Biturbo

Renault Safrane's of onderdelen daarvan
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AlbertP
Berichten: 4989
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Biturbo

Bericht door AlbertP »

Zoals jullie gezien en gelezen hebben, heeft Bob zijn Bitubro voorzien van een nw drukgroep,
lager en kopp. plaat.
De goede opletter heeft ook gezien dat de voorbalk die achter de bumper zit aardig aan het roesten is.
Zijn er nog lopende sloop projecten waarbij deze balk voor een Phase I nog goed is?
Laat het even aan mij weten, want Bob heeft door zijn werk niet of haast geen mogelijkheid te reageren, en ik wel.
We zouden hem er erg gelukkig mee kunnen maken dit voor hem op te lossen.

Volgens mijn herinnering waren er 2 of 3 sloopprojecten lopend.
Laat even wat weten.

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
bt
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 sep 2006, 20:11

Bericht door bt »

Niet moeilijk doen,gewoon opschuren en spuiten.
Wat betreft het uitbouwen,hij had toch eigenlijk de balk moeten laten zitten!
Deze dwarsbalk kan uitsluitend worden uitgebouwd als de motor is verwijderd of ondersteunt wordt.
Als dat niet het geval is verbuigen de uiteinden van de voorste dwarsbalken bij het verwijderen van de dwarsbalk!
En zo ook weer in omgekeerde volgorde inbouwen.
Dacht ook dat je de versnellingsbak los kon uitbouwen. 14 voor motor 9 voor bak.
Hoop maar dat alles toch maar goed is gegaan.
Gebruikersavatar
Gerben
Berichten: 1460
Lid geworden op: 31 mei 2006, 09:35
Locatie: Amsterdam

Bericht door Gerben »

bt schreef:Niet moeilijk doen,gewoon opschuren en spuiten.
Wat betreft het uitbouwen,hij had toch eigenlijk de balk moeten laten zitten!
Deze dwarsbalk kan uitsluitend worden uitgebouwd als de motor is verwijderd of ondersteunt wordt.
Als dat niet het geval is verbuigen de uiteinden van de voorste dwarsbalken bij het verwijderen van de dwarsbalk!
En zo ook weer in omgekeerde volgorde inbouwen.
Dacht ook dat je de versnellingsbak los kon uitbouwen. 14 voor motor 9 voor bak.
Hoop maar dat alles toch maar goed is gegaan.
Wat betekend 14 voor motor 9 voor bak?
Wat betreft het uitbouwen van de motor, en het verbuigen van de balk: Je ziet dat de motor ondersteund wordt door 3 grote steunen. Hierdoor neemt de spanning op de motorsteunen af, en zal er dus niet verbuigen
Safrane II 2.0 RXE
safrane ice
Berichten: 256
Lid geworden op: 05 mei 2006, 14:05
Locatie: brugge

Bericht door safrane ice »

kan verkeerd zijn maar ik denk dat die voorbalk wel anders is dan de gewone phase 1

Want zoals je ziet zit er ne interkoeler onder de balk,en de bumper van ne Bi-turbo is anders dan ne gewone phase 1 om de reden van de interkoeler

Kzal eens kijken in me doca :wink: of als iemand het antwoord weet posten die handel.

Grtz ice
Renault safrane 2.2VI ice-car www.vhcarsystems.be
bt
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 sep 2006, 20:11

Bericht door bt »

Gerben schreef:
bt schreef:Niet moeilijk doen,gewoon opschuren en spuiten.
Wat betreft het uitbouwen,hij had toch eigenlijk de balk moeten laten zitten!
Deze dwarsbalk kan uitsluitend worden uitgebouwd als de motor is verwijderd of ondersteunt wordt.
Als dat niet het geval is verbuigen de uiteinden van de voorste dwarsbalken bij het verwijderen van de dwarsbalk!
En zo ook weer in omgekeerde volgorde inbouwen.
Dacht ook dat je de versnellingsbak los kon uitbouwen. 14 voor motor 9 voor bak.
Hoop maar dat alles toch maar goed is gegaan.
Wat betekend 14 voor motor 9 voor bak?
Wat betreft het uitbouwen van de motor, en het verbuigen van de balk: Je ziet dat de motor ondersteund wordt door 3 grote steunen. Hierdoor neemt de spanning op de motorsteunen af, en zal er dus niet verbuigen
Zijn de uren voor het uitbouwen.Balk is het zelfde.
En die 2 steunen staan denk ik onder het subframe en niet onder de motor!
En als je verder hebt gekeken staat ie naderhand gewoon weer op de voorwielen met de balk weg en de motor erin!
Weet ik wel zeker staat zelfs in de werkplaats handboeken!
Heb het zelf ook eens gedaan.
Gebruikersavatar
Gerben
Berichten: 1460
Lid geworden op: 31 mei 2006, 09:35
Locatie: Amsterdam

Bericht door Gerben »

Ik bespeur toch een wat negatieve ondertoon. 'als je verder had gekeken dan...'
In plaats van ons te wijzen op alles wat we fout doen hier, kun je misschien een juiste beschrijving maken hoe het wél moet, zodat ik dit bij de foto's kan zetten? We zijn hier om te leren, en anderen op de juiste weg te helpen, en niet om elkaar het leven lastig te maken
Safrane II 2.0 RXE
Gebruikersavatar
AlbertP
Berichten: 4989
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP »

Het is natuurlijk prima om al discusserend tot een uit- en inbouw handleiding te komen,
maar de vraag was of iemand nog een balk heeft blijft
Hij is niet precies hetzelfde maar wel aanpasbaar volgens Bob.
Hij is nodig voor de intercooling !!!
En hij wil geen doorgeroeste delen op zijn Biturbo.

Daar ging het verzoek om, dus de vraag of iemand nog een balk heeft, blijft bestaan :( :oops:

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Gebruikersavatar
Gerben
Berichten: 1460
Lid geworden op: 31 mei 2006, 09:35
Locatie: Amsterdam

Bericht door Gerben »

Je hebt gelijk Albert, laten we ee beetje on topic blijven. Misschien heb je de naam van het topic niet duidelijk genoeg omschreven. Mensen lezen nu Biturbo, in plaats dat ze weten dat het gaat om een middenbalk. De naam zou misschien beter kunnen zijn:
Gevr: Middenbalk phase I

Tis maar een idee :)
Safrane II 2.0 RXE
Gebruikersavatar
ReSa
Berichten: 253
Lid geworden op: 02 jun 2006, 10:18
Locatie: Rotterdam

Bericht door ReSa »

Albert,

Ik weet nog een Ph I V6 te staan op een sloop in Rotterdam (tja, automaat he ;) ). Als je zegt dat die balk bruikbaar is, kan biturbobob hem daar vanaf halen lijkt me. Zit op de hoofdweg.
'97 Ph II 2.0 RTE alizée - Cruise Control - voorruitverwarming - <110.000 km
Gebruikersavatar
AlbertP
Berichten: 4989
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP »

Gevr: Middenbalk phase I

Tis maar een idee :)[/quote]

Het was niet geheel toevallig, het was om meer lezers te trekken, daarom heb ik dat zo gedaan :D :D :D
Het is wel gelukt om in het oog te springen !!! :oops: :oops:

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Gebruikersavatar
AlbertP
Berichten: 4989
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP »

Ok, de hoofdweg weet ik bij Capelle a/d Ijssel, richting oude rijksweg naar Gouda.

Aan de paralelweg heb je als laatste slopers o.a. "De Turk" zitten, en daarnaast zit geloof ik "Bel"
Bij wie van de 2, en heb jij een tel. nummer??

Populiers is daar weg.

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Gebruikersavatar
ReSa
Berichten: 253
Lid geworden op: 02 jun 2006, 10:18
Locatie: Rotterdam

Bericht door ReSa »

Ja, dat is het juiste stukje hoofdweg. Een nummer of naam heb ik niet helaas... ik let toch meer op wat ze op het terrein hebben staan dan op hun naam! lol
'97 Ph II 2.0 RTE alizée - Cruise Control - voorruitverwarming - <110.000 km
Animale
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 sep 2006, 19:27

Bericht door Animale »

Wilde er iemand nog Biturbo velgen?

http://www.totaalzoeker.com/onderwerp/r ... delen.html

(adv. geplaatst op 11 dec. 2006)
2.0 RXE Phase II 1998 zilvermetallic: elektr. schuifdak/cruise control/climate control/LPG G3/15"origi Safranevelgen
Plaats reactie