Geef dan wel van te voren aan wat voor onderdelen je nodig hebt, scheelt een hoop geregelJack de zeeuw schreef:Dan kom ik wel weer wat laterjerryvr schreef:Probeer er ook wat eerder te zijn.. zelfde plek als vorige keer?AlbertP schreef:Het zou al mooi zijn als diegene allemaal komen.....
Ik probeer er wat vroeger te zijn om te regelen dat we bij elkaar kunnen staan![]()
![]()
![]()
Gr Albert![]()
Seizoensopening RTC-CRS 12 april 2015 in Kampen
Renault Mégane Break Bose 160 PK Automaat
Renault Laguna 3.0 V6 24V Initiale - Noir Nacré (Verkocht, rijdt nu rond in Nigeria)
Renault Safrane 2.5 RXT - handgeschakeld, Bleu Crépuscule (Overleden)
Renault Safrane 2.5 RXE - handgeschakeld, Vert Abysse (Overleden)
Renault Safrane 2.5 RXT - handgeschakeld. Vert Fiji (Overleden)
Renault Laguna 3.0 V6 24V Initiale - Noir Nacré (Verkocht, rijdt nu rond in Nigeria)
Renault Safrane 2.5 RXT - handgeschakeld, Bleu Crépuscule (Overleden)
Renault Safrane 2.5 RXE - handgeschakeld, Vert Abysse (Overleden)
Renault Safrane 2.5 RXT - handgeschakeld. Vert Fiji (Overleden)
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2658
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
1- Jack de Zeeuw BiTurbo
2- AlbertP 24v 2000
3- Sander 2.0 1998
4- Jerry 2.5 1998
5- AS1 3.0 12V 1995
6- Digipunk 2.5 Automaat
7- Elegance 2.0-16V 1999

Zometeen staan daar in Kampen nog meer Safranes dan Clio's
2- AlbertP 24v 2000
3- Sander 2.0 1998
4- Jerry 2.5 1998
5- AS1 3.0 12V 1995
6- Digipunk 2.5 Automaat
7- Elegance 2.0-16V 1999
Zometeen staan daar in Kampen nog meer Safranes dan Clio's
'93 Mercedes-Benz 200D
Ex: '99 vert abysse Renault Safrane 2.0-16V RTE, elek. voorruitverwarming, 16" Ronal R54.
Ex: '99 vert abysse Renault Safrane 2.0-16V RTE, elek. voorruitverwarming, 16" Ronal R54.
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3974
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2658
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Ach die koude wind hebben we maar voor lief genomen. Was een hele gezellige meeting, leuk om weer wat "oude" forumleden te ontmoeten maar ook 2 nieuwe, zowaar jongere leden. Grappig dat de Safrane ook de "jongere" kan bekoren.
Ja Jesper, nu ben jij dus niet meer het jongste lid, komt waarschijnlijk ook omdat je wat ouder wordt
Heb tevens nog wat schaarse lectuur kunnen bietsen waaronder een Nederlandse introductiefolder van de Biturbo die je eigenlijk niet meer tegen komt, en een introductiefolder van de Safrane phase 1.
In deze folder wordt de luxe en het komfoor van de Safrane natuurlijk uitgebreid uit de doeken gedaan, nadat ik deze folders had gelezen kwam ik in de verleiding een nieuwe Safrane te bestellen, zo goed spelen ze in op de emotie van de (potentiele) klant
Maar ja, na informatie bij de dealer bleek dat deze auto's niet meer nieuw leverbaar zijn en moeten we het zodoende maar met onze brikkies doen.
Al met al een zeer geslaagde meeting met een heleboel mooi rijdend materieel, goed georganiseerd (moet een heleboel werk in zitten) en de ruimte bij van Kesteren was zeer sfeervol ingericht en volgezet met een breed scala Clio spul in allerlei uitvoeringen en bouwjaren. Had mijn Clio 1 ook wel mee kunnen nemen in de kofferbak maar dan had de deukendokter wel een zenuwinzinking gekregen
Wordt namelijk vaak gebruikt als rallyauto in de Zeeuws Vlaamse klei.
Hij heeft mijn Saf wel mooi van een aantal (3) deukjes verlost, ik blij, werd ik door wat kritische forumleden weer herinnerd aan nog een aantal deukjes, waarvan mij de aanwezigheid al bekent was. Heb echter eerst de meest frustrerende laten verwijderwegtoveren, de andere (nog 3) zijn voor een volgende keer, eerst weer wat sparen
Ik was na een probleemloze rit, na onze gezamelijke Mac-stop, om 20.45 thuis. We vertrokken bijna als laatste van het terrein. Willem Jan, de voorzitter van de RTC die we binnen bij van Kesteren nog hebben gesproken merkte toevallig nog op dat het bijna gebruikelijk is dat het Safrane forum nagenoeg als laatste weg gaat. Dat komt natuurlijk omdat we zo'n gezellig clubje zijn.
Rest mij om nog een aantal foto's te plaatsen die waarschijnlijk naar mening van ons kritisch (alleen op/bij anderen) forumlid Digitalpunk
fototechnisch niet door de beugel kunnen
Overigens was Elegance toen al vertrokken wegens andere verplichtingen.




Ja Jesper, nu ben jij dus niet meer het jongste lid, komt waarschijnlijk ook omdat je wat ouder wordt
Heb tevens nog wat schaarse lectuur kunnen bietsen waaronder een Nederlandse introductiefolder van de Biturbo die je eigenlijk niet meer tegen komt, en een introductiefolder van de Safrane phase 1.
In deze folder wordt de luxe en het komfoor van de Safrane natuurlijk uitgebreid uit de doeken gedaan, nadat ik deze folders had gelezen kwam ik in de verleiding een nieuwe Safrane te bestellen, zo goed spelen ze in op de emotie van de (potentiele) klant
Al met al een zeer geslaagde meeting met een heleboel mooi rijdend materieel, goed georganiseerd (moet een heleboel werk in zitten) en de ruimte bij van Kesteren was zeer sfeervol ingericht en volgezet met een breed scala Clio spul in allerlei uitvoeringen en bouwjaren. Had mijn Clio 1 ook wel mee kunnen nemen in de kofferbak maar dan had de deukendokter wel een zenuwinzinking gekregen
Hij heeft mijn Saf wel mooi van een aantal (3) deukjes verlost, ik blij, werd ik door wat kritische forumleden weer herinnerd aan nog een aantal deukjes, waarvan mij de aanwezigheid al bekent was. Heb echter eerst de meest frustrerende laten verwijderwegtoveren, de andere (nog 3) zijn voor een volgende keer, eerst weer wat sparen
Ik was na een probleemloze rit, na onze gezamelijke Mac-stop, om 20.45 thuis. We vertrokken bijna als laatste van het terrein. Willem Jan, de voorzitter van de RTC die we binnen bij van Kesteren nog hebben gesproken merkte toevallig nog op dat het bijna gebruikelijk is dat het Safrane forum nagenoeg als laatste weg gaat. Dat komt natuurlijk omdat we zo'n gezellig clubje zijn.
Rest mij om nog een aantal foto's te plaatsen die waarschijnlijk naar mening van ons kritisch (alleen op/bij anderen) forumlid Digitalpunk
Overigens was Elegance toen al vertrokken wegens andere verplichtingen.




Ik vond het ook heel gezellig! Heb nu al zin aan de volgende meeting.
Wel apart dat ik een "Franken Saf" heb, maar ook grappig tergelijkertijd om erachter te komen hoe en wat, ik heb 'm inmiddels op de brug, even de remlicht schakelaar etc maken.
Albert, super bedankt voor de tweeters! Het klinkt weer fantastisch voorin!
-Sander
Wel apart dat ik een "Franken Saf" heb, maar ook grappig tergelijkertijd om erachter te komen hoe en wat, ik heb 'm inmiddels op de brug, even de remlicht schakelaar etc maken.
Albert, super bedankt voor de tweeters! Het klinkt weer fantastisch voorin!
-Sander
98' Safrane 2.O RXE Met schuifkantel dakje! :] 251K >> 274K TN-DN-48
Zondag ochten 12-4-2015, Meeting Time in Kampen bij v. Kesteren.
Organisator de RTC, waarvan bekend is dat hun organisatie super is !!!
Na om 9,30uur de auto nog even door de wasstraat te hebben gehaald en de spulletjes in de kofferbak lagen, ging ik op pad.
Ik wilde wat vroeger daar zijn om te kijken of er een leuk plaatsje was te bemachtigen voor 6 Saf`s. Het laatste overzicht had ik gemist en dus kwam als verrassing er nog ééntje bij nl. Elegance.
Willem-Jan kon de Saf`s mooi dichtbij laten staan bij de ingang, zodat ik niet zover hoefde te lopen.... Thx Willem-Jan !!
Net zoals bij Engelse Picknick meetings hadden er een aantal de stoel in de kofferbak liggen.
Tafeltje erbij en de koffie erop.......
Gauw even een foto maken nu het terrein nog leeg is.....

Met en met kwamen de auto`s het terrein op en in No-Time zag je van het grasveld niets meer.....
Een breed scala Clio`s waren er ter ere van het 25 jarig bestaan.
Dit thema had ook veel aandacht van v.Kesteren en de RTC (terecht)
Op en om het terrein was veel te zien en te doen voor alle Renault liefhebbers.
Tony Vos en Alexandra Roctus, die veel betekenen voor Renault, waren er zoals in de meeste gevallen ook aanwezig
.
Het "even" inbouwen van een Alpine radio/CD set bij Sander verliep helaas niet naar wens.
Zijn RXE had geen enkele standaard Renault voorziening in de kabelboom.
Na diverse pogingen en een aantal zekeringen armer, moesten we de handdoek helaas in de ring gooien
De zon was ruim aanwezig maar helaas de wind ook, en die was ijzig koud.
En dat heeft Anne geweten want alleen in een fleece-jack werd hij steeds meer blauw van de kou
en dat past echt niet bij zijn rode 12v en ........
Schuilend tussen de auto`s in de stoel met een bak koffie in de hand was het te doen, maar binnen was het lekkerder,...daaar was géén wind
Als haast gebruikelijk waren de Safranes weer de laatste die vertrokken, maar eerst nog een aantal foto`s maken, zeker nu het terrein nagenoeg leeg was.
Jammer dat Elegance vroeger weg moest, anders zouden er 7 Safs op een rij hebben gestaan

Nog even de locatie van v.Kesteren met op de voorgrond 2 wel bekenden

Na alles weer in de aut te hebben gedaan, gingen we in kolonne naar ...idd de MAC.
Daar even een hap gegeten te hebben, ging een ieder weer huiswaard.
Het was een leuke,mooie en bere gezellige dag
Bedankt jongens

Tot de volgende meeting in..... IJzendijke....of een Beach-meeting aan het Oostvoornse meer?
Gr Albert
Organisator de RTC, waarvan bekend is dat hun organisatie super is !!!
Na om 9,30uur de auto nog even door de wasstraat te hebben gehaald en de spulletjes in de kofferbak lagen, ging ik op pad.
Ik wilde wat vroeger daar zijn om te kijken of er een leuk plaatsje was te bemachtigen voor 6 Saf`s. Het laatste overzicht had ik gemist en dus kwam als verrassing er nog ééntje bij nl. Elegance.
Willem-Jan kon de Saf`s mooi dichtbij laten staan bij de ingang, zodat ik niet zover hoefde te lopen.... Thx Willem-Jan !!
Net zoals bij Engelse Picknick meetings hadden er een aantal de stoel in de kofferbak liggen.
Tafeltje erbij en de koffie erop.......
Gauw even een foto maken nu het terrein nog leeg is.....

Met en met kwamen de auto`s het terrein op en in No-Time zag je van het grasveld niets meer.....
Een breed scala Clio`s waren er ter ere van het 25 jarig bestaan.
Dit thema had ook veel aandacht van v.Kesteren en de RTC (terecht)
Op en om het terrein was veel te zien en te doen voor alle Renault liefhebbers.
Tony Vos en Alexandra Roctus, die veel betekenen voor Renault, waren er zoals in de meeste gevallen ook aanwezig
Het "even" inbouwen van een Alpine radio/CD set bij Sander verliep helaas niet naar wens.
Zijn RXE had geen enkele standaard Renault voorziening in de kabelboom.
Na diverse pogingen en een aantal zekeringen armer, moesten we de handdoek helaas in de ring gooien
De zon was ruim aanwezig maar helaas de wind ook, en die was ijzig koud.
En dat heeft Anne geweten want alleen in een fleece-jack werd hij steeds meer blauw van de kou
Schuilend tussen de auto`s in de stoel met een bak koffie in de hand was het te doen, maar binnen was het lekkerder,...daaar was géén wind
Als haast gebruikelijk waren de Safranes weer de laatste die vertrokken, maar eerst nog een aantal foto`s maken, zeker nu het terrein nagenoeg leeg was.
Jammer dat Elegance vroeger weg moest, anders zouden er 7 Safs op een rij hebben gestaan

Nog even de locatie van v.Kesteren met op de voorgrond 2 wel bekenden

Na alles weer in de aut te hebben gedaan, gingen we in kolonne naar ...idd de MAC.
Daar even een hap gegeten te hebben, ging een ieder weer huiswaard.
Het was een leuke,mooie en bere gezellige dag
Bedankt jongens
Tot de volgende meeting in..... IJzendijke....of een Beach-meeting aan het Oostvoornse meer?
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
- digitalpunk
- Berichten: 1040
- Lid geworden op: 02 mar 2011, 13:24
- Locatie: Zoetermeer
- de k@bouter
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 26 mei 2010, 21:30
- Locatie: almere
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2658
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Klopt, en is het jullie ook opgevallen dat geen 1 Safrane dezelfde velgen heeft
Ook die van Elegance, die er niet op staat waren weer anders. Hoezo variatie 
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
- digitalpunk
- Berichten: 1040
- Lid geworden op: 02 mar 2011, 13:24
- Locatie: Zoetermeer
Die velgen heten Steppe, ze waren als ik me niet vergis alleen leverbaar op de Mégane Coupe rond 2005. Deze had namelijk 5-gaats, waar de hatchback en stationwagon 4-gaats waren. Je vind deze velgen voornamelijk in 4-gaats en dan 16 inch. Deze waren is zeer goede staat toen ik ze kocht in Rotterdam bij een autodemontagebedrijf. Ik betaalde 275 euro voor 4 velgen inclusief bouten en twee goede (5-6mm) Michelin Primacy HP banden in 205-50/R17.
'98 Safrane (903) 2.5i 20V RXE FROM 227K @ 257K
'99 Safrane (472) 3.0i 24V RXT FROM 259K @ 332K - Exit
'98 Safrane (903) 2.0i 16V RTE FROM 136K @ 145K - Exit
'99 Safrane (472) 3.0i 24V RXT FROM 259K @ 332K - Exit
'98 Safrane (903) 2.0i 16V RTE FROM 136K @ 145K - Exit

