Licht opbrengst Phase I (APK is achter de rug)

Organisatie van meetings en andere activiteiten
Plaats reactie
Sebastiaan H

Licht opbrengst Phase I (APK is achter de rug)

Bericht door Sebastiaan H »

Mij is nu de donkere dagen hun intrede maken opgevallen dat de lichtopbrengst erg te wensen overlaat. Heeft iemand ervaring met andere lampjes? of ligt het aan de koplamp unit.
Ik heb begrepen dat Philips Blue vision goed is maar dat de levensduur van Philips Vision Plus veel beter is?? ervaring iemand?

Afgelopen zondag heb ik mijn auto weggebracht voor apk. Mijn grootste zorg was de zware brom door mijn voiture, Albert hoopte al op de uitlaat!! Albert bedankt!! inderdaad, de uitlaat is even losgemaakt en opnieuw eronder gehangen, weg geluid, verder moest er een remleiding vervangen worden, Fuse kogel vervangen, olie beurtje en de achterremmen ff losgemaakt. Al met al E 430,- armer....Viel gelukkig dus wel mee....Echter vriendin met de ZX de volgende dag aan de beurt...Pfff..klein autootje...E 650- eurotjes...tja...dan valt de Saf toch weer extra mee..... :) :D

Weer APK goedgekeurd.....
Klein en snel?? doe niet zo maf...Groot en snel....Voor mij alleen een Saf.!!!!!
2.2 VI 1992 (Sinds 02-09-09 Velsatis 2.0T initiale)
Sebastiaan H

sorry..

Was weer aan het stoeien met ingelogt of niet....nieuw topic verkeerde plek...Excuus..
Klein en snel?? doe niet zo maf...Groot en snel....Voor mij alleen een Saf.!!!!!
Riel

Re: Licht opbrengst Phase I (APK is achter de rug)

Bericht door Riel »

Sebastiaan H schreef:Mij is nu de donkere dagen hun intrede maken opgevallen dat de lichtopbrengst erg te wensen overlaat. Heeft iemand ervaring met andere lampjes? of ligt het aan de koplamp unit.
Ik heb begrepen dat Philips Blue vision goed is maar dat de levensduur van Philips Vision Plus veel beter is?? ervaring iemand?

Afgelopen zondag heb ik mijn auto weggebracht voor apk. Mijn grootste zorg was de zware brom door mijn voiture, Albert hoopte al op de uitlaat!! Albert bedankt!! inderdaad, de uitlaat is even losgemaakt en opnieuw eronder gehangen, weg geluid, verder moest er een remleiding vervangen worden, Fuse kogel vervangen, olie beurtje en de achterremmen ff losgemaakt. Al met al E 430,- armer....Viel gelukkig dus wel mee....Echter vriendin met de ZX de volgende dag aan de beurt...Pfff..klein autootje...E 650- eurotjes...tja...dan valt de Saf toch weer extra mee..... :) :D

Weer APK goedgekeurd.....

Voor levensduur heeft Philips weer speciale lampen. Vraag er eens naar, deze lampen gaan ook serieus lang mee. Zijn niet vision plus of blue light weet ik wat, maar gweoon goede h4 lampen :)

Overigens, dure garage voor dat 'klusje' ?
Sebastiaan H

Duur??

Voor de saf vind ik het wel meevallen....Hier nu even hetgeen gedaan met de ZX.

Aandrijfas, Rem cylinders+voering vervangen, olie beurtje, remkabel vervangen (ZX kwaal).

Volgens mij valt het wel mee.....of ben ik naief??
LET WEL, dit is geen beun!!
Erwin

Bericht door Erwin »

Hoi Sebastiaan,

Ik heb alles geprobeerd.
- Blue vision
- 100 W rallye lampen
- Nightvision...

Nu heb ik Xenon ingebouwd (topic volgt) en ik ben helemaal in de wolken.
Ik heb nog niet in echt heel donkere omgeving gereden, want ik woon in de randstad en daar heb je haast geen onverlichte wegen meer.
Maar tot nu toe ben ik zeer zeer tevreden.
FF een investering, maar nightvision lampen kosten ook aardig wat en Xenon gaat 8x zo lang mee.

Groetjes, Erwin
Renault Safrane RXT V6-24v 1999 Vert abysse
RT V6i 1995 Zwart RIP
bt

Bericht door bt »

Het beste is eigenlijk om er gewoon 2 nieuwe koplampen in te zetten.
Vaak zijn de oude na 10 jaar wel wat dof en donker aan de binnenkant,door oxyderen en zo.
2 nieuwe erin en je heb weer 2,3 keer zo veel licht!
Riel

Bericht door Riel »

Voor €200 heb je een goede set xenon (Y)
Plaats reactie