AlbertP schreef: ↑05 jun 2020, 11:34
Mijn herinnering ging verder terug dan noodzakelijk was, ... nl m`n 2.2Vi
Wel ben ik nieuwsgierig dat als de motor niet wil starten, of er benzinelucht uit de uitlaat komt?
Gr Albert
Voor de Vi geldt hetzelfde. Zit er niet meer op.
Het is verder inderdaad zaak te controleren op alles wat je nodig hebt voor ontbranding, aanwezig is.
Hoor je de benzinepomp wel bij op contact zetten als hij niet start?
Zo ja, dan controleren of er wel een vonk is.
Probeer trouwens ook eens met gaspedaal wat ingetrapt te starten.
Dank voor jullie reacties. Starten met gaspedaal helpt sowieso niet. Het enige wat je daarmee bereikt is dat de auto verzuipt. Hij start altijd zonder gaspedaal, warm en koud. Zelfs wanneer het startprobleem zich voordoet start ie uiteindelijk zonder dat het gaspedaal eraan te pas hoeft te komen. Een benzinelucht heb ik niet kunnen ontwaren, behalve dan die ene keer dat ik idd het gaspedaal intrapte om te kijken of dat hielp.
Ik zal op de benzinepomp letten, maar als die stuk is dan zou de auto niet rijden. Benzinefilter ga ik met de garage overleggen. Ik tank altijd V Power of in Duitsland Super plus.
Safrane 2.0 RTE LPG leder Biturbo velgen 1999 440.000 km.
Safrane 3.0 RT V6i Technic Design Baccara grille 1993 66.000 km.
De pomp kan wel haperen. Dus als hij weer niet wil starten let dan op of hij wel even zoemt bij op contact zetten.
Mijn suggestie om met het pedaal ingetrapt te starten was om een probleem met de stationairregeling te omzeilen.
Als er in de ontsteking geen vervroeging geregeld wordt, dat wordt het toch via de mapping geregeld?
Zou dan de map sensor storingen veroorzaken.
Ik kan mij iets herinneren dat dit bij mijn Ini ook onregelmatige dingen gebeurden.
Bij rijden met ongeveer 70 k/u draaide ik de contactsleutel kort even uit (niet de sleutel eruit trekkken!!!!) en daarna direct weer aan.
Ik hoefde niet de startmotor te gebruiken De koppeling was nog ingeschakeld), de motor startte direct weer en ....hij liep weer normaal.
Misschien iets om uit te proberen.
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Even teruglezend schrijf je dat de auto lang stil heeft gestaan.
Is de benzine in de tank wel vervangen voordat je hem hebt gestart? Zo niet, dan heb je afzettingen in het brandstofsysteem veroorzaakt door de oude benzine.
Ik heb dit gehad met mijn R25 die 10 jaar stil had gestaan. De pomp deed het soms wel, soms niet.
Dit is wel eenvoudig vast te stellen door te luisteren of de pomp wel draait bij op contact zetten.
De vorige eigenaar heeft mijn pomp open gemaakt en gereinigd + filter en slangen vervangen + tank schoongemaakt.
De pomp werkt vooralsnog altijd.
Ik vermoed dat je garage niet aan pomp schoonmaken zal beginnen. Dus andere pomp dan erin en de tank schoonmaken, filter en slangen vervangen.
Slangen vervangen hoeft niet altijd, je kunt ze ook doorblazen met perslucht. tenminste als het kunststof leidingen zijn.
Greetz, Arno
Renault Forever ??? In ieder geval liefhebber van Franse autos
Ex Renault Fuego (4x)
Ex Citroen Xsara Picasso 2.0 2003
Ex Safrane 2.2i Manoir 366k Amarant Metallic 142 1994
Peugeot 307 1.6 16V 2006
Om jullie even te informeren: uiteindelijk heeft de oud Renault dealer de v6 weer aan het snorren gekregen. Maar als je hen nu vraagt wat het nu was..... op een gegeven moment liep de auto als een zonnetje zodra de auto aan de uitleesstekker werd gehangen, om vervolgens een dag later weer het startprobleem te vertonen.
Ik meld hieronder in ieder geval even wat er het afgelopen jaar allemaal vervangen is, dan mogen jullie raden wat de boosdoener was:
Multisnaar
Multi V-riem
Koeltemp zender vervangen
Bougies vervangen
Bougiekabelset vervangem
Bobine vervangen
Obd zender vervangen
Diverse massa aansluitingen vervangen
Bedrading gecontroleerd op kabelbreuken
Auto uitgelezen
Automaatbak verversen en opnieuw ingelezen
Sensor automaatbak vervangen
Cooling system flush 2x
Sensor krukkenas / nokkenas
Lambdasonde
Safrane 2.0 RTE LPG leder Biturbo velgen 1999 440.000 km.
Safrane 3.0 RT V6i Technic Design Baccara grille 1993 66.000 km.
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak