Voorjaarsmeeting in Limboland

Organisatie van meetings en andere activiteiten
Shamrock

Een voorproefje......

Bericht door Shamrock »

Afbeelding

Vanaf het verzamelpunt in Stein rijden we richting Gronsveld via de A2 , om het “binnenland” te bereiken en rijden door het dorpje Rijckholt.

Via Rijckholt naar St. Geertruid, een zeer landelijk gelegen, dorpje nabij het natuurreservaat “Savelsbos”. De dorpskerk (elfde eeuw) heeft de oorspronkelijke Romaanse en later Gotische uitstraling weten te behouden en biedt een schitterende aanblik.
Via Mheer rijden we de Voerstreek in naar `s Gravenvoeren om vervolgens via Neufchateau richting de abdij in Val Dieu, een schitterend bouwwerk, dat dateert uit 1216 en is gebouwd door de monniken van de Cisterciënzer-orde.
Een van de mooiste dingen is de rit door de vallei. Het riviertje 'Berwinne' heeft hier een prachtig landschap gemaakt, ver weg van alle bewoning.
In de abdij kun je de lokale specialiteiten kopen (abdijbier en kaas), proeven kan tegenover de abdij.

Vanuit Val Dieu rijden we naar het Amerikaanse Oorlogskerkhof in Henri Chapelle.
Op deze begraafplaats kregen bijna 8000 Amerikaanse soldaten hun laatste rustplaats. Allen zijn ze gesneuveld op het einde van de Tweede Wereldoorlog tijdens het Ardennenoffensief (Battle of the Bulge) of bij de inval in Duitsland.
Je kan in de onthaalgebouwen het einde van de Amerikaanse veldtocht zien op marmeren platen. Aan de overkant van het kerkhof heb je een plateau van waaruit je een uniek panorama hebt van de Godsvallei, ofwel Val Dieu. We bevinden ons hier in het zg. Land van Herve, provincie Luik.

Het Land van Herve is gekenmerkt door groene weiden afgezoomd met hagen. De hagen zijn stilaan uit het landschap aan het verdwijnen maar hadden de bedoeling dat het vee zich hierachter kon verschuilen tegen het gure weer. Je zal ook merken dat er heel wat boomgaarden zijn. Meteen weet je al waarom Hervekaas (ofwel stinkkaas), mousserende cider, peren- en appel-stroop de streekspecialiteiten zijn.

We vervolgen de route via Plombières en Gemmenich naar het Drielandenpunt via de steile, smalle en kronkelende Route des Trois Bornes, waarna we precies bij de grenspalen op het Drielandenpunt uitkomen. Dit punt is het hoogste punt van ons land (323 meter boven NAP) en is een echt toeristenoord.
Vanuit de Boudewijntoren heb je een schitterend uitzicht over de 3 landen. Spijtig genoeg is dit grenspunt uitgegroeid tot een commercieel gebeuren, rust is dan ook ver te zoeken.

Vanaf het Drielandenpunt zetten we koers richting Valkenburg via binnenwegen en komen door de dorpjes Vijlen, Mechelen, Partij, het bedevaartsoord Wittem (H. Gerardus), Gulpen, beklimmen in Schin op Geul de beruchte Keutenberg, dalen in Valkenburg de Daalhemerberg af en beklimmen vervolgens de Cauberg, dalen daarna de Geulhemerberg af; beklimmen de Dennenberg, dalen de Moorveldsberg af, beklimmen de Snijdersberg, dalen de Slingerberg af en beklimmen als laatste de korte maar steile Maasberg(geplaveid met kasseien). Tussendoor krijg je schitterende uitzichten op de natuur aangeboden. Dit is de route in een "nut shell" Nieuwsgierig? Kom naar Limboland [smilie=thumbupwink.gif] Na afloop gooien we een paar karbonades en frikandellen op de BBQ onder het genot van het bier waar Limburg trots op is.... :wink: :D
Afbeelding
De deelnemers zullen ongeveer medio april de routegegevens via email toegezonden krijgen.
safranebert

mmeting limboland

Bericht door safranebert »

wij komen er ook aan, wij zijn bert en janine met safrane rxt v6

tot meetens
Shamrock

Bericht door Shamrock »

[quote="Puzzie"]Als vrij nieuw lid van dit forum wil ik deze kans niet laten liggen om jullie en jullie bolides te ontmoeten.
Ik ken de schoonheid van het Limburgse land, en laat me graag verrassen.

1. Chrit Houben alias Shamrock + partner
2. Marc1669 + partner en kids
3. Hugo + partner en kids
4. AlbertP + vrouw en zoon (V6i Initiale Paris `97)
5. Günther
6. Safrane 2.2 Vi (maar dan met V6 natuurlijk)
7. Mergelsberg + evt. partner
8. Zettex +Vrouw
9. Andjoy (André) + evt gast. Onder voorbehoud
10. Hans de Boer (onder voorbehoud)
11. Erwin (met duikuitrusting in de kofferbak)
12. Paul + Marie-José
13. Bert + Janine RXT V6

quote]
Zettex

Bericht door Zettex »

AlbertP schreef:Het is de afgelopen week rustig in het Meeting forum.
Geen nw aanmelders???????

Shamrock gaat de route komend weekend rijden en zo nodig nog wat aanpassen.
De "blauwdruk" heb ik al mogen bekijken en het wordt een imposante , interessant en spectaculaire rit. :!: :!: :!: :!: :!: van circa 130Km met klimmen en dalen, mooie plekjes enz.
Blijf het forum volgen, misschien kan je toch de tijd vrijmaken om deze zeer bijzondere rit mee te maken, je zult er geen spijt van krijgen.
De Limburgse dependance laat ons pas vertrekken als de magen gevuld zijn, daar wordt dus door een BBQ voor gezorgd.
Behalve je eigen benzine zijn er geen verdere kosten aan verbonden.

Dus ..... wat let je om niet te komen????
Ik mis nog een paar namen, zoals Deen, Gerben,Peter, enz.
Kom op, en meld je op tijd aan, want er moet op tijd worden besteld en ingekocht !!!

Gr Albert
Waarom niet een apart fonds voor het eten,dan hoeft Chrit dat niet te betalen,wel zo eerlijk vindt ik.

Idee?
Zettex

Bericht door Zettex »

5. Günther
6. Safrane 2.2 Vi (maar dan met V6 natuurlijk)
8. Zettex +Vrouw Peugeot 607 :shock:
12. Paul + Marie-José
13. Bert + Janine RXT V6
Safrane 2.2 Vi

Bericht door Safrane 2.2 Vi »

Zettex schreef:1. Chrit Houben alias Shamrock + partner
5. Günther
6. Safrane 2.2 Vi (maar dan met V6 natuurlijk) en met vrouw en dochter
12. Paul + Marie-José
13. Bert + Janine RXT V6
ex.Renault Laguna 2.0 RXE '94
ex.Renault Safrane 2.2 RT Vi ´95
ex.Renault Safrane PhII 3.0 V6 RXT (aut) ´97
ex.Alfa Romeo 166 2.5 V6

Renault Gr.Scenic 1.9 dCi 120 pk Tech L
Renault Master L2H2 3.0 dCi 140 pk '04
Shamrock

Bericht door Shamrock »

8) De voorbereiding van de rit nadert het eindpunt. Heb nog enkele correcties doorgevoerd; ik was nl. van plan om de Keutenberg te beklimmen maar toen ik met mijn mede-organisatoren, Marc1969 en Hugo, op pad ging bleek er een geslotenverklaring van toepassing te zijn op deze zg. kuitenbijter. Wij hebben dit verbod genegeerd en deze schitterende heuvel toch beklommen met de V6i van Marc. Vervolgens heb ik nog geprobeerd om een ontheffing te krijgen bij de gemeente Valkenburg, maar mijn verzoek is afgewezen omdat de Keutenberg in een stiltegebied ligt. Echter, we zijn in Zuid-Limburg goed voorzien van heuvels en ik heb een leuk alternatief gekozen: via de Panoramaberg (de naam spreekt voor zich) zullen we de "Koning van Spanje" afdalen om vervolgens richting Valkenburg te rijden door het Limburgse binnenland. Jullie zullen zeker niet teleurgesteld worden; er volgen nog voldoende afdalingen en beklimmingen. Zorg in elk geval dat de Saf in goede conditie is.
Volgende week, waarschijnlijk de zaterdag voor Pasen, nog een keer "voor rijden", waarna de routemap afgerond kan worden en uitgestuurd kan worden naar de deelnemers.
Voor de liefhebbers kunnen we eventueel, na afloop van de toertocht nog effe onze benzineblikken gaan vullen in Maasmechelen, België Het prijsverschil t.o.v. Nederland bedraagt op het ogenblik ongeveer 12 cent/liter. De rit heen en weer bedraagt ongeveer 10 km., dus ondanks deze km`s. heb je dan nog altijd een voordeel van een kleine € 7,- op een volle tank. Maar goed dat kunnen we nog altijd bespreken. Het hele "tankgebeuren" zal ongeveer een half uur in beslag gaan nemen. In de tussentijd zullen Marc en/of Hugo de BBQ roodgloeiend stoken zodat alles startklaar is als we terugkomen. Kijk maar wat jullie willen t.z.t. :wink:
Shamrock

Bericht door Shamrock »

[quote="Safrane 2.2 Vi"][quote="Zettex"]
5. Günther
10.Erwin (met duikuitrusting in de kofferbak)
11. Paul + Marie-José
12 Bert + Janine RXT V6
Hans de Boer: doet helaas niet mee, omdat hij moet werken, maar wil de route ooit eens op eigen gelegenheid rijden. Mogelijk dat ik hem dan begeleidt, als ie dat wil uiteraard. [smilie=thumbupwink.gif]
renaulist

Bericht door renaulist »

nou vooruit dan kom ik ook met m,n najaarscollectie uit 2007 .
Andjoy

Bericht door Andjoy »

renaulist schreef:nou vooruit dan kom ik ook met m,n najaarscollectie uit 2007 .
Dan kom ik niet!

En hierbij een waarschuwing aan iedereen: Laat je niet verleiden tot het drinken van zijn Kroatische drap; hij heeft vast een kan daarvan bij zich!

Is alweer maanden geleden dat ik vergiftigd ben en ik heb nu nog het idee dat ik op gas rij i.p.v op benzine....
renaulist

Bericht door renaulist »

wees blij dat je het nog kunt na vertellen, de laatste die het dronk kan aleen nog maar fluiten door die slang in z,n neus
Andjoy

Bericht door Andjoy »

renaulist schreef:wees blij dat je het nog kunt na vertellen, de laatste die het dronk kan aleen nog maar fluiten door die slang in z,n neus
Ik heb dan ook maar een heel klein slokje gedronken, de rest heb ik in die meurende kattebak van je gedonderd. Ben me daar niet gek zeg!
EBSBaccara

Bericht door EBSBaccara »

jammer, ik kan 26 april niet, dus helaas Albert... geen BBQ voor mij :lol:
geen Safrane, wel een Avantime Privilege automaat en een smart fortwo micro hybride moorman serié limitée (al is mijn ex 5 baccara en de geleende biturbo hier bekender)
Shamrock

Bericht door Shamrock »

Shamrock schreef:
Safrane 2.2 Vi schreef:
Zettex schreef: 1. Chrit Houben alias Shamrock + partner
5. Günther
10.Erwin (met duikuitrusting in de kofferbak)
11. Paul + Marie-José
12. Bert + Janine RXT V6
13. Renaulist Peter + Sanne

Hans de Boer: doet helaas niet mee, omdat hij moet werken, maar wil de route ooit eens op eigen gelegenheid rijden. Mogelijk dat ik hem dan begeleidt, als ie dat wil uiteraard. [smilie=thumbupwink.gif]
Safrane 2.2 Vi

Bericht door Safrane 2.2 Vi »

Riel komt toch ook??
ex.Renault Laguna 2.0 RXE '94
ex.Renault Safrane 2.2 RT Vi ´95
ex.Renault Safrane PhII 3.0 V6 RXT (aut) ´97
ex.Alfa Romeo 166 2.5 V6

Renault Gr.Scenic 1.9 dCi 120 pk Tech L
Renault Master L2H2 3.0 dCi 140 pk '04
Plaats reactie