had ik iemand aan boord. Aangezien we nog andere afspraken hadden later die middag hebben we om wille van de tijd zo ongeveer de helft van de route overgeslagen en om ca. 15.00 u de kortste weg naar Bennekom genomen. Daar troffen we inderdaad alleen Steven en echtgenote aan en bij het verlaten van het terrein spraken we ook Anne nog even. Na een uurtje Bennekom hadden ook wij het daar wel gezien en zijn we huiswaarts gegaan. Toch leuk om "iedereen" weer eens te zien en ook weer een "nieuwe" Safrani' (Steven) te ontmoeten. Volgende keer kletsen we wat langer bij. :lol:
Safrane 2.0 RTE 1997: automaat, leer, xenon, 233k
Safrane 2.5 RXE 1997: automaat, leer, 115k
AlbertP
Ouderling

Bericht door AlbertP »

Ja Boudie dat was zeker een teleurstelling.
Pech dat het niet één van mijn betere dagen was.
De dag was mooi begonnen en op de parkeerplaats was het reuze gezellig en nog niets aan de hand.
In het begin van de sterrit ging het langzaam steeds slechter.
De wegen in de dorpen waren bezaaid met verkeersdrempels en mini rotondes met in het midden een verhoging.
Na 40min. shaken raakte mijn darmen in kramp.
Tel daarbij de vele bochten en de chaos is compleet.
Ik was op het nippertje op de wc in een restaurant.
De explosie was vermoedelijk 100den meters te horen :oops: :oops: :oops:
Tijdens het koffie drinken werd het er niet beter op.
Omdat het er naar uitzag dat de hele sterrit zo verder zou gaan verlopen, koos ik ervoor om het af te breken en te hopen dat ik zonder schade naar huis kon komen.
Dat is op het nippertje gelukt ....pppfff
Na een paar dagen zal het wel weer normaal met mij zijn.

De sterrit zelf was naar mijn mening geen onverdeeld succes.
Als je alleen rijd met alleen een route beschrijving, is het haast niet te doen.
Daarnaast had je alle aandacht nodig om in de dorpen te rijden zonder iemand onder de wielen te krijgen.
De route zelf zou prachtig zijn als fiets sterrit, maar niet echt geschikt voor limousines.
Op een regenachtige doordeweekse dag zou het misschien nog wel kunnen, maar op een zonovergoten zondag....?
Echt risicovol.
Ik vond het idee wel leuk maar het was geen succesnummer.

Enfin .... de volgende keer weer gewoon zoals voorheen zou beter zijn, ook al omwille van de contact mogelijkheden zoals bv in Geertruidenberg en voorgaande locatie`s.

Gelukkig had de 24v geen problemen met de temperatuur, ondanks dat het 30gr buiten was :) :) :)

GR Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/235.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
safrance

Bericht door safrance »

Als ik de berichten zo lees was het geen slecht idee om niet de rit mee te rijden, en vooral voor de gezelligheid te komen. Dan weten we dat voor de volgende keer: geen toerrit vanaf een papieren routebeschrijving zonder bijrijder.

Omdat ik voor de gezelligheid kwam was ik er al vroeg, ik was de eerste en na 5 minuten kwam Anne.
Ik had er voor gekozen wat achteraan te gaan staan, met plek voor de andere Safranes, maar toen kwam er een flink aantal Citroën DS-CX-en en die zetten hun voiture ook bij ons. Gevolg: minder ruimte voor de Safranes die nog zouden komen. Uiteindelijk is het goed gekomen, Boudie, Jack en Albert stonden tegenover ons. Steven die nog wat later kwam, stond wat verder weg.
Met Jack, Albert en Anne het tafeltje opgezet, stoelen er om heen en het was gezellig als vanouds.
Tussendoor de Safrane van Steven uitgelezen met de clip om te kijken of hier uit af te leiden was wat de oorzaak zou zijn van de onbevredigende 4gasmeting. Ben benieuwd of onze diagnose achteraf juist blijkt.

Jammer van de onbevredigende toerrit, gezelschap gehalveerd, Albert had zijn dag niet, Anne een hete motor, Jack 600 km een andere kant op, alleen Steven en Boudie hebben het plan kunnen volgen.
En Anne, zij het wat later, getuige de foto's, mooie foto's Anne!

Ik was gekomen voor de koffie/gezelligheid en om jullie uit te zwaaien, maar jullie vertrokken zo laat dat mijn tijd er op zat en jullie mij hebben uitgezwaaid. Waarvoor dank. Volgende keer kom ik weer.
Safrane 2.0 RTE 2000 LPG3 85k >> 400k
Je vindt slechts wat je zoekt.
§teven

Bericht door §teven »

safrance schreef: 27 sep 2019, 14:15 Tussendoor de Safrane van Steven uitgelezen met de clip om te kijken of hier uit af te leiden was wat de oorzaak zou zijn van de onbevredigende 4gasmeting. Ben benieuwd of onze diagnose achteraf juist blijkt.
Jazeker! De lambdasonde heb ik vervangen en vandaag kwam mijn Saf heel mooi door de APK. Dus nogmaals hartelijk dank voor het uitlezen!
Plaats reactie