Vorige maand stond er vlak bij station Sloterdijk (bij het telefoongids gebouw) een Biturbo met een loshangende voorbumper. Die stond daar een paar dagen, en op eens was ie weg. Misschien kunnen we een archief opstellen
Mijn foto's zijn ook verstuurd. Ik heb inmiddels begrepen dat alleen de Biturbo-man z'n kenteken weg wou hebben, dus dat heb ik even gedaan. Nu is het aan Gunther om ze te uploaden naar de website.
Stay tuned
Nee ik weet niet of het dezelfde was. Ik heb hem een keer email gestuurd en gevraagd of ik foto's van de auto mocht omdat ik die toen nog nauwelijks had. Hij vertelde dat er een nieuwe koppeling in moest en hiervoor moest de hele motor eruit. Daar heetft ie toen een fotoverslag van gemaakt en de motor ook direct een beurt gegeven (of course...) maar wat ik er van moet geloven..
Hij was 22.000, 14.000, 12.000, 11.000, 10.250, en nu dus 9.950 maar of het allemaal diezelfde auto geweest is..
Er zijn er maar 6 van in Nederland voor zo ver ik weet.
Over die koppeling van onze forummer: Als die man gelijk had kon het wel een lastige klus gaan worden dus
Gaat wel even duren ja,
Staat geloof ik 9 of 14 uur voor.
Tenminste als het de koppeling is,als ik het zo gelezen heb lijkt
het er wel op.
Moet ook eigenlijk nooit met zo'n auto het volle vermogen in zn'n 1 loslaten.
Is vragen om moeilijkheden, beetje domme actie lijkt me.
Maarja alles is te maken.
Succes voor degene die er aan gaat sleutelen
Moet ook eigenlijk nooit met zo'n auto het volle vermogen in zn'n 1 loslaten.
Hmmm, aan de andere kant zou je kunnen zeggen dat zo'n getunde auto juist tegen een stootje kan, en er dus voor gemaakt is om snel mee te kunnen optrekken.
Laatst gewijzigd door Andjoy op 25 okt 2006, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ken de precieze constructie niet, maar de koppeling kan de plaat niet geheel vrijdrukken.
Zonder het pedaal in te drukken heeft hij wel een normale verbindingvan vliegwiel naar aandrijfassen.
Iets bij het druklager of het hydraulic systeem heeft het m.i. de geest gegeven.
Bij volgas wegtrekken zou je de kern(hart) van de plaat eruit kunnen breken, maar dan is die in iedere versnelling weg te duwen mogelijk.
Waar en hoe het druklager zit weet ik niet, maar vermoedt toch dat het hydraulic systeem buiten de bak zit.
Wel heb ik even contact gehad, en hij vermoedde ook wel dat het allemaal uit elkaar moet, en dus wel een prijzige reparatie kan worden.
Zodra ik nieuw info heb over de Biturbo, meldt ik het.
Hij vont het wel een leuke en gezellige bijeenkomst, en groet jullie allen.
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Gelukkig dat hij het in elk geval een gezellige dag vond.
Als het probleem dezelfde is als ik had, namelijk een lekke druklijn naar de koppelingshevel, dan vallen de kosten mee. Zijn het niet dat de biturbo aardig volgebouwd is, en dus weinig werkruimte heeft. Het zou wel eens een lastige priek klus kunnen zijn om dit te vervangen. Wat ik gek vond was het gevoel uit het koppelingspedaal. Een trillend, ratelend gevoel, en dat hoort niet wanneer de druk uit je hydraulische systeem is. Waar ik eigenlijk eerst aan dacht was een stukkende drukgroep, die er voor zorgt dat de koppeling niet meer ontkoppeld.
Laat het ons weten!