Zaterdag ochtend was het vroeg dag en ik was om 9:20uur op locatie.
Met en met druppelde de mensen binnen die door Jack met koffie en Zeeuwse bolussen werden begroet.
Daarna werden stuk voor stuk de "GRAND VOITURES" naar binnen gereden.
Het hoofd programma was de dorpel inspectie`s.
Daar uit bleek dat voornamelijk de rechter dorpel het meest door roest werd aangetast.
Daarvoor moesten de plastic kappen eraf gehaald worden.
Inspectie met de camera van Anne maakte de binnenzijde zichtbaar en het werd duidelijk dat bij het merendeel er toch op korte termijn iets aan gedaan moet worden.
Zo ook (helaas) bij mijn 24v.
Echt dramatisch is het niet, maar er moet wel de slechte stukken eruit geslepen worden en daarna een nieuw stuk plaatwerk erin gelast worden.
Links was enige roestvorming zichtbaar maar er was geen sprake van door roesting.
Wel zou een behandeling op zijn plaats zijn om de roest te stoppen, daar heeft Anne een goede oplossing voor....( ff graag de juiste naam Anne)
Het opvallende was wel dat, naar mijn mening, de doorroesting alleen op de afschermplaat was die niet tot de constructie behoorde.
De constructie zit achter de de cosmetische plaat (zoals bv een spatscherm)
Achter deze plaat zit de feitelijke constructie balk en is in alle gevallen onaangetast doordat die galvanisch behandeld is.(zie 2e foto van Jesper)
Dus niet gelijk in paniek raken..... maar eruit slijpen en er een plaatje inlassen is voldoende en natuurlijk daarna wel behandelen en spuiten
Gelijktijdig werden nog andere zaken nagekeken en naar wat probleem oplossingen gezocht en veelal ook gevonden.
We stonden mooi droog in een grote schuur waardoor het weer géén invloed op ons had (maar wel stoffig

)
IDEAAL
De stemming was prima tot uitbundig en allen hebben er veel leerzame uren met heel veel plezier gehad.
Rond 19:00uur was het tijd om de BBQ aan te steken, en Arie startte het vreugdevuur met de nodige "vakkennis
Om 24:00uur was ik behoorlijk afgefakkeld en zocht mijn slaapplaats op sloop na een zeer vermoeiende dag, tevreden de oogjes.
De volgende dag eerst maar eens wat koffie naar binnen kieperen en daarna een ontbijt.
Daarna nog wat puntjes op de I gezet en na het middag Bobootje richting huis gereden.
In eerste instantie wil ik (en denk ook namens allen)
JACK HÉÉL HARTELIJK BEDANKEN VOOR HET MOGELIJK MAKEN VAN DEZE MEETING EN DE UITSTEKENDE VERZORGING VAN ALLES WAT ERBIJ IS GEKOMEN....
Het was een fantastisch weekend
Ook de inzet van alle aanwezigen waren super en zéér leerzaam
En zo kwam er een eind aan deze dorpel inspectie weekend...
Bedankt jongens (en ook namens mijn vrouw, die had een lekker "vrij"weekend

)
Gr Albert