Iets voor jouw Zettex ??
Iets voor jouw Zettex ??
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
vanaf begin 1-4-2010
Ik....eh dank je wel Albert, ik was vandaag naar Gouda om te kijken bij die Safrane die ik getoond heb in mijn posting.
En nee..wel een mooie bak maar met kosten die eraan komen.Die bevallen me niet,
Aaandrijfas,koppeling, en nog wat ik niet weet.
Kortom, huilen en huilen, de glans is eraf ,en als ie er mooi uit ziet dan is ie technisch naar de maan.En dat Geldt voor meer exemplaren, waarom denk je dat de mensen ze weg doen? Omdat ze zo onverwoestbaar zijn?
Renault is technisch nou weer niet van zulke kwaliteit dat ze erg lang meegaan.
Hoewel de liefde er wel is denk ik toch eerst aan de portemonnee.
Ik ga straks ergens in Noord Holland kijken voor een Mercedes W124 serie E280 Station, die van 1994 is , en nog superstrak is , ik ga dit even bekijken of dit werkelijk zo is, en dan ga ik wellicht tot aanschaf over,ik ga hem op de zaak zetten en val dan onder de gunstige bijtelling die geldt over de dagwaarde(Youngtimer),wat niet veel meer is, maar daarentegen kan ik dus alle autokosten die ik maak aftrekken van mijn winst,en dan wil ik dus wel ervoor zorgen dat ik geen complete restauratie hoef te doen.
Zou ik dus een Safrane van 94 nemen, als je die al vindt die nog knap is, dan moet ik waarschijnlijk een stichting oprichten om die te gaan financieren,wil ik die gaan rijden zakelijk en eerlijk gezegd denk ik toch ook dat een Mercedes Benz(vooral de w124 series) gewoon duurzamer is dan een Renault, alle waar naar zijn geld immers, en ik moet kiezen voor voordelig en goed, en dat is niet meer haalbaar bij een Safrane, hier draait het meer om liefde en gevoel,
En in deze tijd , waar ik als zelfstandige het merk dat het allemaal wat minder ris ,ga ik safe proberen te spelen, ik kan het gokken niet meer verantwoorden.
Maar als ik dan toch een Echt goede Saffie tegen het lijf loop....who knows....
Tevens merk ik na vandaag gereden te hebben in de Safane 2.5 van buurman op weg naar Gouda vandaag dat ik de power mis van de andere auto,s en die power wil ik eigenlijk houden ,en na gereden te hebben in de 2.0 besef ik dat ik verpest ben.
Want zowel de 2.0 als de 2.5 doen me geen moer meer qua vermogen,(ik val in slaap en het prikkelt me niet meer.,Na de 607(210pk) en de CLS, (500pk)ben ik niet meer tevreden met minder eigenlijk,en al hoewel de 2.5 zoeft en een heerlijke sound heeft,it is not enough,
Die Benz die ik u ga kijken heeft een 6 cilinder in lijn met 200PK en dan achterwiel aangedreven ,dus daar kan ik best mee leven , maar helaas ik ben een beetje verpest ,zeg maar eruit gegroeid,ik zeg niet nooit meer,maar ik zie het somber in wat de Safrane betreft.
Tot zover mijn vriend, ik hou je op de hoogte.
En nee..wel een mooie bak maar met kosten die eraan komen.Die bevallen me niet,
Aaandrijfas,koppeling, en nog wat ik niet weet.
Kortom, huilen en huilen, de glans is eraf ,en als ie er mooi uit ziet dan is ie technisch naar de maan.En dat Geldt voor meer exemplaren, waarom denk je dat de mensen ze weg doen? Omdat ze zo onverwoestbaar zijn?
Renault is technisch nou weer niet van zulke kwaliteit dat ze erg lang meegaan.
Hoewel de liefde er wel is denk ik toch eerst aan de portemonnee.
Ik ga straks ergens in Noord Holland kijken voor een Mercedes W124 serie E280 Station, die van 1994 is , en nog superstrak is , ik ga dit even bekijken of dit werkelijk zo is, en dan ga ik wellicht tot aanschaf over,ik ga hem op de zaak zetten en val dan onder de gunstige bijtelling die geldt over de dagwaarde(Youngtimer),wat niet veel meer is, maar daarentegen kan ik dus alle autokosten die ik maak aftrekken van mijn winst,en dan wil ik dus wel ervoor zorgen dat ik geen complete restauratie hoef te doen.
Zou ik dus een Safrane van 94 nemen, als je die al vindt die nog knap is, dan moet ik waarschijnlijk een stichting oprichten om die te gaan financieren,wil ik die gaan rijden zakelijk en eerlijk gezegd denk ik toch ook dat een Mercedes Benz(vooral de w124 series) gewoon duurzamer is dan een Renault, alle waar naar zijn geld immers, en ik moet kiezen voor voordelig en goed, en dat is niet meer haalbaar bij een Safrane, hier draait het meer om liefde en gevoel,
En in deze tijd , waar ik als zelfstandige het merk dat het allemaal wat minder ris ,ga ik safe proberen te spelen, ik kan het gokken niet meer verantwoorden.
Maar als ik dan toch een Echt goede Saffie tegen het lijf loop....who knows....
Tevens merk ik na vandaag gereden te hebben in de Safane 2.5 van buurman op weg naar Gouda vandaag dat ik de power mis van de andere auto,s en die power wil ik eigenlijk houden ,en na gereden te hebben in de 2.0 besef ik dat ik verpest ben.
Want zowel de 2.0 als de 2.5 doen me geen moer meer qua vermogen,(ik val in slaap en het prikkelt me niet meer.,Na de 607(210pk) en de CLS, (500pk)ben ik niet meer tevreden met minder eigenlijk,en al hoewel de 2.5 zoeft en een heerlijke sound heeft,it is not enough,
Die Benz die ik u ga kijken heeft een 6 cilinder in lijn met 200PK en dan achterwiel aangedreven ,dus daar kan ik best mee leven , maar helaas ik ben een beetje verpest ,zeg maar eruit gegroeid,ik zeg niet nooit meer,maar ik zie het somber in wat de Safrane betreft.
Tot zover mijn vriend, ik hou je op de hoogte.

Nu ben je wel appels en peren met elkaar aan het vergelijken.
Bij een 2.0 Safrane mag je geen 2.8 ltr en een 500Pk Benz vergelijken.
Dat mag je wel doen met de onderstaande auto uit `99.
http://auto.marktplaats.nl/renault/3605 ... omaat.html
Gr Albert
Bij een 2.0 Safrane mag je geen 2.8 ltr en een 500Pk Benz vergelijken.
Dat mag je wel doen met de onderstaande auto uit `99.
http://auto.marktplaats.nl/renault/3605 ... omaat.html
Gr Albert
vanaf begin 1-4-2010
vanaf begin 1-4-2010
Ik ga jullie wederom verlaten en nu voor goed, ik heb de Benz gekocht.
Een E280 Elegance Combi Automaat.
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php ... 4&cache=no
Ik zal nog een echte pic plaatsen als ik die gemaakt heb.
Ik heb een groene met wit leren bekleding.
Een E280 Elegance Combi Automaat.
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php ... 4&cache=no
Ik zal nog een echte pic plaatsen als ik die gemaakt heb.
Ik heb een groene met wit leren bekleding.
[quote="Zettex"]Ik ga jullie wederom verlaten en nu voor goed, ik heb de Benz gekocht.quote]
Dit lijkt meer op een haat-liefde verhouding met Renault
Je hart zegt ja, maar je verstand zegt nee
Gewoon doen wat je hart je ingeeft en die vette garagerekeningen? Daar wen je aan, ik kan het weten, immers ik heb al 10 jaar een relatie met Francaises van dit merk en model. ![thumbupwink [smilie=thumbupwink.gif]](./images/smilies/thumbupwink.gif)
Dit lijkt meer op een haat-liefde verhouding met Renault

![thumbupwink [smilie=thumbupwink.gif]](./images/smilies/thumbupwink.gif)
- Jack de zeeuw
Sorry hoor maar nu lijkt het erop dat de Safrane in het algemeen duur is in onderhoud 
We hebben het hier over auto's van minstens 10 jaar en ouder die heel compleet uitgevoerd zijn, hoe meer erop zit des te meer er kapot kan gaan. Hoe hoger de nieuwwaarde, des te hoger zal de prijs zijn om hem in goede staat te houden. En misschien uitzonderingen daargelaten maar ik heb niet de ervaring van hoge onderhoudskosten.
....
in ieder geval heb ik gemiddeld aan onderhoud nog geen kwart van de gemiddelde afschrijving over al die jaren.
Er zijn zat merken waarvan er van de leeftijd van de Saf geen auto's meer rond rijden omdat de kosten veel te hoog opliepen.

We hebben het hier over auto's van minstens 10 jaar en ouder die heel compleet uitgevoerd zijn, hoe meer erop zit des te meer er kapot kan gaan. Hoe hoger de nieuwwaarde, des te hoger zal de prijs zijn om hem in goede staat te houden. En misschien uitzonderingen daargelaten maar ik heb niet de ervaring van hoge onderhoudskosten.

in ieder geval heb ik gemiddeld aan onderhoud nog geen kwart van de gemiddelde afschrijving over al die jaren.
Er zijn zat merken waarvan er van de leeftijd van de Saf geen auto's meer rond rijden omdat de kosten veel te hoog opliepen.

Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Ik ben weer aan het zoeken naar een Safrane,want ik heb heimwee, de autos na de Saf hebben me geen thuisgevoel gegeven, nou ja de Mercedes w124 e280 wel ,maar die is ook alweer weg, omdat ie een dure reparatie nodig had.
Dus als het weer wat wordt , dan zal ik het weer melden.
Ik zag vandaag de post van een 2.5 te koop ,ik denk als eerste,maar dat heb ik even gelaten ,want ik zag dat er al iemand hier langer zoiets zocht.
Ik zag vandaag de post van een 2.5 te koop ,ik denk als eerste,maar dat heb ik even gelaten ,want ik zag dat er al iemand hier langer zoiets zocht.
Die van mij is helaas nog te koop wegens gezondheidsredenen zie draadje :Zettex schreef:Ik ben weer aan het zoeken naar een Safrane,want ik heb heimwee, de autos na de Saf hebben me geen thuisgevoel gegeven, nou ja de Mercedes w124 e280 wel ,maar die is ook alweer weg, omdat ie een dure reparatie nodig had.
http://www.renaultsafrane.nl/forum/viewtopic.php?t=3156
Want ondanks pm's en oproep om contact op te nemen hoor ik verder niets van catsenco en is die nu bezig met die ander,op zich niet erg, is zeker op het oog ook een mooi aanbod, maar je zou mijns inziens wel het fatsoen kunnen opbrengen om even te antwoorden.
Mijn vraagprijs is 2450,= maar heb er dan ook qua onderhoud nooit op bezuinigd en bij de laatste apk afgelopen april 2 nieuwe michelins voor erop. Foto's en nap pas en onderhoudsrapporten kunnen allemaal geregeld worden. Wat kosten betreft zal je die voorlopig denk ik weinig hebben met deze Safrane. Dat ikzelf nog geen aanbodadvertentie heb gezet is dat ik moest recupereren van een zware hersenoperatie en wennen aan een witte jassen circus en uitval van linkerarm. Maar de energie om er nu mee aan de slag te gaan begint weer te stromen

En anders is de volgende stap:
Hai Do,
Goed om weer even wat van je te horen!
Vwb de Safrane; ik kan wel even kijken in het klantenbestand wat ik aan facturen enzo kan vinden en voor je op een rijtje zetten wat er de afgelopen jaren aan de auto is gebeurd kwa onderhoud/reparatie. Dan hoef je daar verder niet achteraan. Ook wil ik 'm met alle liefde voor je op onze site zetten en doorkoppelen naar de Marktplaats, Autowereld etc. Als jij me een paar foto's (niet te veel pix) aanlevert, dan is dat zo gepiept.
end quote.
1997/3 2,5L 20V RXT
- Jack de zeeuw
Laat het verdwaalde schaap weer tot ons komen.......Zettex schreef:Ik ben weer aan het zoeken naar een Safrane,want ik heb heimwee, de autos na de Saf hebben me geen thuisgevoel gegeven, nou ja de Mercedes w124 e280 wel ,maar die is ook alweer weg, omdat ie een dure reparatie nodig had.
Albert de zonderlinge ouderling

vanaf begin 1-4-2010
vanaf begin 1-4-2010
- AS1 (Anne)
- Administrator