Einde Safrane-tijdperk
Einde Safrane-tijdperk
Beste mensen, ik ga stoppen met het rijden in de Safrane!
Reden is dat er wat mankementen zijn c.q. zitten aan te komen die ik niet meer wil repareren plus door mijn spierdystrofie het uitstappen steeds lastiger wordt. Daar loop ik al langer tegen aan, maar ja, hij rijdt zo fijn! Een hogere in.-uitstap is dan wel zo fijn.
Dus heb ik een Scenic aangeschaft
Concreet betekend dit dat ik een liefhebber zoek voor mijn twee Safrane's RXE + de nodige onderdelen, zoals radio's, Carin 520 navigatie, koplampen, middendemper, enz.
Degene waar ik nog mee rijdt heeft APK tot 5 november 2022, de andere is geschorst, daar van is de automaatbak defect.
Een Renault groet,
Job
Reden is dat er wat mankementen zijn c.q. zitten aan te komen die ik niet meer wil repareren plus door mijn spierdystrofie het uitstappen steeds lastiger wordt. Daar loop ik al langer tegen aan, maar ja, hij rijdt zo fijn! Een hogere in.-uitstap is dan wel zo fijn.
Dus heb ik een Scenic aangeschaft
Concreet betekend dit dat ik een liefhebber zoek voor mijn twee Safrane's RXE + de nodige onderdelen, zoals radio's, Carin 520 navigatie, koplampen, middendemper, enz.
Degene waar ik nog mee rijdt heeft APK tot 5 november 2022, de andere is geschorst, daar van is de automaatbak defect.
Een Renault groet,
Job
Safrane RXE V6i automatique 12-08-1994 Ph1, Carin 520 nav., PDC, kln.nr 676 472 dkm.
Safrane RXE V6i automatique 31-12-1992 Ph1
R 25 V6i automatique kl.nr. 608, 25-04-1990, 320 dkm is ingeruild voor de Safrane!
Estafette 800 elektr. stuurbekrachtiging+cruise control, kl.nr. 464, 1-02-1979 (1ste eigenaar), 275 dkm.
Safrane RXE V6i automatique 31-12-1992 Ph1
R 25 V6i automatique kl.nr. 608, 25-04-1990, 320 dkm is ingeruild voor de Safrane!
Estafette 800 elektr. stuurbekrachtiging+cruise control, kl.nr. 464, 1-02-1979 (1ste eigenaar), 275 dkm.
Re: Einde Safrane-tijdperk
Vergat ik nog te melden, maar de automaat is gereviseerd door Bas, en de motor is getuned waardoor deze soepeler loopt+opschakeld en zuiniger is in het brandstofverbruik.
Safrane RXE V6i automatique 12-08-1994 Ph1, Carin 520 nav., PDC, kln.nr 676 472 dkm.
Safrane RXE V6i automatique 31-12-1992 Ph1
R 25 V6i automatique kl.nr. 608, 25-04-1990, 320 dkm is ingeruild voor de Safrane!
Estafette 800 elektr. stuurbekrachtiging+cruise control, kl.nr. 464, 1-02-1979 (1ste eigenaar), 275 dkm.
Safrane RXE V6i automatique 31-12-1992 Ph1
R 25 V6i automatique kl.nr. 608, 25-04-1990, 320 dkm is ingeruild voor de Safrane!
Estafette 800 elektr. stuurbekrachtiging+cruise control, kl.nr. 464, 1-02-1979 (1ste eigenaar), 275 dkm.
Re: Einde Safrane-tijdperk
Jammer maar wel een begrijpelijke beslissing.
Waar of door wie is de motor getuned?
Mijn 24v schakelt stug, misschien is dit een optie voor mij .....



Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/235.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/235.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3786
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
Re: Einde Safrane-tijdperk
Dit is een AD8 bak Albert.
Ik zou deze automaat eruit trekken en in de andere Safrane duwen. Dan kan de zwarte Saf in de kliko. Hij heeft toch bijna 5 ton?
De motor is volgens mij door Bas zelf getuned.
Ik zou deze automaat eruit trekken en in de andere Safrane duwen. Dan kan de zwarte Saf in de kliko. Hij heeft toch bijna 5 ton?
De motor is volgens mij door Bas zelf getuned.
R25 V6 Injection aut. LPG 1989 met ac, cc, leer
Clio 1.4 16V privilege aut. 2002
Clio 1.4 RN 1993
Clio 1.4 16V privilege aut. 2002
Clio 1.4 RN 1993
Re: Einde Safrane-tijdperk
Ik bedoel ermee te zeggen dat tunen van mijn 24v de bak misschien ook beter kan schakelen want die HP bakken zijn eigenlijk een ramp met schakelen.AS1 (Anne) schreef: ↑25 mei 2022, 17:07 Dit is een AD8 bak Albert.
De motor is volgens mij door Bas zelf getuned.
De AD08 bak schakelt als boter in vergelijk met mijn bak.....
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/235.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/235.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Re: Einde Safrane-tijdperk
Goedemorgen, klopt dat Bas de motor getuned heeft, ik meen dat hij de bak tweemaal gereviseerd heeft om dat hij niet schakelde zoals hij wilde.
Door het tunen van de motor reageert hij beter, lees oppakken, op het gas.
Door het tunen van de motor reageert hij beter, lees oppakken, op het gas.
Safrane RXE V6i automatique 12-08-1994 Ph1, Carin 520 nav., PDC, kln.nr 676 472 dkm.
Safrane RXE V6i automatique 31-12-1992 Ph1
R 25 V6i automatique kl.nr. 608, 25-04-1990, 320 dkm is ingeruild voor de Safrane!
Estafette 800 elektr. stuurbekrachtiging+cruise control, kl.nr. 464, 1-02-1979 (1ste eigenaar), 275 dkm.
Safrane RXE V6i automatique 31-12-1992 Ph1
R 25 V6i automatique kl.nr. 608, 25-04-1990, 320 dkm is ingeruild voor de Safrane!
Estafette 800 elektr. stuurbekrachtiging+cruise control, kl.nr. 464, 1-02-1979 (1ste eigenaar), 275 dkm.
Re: Einde Safrane-tijdperk
Motor heeft 491km gelopen, net de 5 niet kunnen halen.
Ik weet dat Bas een paar maal de nokkenassen vervangen heeft en ik weet niet allemaal meer.
Ik weet dat Bas een paar maal de nokkenassen vervangen heeft en ik weet niet allemaal meer.
Safrane RXE V6i automatique 12-08-1994 Ph1, Carin 520 nav., PDC, kln.nr 676 472 dkm.
Safrane RXE V6i automatique 31-12-1992 Ph1
R 25 V6i automatique kl.nr. 608, 25-04-1990, 320 dkm is ingeruild voor de Safrane!
Estafette 800 elektr. stuurbekrachtiging+cruise control, kl.nr. 464, 1-02-1979 (1ste eigenaar), 275 dkm.
Safrane RXE V6i automatique 31-12-1992 Ph1
R 25 V6i automatique kl.nr. 608, 25-04-1990, 320 dkm is ingeruild voor de Safrane!
Estafette 800 elektr. stuurbekrachtiging+cruise control, kl.nr. 464, 1-02-1979 (1ste eigenaar), 275 dkm.
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3786
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
Re: Einde Safrane-tijdperk
Die nokkenassen is ongetwijfeld ook onderdeel van de tuning en niet omdat ze versleten waren.
R25 V6 Injection aut. LPG 1989 met ac, cc, leer
Clio 1.4 16V privilege aut. 2002
Clio 1.4 RN 1993
Clio 1.4 16V privilege aut. 2002
Clio 1.4 RN 1993
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2514
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Re: Einde Safrane-tijdperk
Zonde dat je met de Safrane stopt maar wel begrijpelijk. De Scenic heeft een lekkere hoge instap, daar ben je snel aan gewend 

Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 021: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 021: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 021: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 021: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Re: Einde Safrane-tijdperk
Klopt helemaal, maar zoals je zegt Jack die hoge instap daar geniet ik van, kost me veel minder energie.
Gisteren zijn de Safrane's opgehaald, nog even het gaspedaal goed ingetrapt om definitief afscheid te nemen, daarna wel een traantje gelaten.
Blijft hoe dan ook een super fijne auto om in te rijden .
Wel heb ik nog de nodige losse onderdelen zoals:
Interieurfilter, luchtfilter, verdeelkap+rotor van Bosch, Brembo remblokken voor, midden demper(origineel), uitlaatmof dit alles nieuw op de plank.
Verder nog de nodige radio's, climate units, Carin 520 navigatie, een luidspreker upgrade set (was als optie verkrijgbaar, gekregen van Bas) bestaat uit andere speakers+tweeters.
Mogelijk heb ik nog nog meer liggen, zou ik na moeten kijken.
Een Renault groet,
Job
Gisteren zijn de Safrane's opgehaald, nog even het gaspedaal goed ingetrapt om definitief afscheid te nemen, daarna wel een traantje gelaten.
Blijft hoe dan ook een super fijne auto om in te rijden .
Wel heb ik nog de nodige losse onderdelen zoals:
Interieurfilter, luchtfilter, verdeelkap+rotor van Bosch, Brembo remblokken voor, midden demper(origineel), uitlaatmof dit alles nieuw op de plank.
Verder nog de nodige radio's, climate units, Carin 520 navigatie, een luidspreker upgrade set (was als optie verkrijgbaar, gekregen van Bas) bestaat uit andere speakers+tweeters.
Mogelijk heb ik nog nog meer liggen, zou ik na moeten kijken.
Een Renault groet,
Job
Safrane RXE V6i automatique 12-08-1994 Ph1, Carin 520 nav., PDC, kln.nr 676 472 dkm.
Safrane RXE V6i automatique 31-12-1992 Ph1
R 25 V6i automatique kl.nr. 608, 25-04-1990, 320 dkm is ingeruild voor de Safrane!
Estafette 800 elektr. stuurbekrachtiging+cruise control, kl.nr. 464, 1-02-1979 (1ste eigenaar), 275 dkm.
Safrane RXE V6i automatique 31-12-1992 Ph1
R 25 V6i automatique kl.nr. 608, 25-04-1990, 320 dkm is ingeruild voor de Safrane!
Estafette 800 elektr. stuurbekrachtiging+cruise control, kl.nr. 464, 1-02-1979 (1ste eigenaar), 275 dkm.
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2514
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Re: Einde Safrane-tijdperk
Interieurfilter en luchtfilter wil ik wel overnemen, misschien nog wel meer wat ik kan gebruiken.
Dus zal ik langs moeten komen ?
Dus zal ik langs moeten komen ?

Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 021: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 021: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 021: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 021: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Re: Einde Safrane-tijdperk
Altijd welkom op de dijk, Jack!!
Feit is wel dat ik 16 juli vertrek met mijn Estafette naar Denemarken/Zweden, en, als alles goed gaat, we eind augustus weer terug zijn.
Lijkt mij beter nadien af te spreken, kan ik alles bij elkaar zoeken c.q. pakken. De Estafette staat nu nog voor de kast met de onderdelen
Stuur je tegen die tijd wel een p.m. om verder af te spreken.
Een Renault groet,
Job
Feit is wel dat ik 16 juli vertrek met mijn Estafette naar Denemarken/Zweden, en, als alles goed gaat, we eind augustus weer terug zijn.
Lijkt mij beter nadien af te spreken, kan ik alles bij elkaar zoeken c.q. pakken. De Estafette staat nu nog voor de kast met de onderdelen

Stuur je tegen die tijd wel een p.m. om verder af te spreken.
Een Renault groet,
Job
Safrane RXE V6i automatique 12-08-1994 Ph1, Carin 520 nav., PDC, kln.nr 676 472 dkm.
Safrane RXE V6i automatique 31-12-1992 Ph1
R 25 V6i automatique kl.nr. 608, 25-04-1990, 320 dkm is ingeruild voor de Safrane!
Estafette 800 elektr. stuurbekrachtiging+cruise control, kl.nr. 464, 1-02-1979 (1ste eigenaar), 275 dkm.
Safrane RXE V6i automatique 31-12-1992 Ph1
R 25 V6i automatique kl.nr. 608, 25-04-1990, 320 dkm is ingeruild voor de Safrane!
Estafette 800 elektr. stuurbekrachtiging+cruise control, kl.nr. 464, 1-02-1979 (1ste eigenaar), 275 dkm.
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2514
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Re: Einde Safrane-tijdperk
Perfect, een hele goede reis met de Estafette 

Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 021: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 021: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 021: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 021: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Re: Einde Safrane-tijdperk
Hallo Job,
Geniet van je reis met de Estafette! Als je weer terug bent hou ik me aanbevolen voor de upgrade speakerset en de middendemper (ik heb een 2.5).
Groeten, Timon
Geniet van je reis met de Estafette! Als je weer terug bent hou ik me aanbevolen voor de upgrade speakerset en de middendemper (ik heb een 2.5).
Groeten, Timon