Biturbo
Biturbo
Zoals jullie gezien en gelezen hebben, heeft Bob zijn Bitubro voorzien van een nw drukgroep,
lager en kopp. plaat.
De goede opletter heeft ook gezien dat de voorbalk die achter de bumper zit aardig aan het roesten is.
Zijn er nog lopende sloop projecten waarbij deze balk voor een Phase I nog goed is?
Laat het even aan mij weten, want Bob heeft door zijn werk niet of haast geen mogelijkheid te reageren, en ik wel.
We zouden hem er erg gelukkig mee kunnen maken dit voor hem op te lossen.
Volgens mijn herinnering waren er 2 of 3 sloopprojecten lopend.
Laat even wat weten.
Gr Albert
lager en kopp. plaat.
De goede opletter heeft ook gezien dat de voorbalk die achter de bumper zit aardig aan het roesten is.
Zijn er nog lopende sloop projecten waarbij deze balk voor een Phase I nog goed is?
Laat het even aan mij weten, want Bob heeft door zijn werk niet of haast geen mogelijkheid te reageren, en ik wel.
We zouden hem er erg gelukkig mee kunnen maken dit voor hem op te lossen.
Volgens mijn herinnering waren er 2 of 3 sloopprojecten lopend.
Laat even wat weten.
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
vanaf begin 1-4-2010
Niet moeilijk doen,gewoon opschuren en spuiten.
Wat betreft het uitbouwen,hij had toch eigenlijk de balk moeten laten zitten!
Deze dwarsbalk kan uitsluitend worden uitgebouwd als de motor is verwijderd of ondersteunt wordt.
Als dat niet het geval is verbuigen de uiteinden van de voorste dwarsbalken bij het verwijderen van de dwarsbalk!
En zo ook weer in omgekeerde volgorde inbouwen.
Dacht ook dat je de versnellingsbak los kon uitbouwen. 14 voor motor 9 voor bak.
Hoop maar dat alles toch maar goed is gegaan.
Deze dwarsbalk kan uitsluitend worden uitgebouwd als de motor is verwijderd of ondersteunt wordt.
Als dat niet het geval is verbuigen de uiteinden van de voorste dwarsbalken bij het verwijderen van de dwarsbalk!
Dacht ook dat je de versnellingsbak los kon uitbouwen. 14 voor motor 9 voor bak.
Wat betekend 14 voor motor 9 voor bak?bt schreef:Niet moeilijk doen,gewoon opschuren en spuiten.
Wat betreft het uitbouwen van de motor, en het verbuigen van de balk: Je ziet dat de motor ondersteund wordt door 3 grote steunen. Hierdoor neemt de spanning op de motorsteunen af, en zal er dus niet verbuigen
Safrane II 2.0 RXE
-
safrane ice
kan verkeerd zijn maar ik denk dat die voorbalk wel anders is dan de gewone phase 1
Want zoals je ziet zit er ne interkoeler onder de balk,en de bumper van ne Bi-turbo is anders dan ne gewone phase 1 om de reden van de interkoeler
Kzal eens kijken in me doca
of als iemand het antwoord weet posten die handel.
Grtz ice
Want zoals je ziet zit er ne interkoeler onder de balk,en de bumper van ne Bi-turbo is anders dan ne gewone phase 1 om de reden van de interkoeler
Kzal eens kijken in me doca
Grtz ice
Renault safrane 2.2VI ice-car www.vhcarsystems.be
Zijn de uren voor het uitbouwen.Balk is het zelfde.Gerben schreef:Wat betekend 14 voor motor 9 voor bak?bt schreef:Niet moeilijk doen,gewoon opschuren en spuiten.
Wat betreft het uitbouwen van de motor, en het verbuigen van de balk: Je ziet dat de motor ondersteund wordt door 3 grote steunen. Hierdoor neemt de spanning op de motorsteunen af, en zal er dus niet verbuigen
En die 2 steunen staan denk ik onder het subframe en niet onder de motor!
En als je verder hebt gekeken staat ie naderhand gewoon weer op de voorwielen met de balk weg en de motor erin!
Weet ik wel zeker staat zelfs in de werkplaats handboeken!
Heb het zelf ook eens gedaan.
Ik bespeur toch een wat negatieve ondertoon. 'als je verder had gekeken dan...'
In plaats van ons te wijzen op alles wat we fout doen hier, kun je misschien een juiste beschrijving maken hoe het wél moet, zodat ik dit bij de foto's kan zetten? We zijn hier om te leren, en anderen op de juiste weg te helpen, en niet om elkaar het leven lastig te maken
In plaats van ons te wijzen op alles wat we fout doen hier, kun je misschien een juiste beschrijving maken hoe het wél moet, zodat ik dit bij de foto's kan zetten? We zijn hier om te leren, en anderen op de juiste weg te helpen, en niet om elkaar het leven lastig te maken
Safrane II 2.0 RXE
Het is natuurlijk prima om al discusserend tot een uit- en inbouw handleiding te komen,
maar de vraag was of iemand nog een balk heeft blijft
Hij is niet precies hetzelfde maar wel aanpasbaar volgens Bob.
Hij is nodig voor de intercooling !!!
En hij wil geen doorgeroeste delen op zijn Biturbo.
Daar ging het verzoek om, dus de vraag of iemand nog een balk heeft, blijft bestaan
Gr Albert
maar de vraag was of iemand nog een balk heeft blijft
Hij is niet precies hetzelfde maar wel aanpasbaar volgens Bob.
Hij is nodig voor de intercooling !!!
En hij wil geen doorgeroeste delen op zijn Biturbo.
Daar ging het verzoek om, dus de vraag of iemand nog een balk heeft, blijft bestaan
Gr Albert
vanaf begin 1-4-2010
vanaf begin 1-4-2010
Je hebt gelijk Albert, laten we ee beetje on topic blijven. Misschien heb je de naam van het topic niet duidelijk genoeg omschreven. Mensen lezen nu Biturbo, in plaats dat ze weten dat het gaat om een middenbalk. De naam zou misschien beter kunnen zijn:
Gevr: Middenbalk phase I
Tis maar een idee
Tis maar een idee
Safrane II 2.0 RXE
Tis maar een idee
[/quote]
Het was niet geheel toevallig, het was om meer lezers te trekken, daarom heb ik dat zo gedaan
Het is wel gelukt om in het oog te springen !!!
Gr Albert
Tis maar een idee
Het was niet geheel toevallig, het was om meer lezers te trekken, daarom heb ik dat zo gedaan
Het is wel gelukt om in het oog te springen !!!
Gr Albert
vanaf begin 1-4-2010
vanaf begin 1-4-2010
Ok, de hoofdweg weet ik bij Capelle a/d Ijssel, richting oude rijksweg naar Gouda.
Aan de paralelweg heb je als laatste slopers o.a. "De Turk" zitten, en daarnaast zit geloof ik "Bel"
Bij wie van de 2, en heb jij een tel. nummer??
Populiers is daar weg.
Gr Albert
Aan de paralelweg heb je als laatste slopers o.a. "De Turk" zitten, en daarnaast zit geloof ik "Bel"
Bij wie van de 2, en heb jij een tel. nummer??
Populiers is daar weg.
Gr Albert
vanaf begin 1-4-2010
vanaf begin 1-4-2010
Wilde er iemand nog Biturbo velgen?
http://www.totaalzoeker.com/onderwerp/r ... delen.html
(adv. geplaatst op 11 dec. 2006)
http://www.totaalzoeker.com/onderwerp/r ... delen.html
(adv. geplaatst op 11 dec. 2006)
2.0 RXE Phase II 1998 zilvermetallic: elektr. schuifdak/cruise control/climate control/LPG G3/15"origi Safranevelgen