3e Safrane Meeting

Organisatie van meetings en andere activiteiten
Gebruikersavatar
Gerben
Berichten: 1460
Lid geworden op: 31 mei 2006, 09:35
Locatie: Amsterdam

Bericht door Gerben »

Vorige maand stond er vlak bij station Sloterdijk (bij het telefoongids gebouw) een Biturbo met een loshangende voorbumper. Die stond daar een paar dagen, en op eens was ie weg. Misschien kunnen we een archief opstellen :P

Mijn foto's zijn ook verstuurd. Ik heb inmiddels begrepen dat alleen de Biturbo-man z'n kenteken weg wou hebben, dus dat heb ik even gedaan. Nu is het aan Gunther om ze te uploaden naar de website.
Stay tuned :)
Safrane II 2.0 RXE
Jeroen-Spock
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 okt 2006, 11:21
Locatie: Veendam

Bericht door Jeroen-Spock »

Nee ik weet niet of het dezelfde was. Ik heb hem een keer email gestuurd en gevraagd of ik foto's van de auto mocht omdat ik die toen nog nauwelijks had. Hij vertelde dat er een nieuwe koppeling in moest en hiervoor moest de hele motor eruit. Daar heetft ie toen een fotoverslag van gemaakt en de motor ook direct een beurt gegeven (of course...) maar wat ik er van moet geloven..
Hij was 22.000, 14.000, 12.000, 11.000, 10.250, en nu dus 9.950 maar of het allemaal diezelfde auto geweest is..
Er zijn er maar 6 van in Nederland voor zo ver ik weet.

Over die koppeling van onze forummer: Als die man gelijk had kon het wel een lastige klus gaan worden dus :shock:
bt
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 sep 2006, 20:11

Bericht door bt »

Gaat wel even duren ja,
Staat geloof ik 9 of 14 uur voor.
Tenminste als het de koppeling is,als ik het zo gelezen heb lijkt
het er wel op.
Moet ook eigenlijk nooit met zo'n auto het volle vermogen in zn'n 1 loslaten.
Is vragen om moeilijkheden, beetje domme actie lijkt me. [smilie=no.gif]
Maarja alles is te maken.
Succes voor degene die er aan gaat sleutelen
Gebruikersavatar
Andjoy
Berichten: 531
Lid geworden op: 28 apr 2005, 13:52
Locatie: Arnhem

Bericht door Andjoy »

Moet ook eigenlijk nooit met zo'n auto het volle vermogen in zn'n 1 loslaten.

Hmmm, aan de andere kant zou je kunnen zeggen dat zo'n getunde auto juist tegen een stootje kan, en er dus voor gemaakt is om snel mee te kunnen optrekken. 8)
Laatst gewijzigd door Andjoy op 25 okt 2006, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AlbertP
Berichten: 4989
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP »

Ik ken de precieze constructie niet, maar de koppeling kan de plaat niet geheel vrijdrukken.
Zonder het pedaal in te drukken heeft hij wel een normale verbindingvan vliegwiel naar aandrijfassen.
Iets bij het druklager of het hydraulic systeem heeft het m.i. de geest gegeven.
Bij volgas wegtrekken zou je de kern(hart) van de plaat eruit kunnen breken, maar dan is die in iedere versnelling weg te duwen mogelijk.

Waar en hoe het druklager zit weet ik niet, maar vermoedt toch dat het hydraulic systeem buiten de bak zit.
Wel heb ik even contact gehad, en hij vermoedde ook wel dat het allemaal uit elkaar moet, en dus wel een prijzige reparatie kan worden.
Zodra ik nieuw info heb over de Biturbo, meldt ik het.
Hij vont het wel een leuke en gezellige bijeenkomst, en groet jullie allen.

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Gebruikersavatar
Gerben
Berichten: 1460
Lid geworden op: 31 mei 2006, 09:35
Locatie: Amsterdam

Bericht door Gerben »

Gelukkig dat hij het in elk geval een gezellige dag vond.
Als het probleem dezelfde is als ik had, namelijk een lekke druklijn naar de koppelingshevel, dan vallen de kosten mee. Zijn het niet dat de biturbo aardig volgebouwd is, en dus weinig werkruimte heeft. Het zou wel eens een lastige priek klus kunnen zijn om dit te vervangen. Wat ik gek vond was het gevoel uit het koppelingspedaal. Een trillend, ratelend gevoel, en dat hoort niet wanneer de druk uit je hydraulische systeem is. Waar ik eigenlijk eerst aan dacht was een stukkende drukgroep, die er voor zorgt dat de koppeling niet meer ontkoppeld.
Laat het ons weten!
Safrane II 2.0 RXE
Gebruikersavatar
Gerben
Berichten: 1460
Lid geworden op: 31 mei 2006, 09:35
Locatie: Amsterdam

Bericht door Gerben »

Een ding weet ik wel, ik heb zin in de volgende meeting :)
En ik denk dat we na dit hele verhaal meer mensen enthousiast hebben gemaakt om ook te komen. :D

Nog een vraag: was er iemand al bezig met een verslag van de dag? Zo nee, dan schrijf ik er een
Safrane II 2.0 RXE
Jeroen-Spock
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 okt 2006, 11:21
Locatie: Veendam

Bericht door Jeroen-Spock »

Dan wil ik ook wel mee, ook al heb ik nog geen Safrane. En met de Ford Focus van mijn ouders heen lijkt me ook niets, dat past gewoon niet :P

Iemand in de buurt van Veendam? :roll:
Gebruikersavatar
Gunther
Administrator
Berichten: 2085
Lid geworden op: 15 sep 2004, 10:02
Locatie: Meeuwen

Bericht door Gunther »

De foto's van André en Gerben zijn nu te bewonderen op de website.
[smilie=kewlpics1.gif]
Tevens een mooi verslagje van de dag met dank aan Gerben! [smilie=thumbupwink.gif]
Volvo S60 D3 Summum 2011
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014
Plaats reactie