Uitlaat voor 3.0 24v L7X 2000
Tot hoelang ik nog kan rijden is idd één van mijn overwegingen.
Evenzo weet ik dat imitatie slechter is en de demping duidelijk slechter.
Dat een toyota en navenante merken duur zijn is al decennia`s bekend en dat is voor mij de reden om deze auto`s niet te rijden.
Ik denk niet dat het inclusief montage zal zijn, Renault wil alles betaald hebben ..... Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
Het zijn prijzen af fabriek die tijdens het telefoontje doorgegeven werden.
Wel is de originele uitlaat beduidend beter van kwaliteit !!!
Dan zijn er nog 3 mogelijkheden:
1- via een garage houder bestellen die korting krijgt en het dan door hun laten monteren.
Maar vaak snijdt het mes aan 2 kanten wat ze verdienen op de onderdelen en aan arbeidsloon.
2- Iemand de mogelijk heeft om hem te bestellen en zonder winst oogmerk aan mij door verkoopt.
3- Misschien dat er iemand hem in Frankrijk kan kopen en dat ie daar goedkoper is. Want er worden dan 2 kosten verhogende factoren uitgeschakeld...nl de importeur en de dealer.
Maar ja... vindt die personen maar eens Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
Ik zit (nog) niet op de schopstoel maar blijf wel zoeken tot ik een oplossing heb gevonden waar ik tevreden mee kan zijn Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Gr Albert
Evenzo weet ik dat imitatie slechter is en de demping duidelijk slechter.
Dat een toyota en navenante merken duur zijn is al decennia`s bekend en dat is voor mij de reden om deze auto`s niet te rijden.
Ik denk niet dat het inclusief montage zal zijn, Renault wil alles betaald hebben ..... Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
Het zijn prijzen af fabriek die tijdens het telefoontje doorgegeven werden.
Wel is de originele uitlaat beduidend beter van kwaliteit !!!
Dan zijn er nog 3 mogelijkheden:
1- via een garage houder bestellen die korting krijgt en het dan door hun laten monteren.
Maar vaak snijdt het mes aan 2 kanten wat ze verdienen op de onderdelen en aan arbeidsloon.
2- Iemand de mogelijk heeft om hem te bestellen en zonder winst oogmerk aan mij door verkoopt.
3- Misschien dat er iemand hem in Frankrijk kan kopen en dat ie daar goedkoper is. Want er worden dan 2 kosten verhogende factoren uitgeschakeld...nl de importeur en de dealer.
Maar ja... vindt die personen maar eens Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
Ik zit (nog) niet op de schopstoel maar blijf wel zoeken tot ik een oplossing heb gevonden waar ik tevreden mee kan zijn Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Albert, het is een relatief redelijke prijs die Renault rekent. Bij mijn VW Passat (rampenbak, nooit kopen) was ik ook zoiets kwijt, weliswaar inclusief montage bij de stealer maar exclusief achterdemper.
Je hebt net de automaatbak laten reviseren. Als de auto voor de rest geen dure en geen irritante mankementen heeft noch roest, dan is het een goede uitgave waardoor je weer een paar jaar zorgenloos kunt rijden.
Je hebt net de automaatbak laten reviseren. Als de auto voor de rest geen dure en geen irritante mankementen heeft noch roest, dan is het een goede uitgave waardoor je weer een paar jaar zorgenloos kunt rijden.
'93 Mercedes-Benz 200D
Ex: '99 vert abysse Renault Safrane 2.0-16V RTE, elek. voorruitverwarming, 16" Ronal R54.
Ex: '99 vert abysse Renault Safrane 2.0-16V RTE, elek. voorruitverwarming, 16" Ronal R54.
Dank je voor de morele oppepper .... en idd de auto is altijd prima onderhouden.
De kosten zijn voor de midden én achterdemper.
Ik denk er steeds meer aan om door de bittere pil heen te bijten zodra die voorlopige reparatie de geest gaat geven (flexibele stuk die ertussen is gelast).
Met een Safrane hoop je steeds dat er verder geen grote kosten meer komen, maar dat zal altijd een utopie blijven
Gr Albert
De kosten zijn voor de midden én achterdemper.
Ik denk er steeds meer aan om door de bittere pil heen te bijten zodra die voorlopige reparatie de geest gaat geven (flexibele stuk die ertussen is gelast).
Met een Safrane hoop je steeds dat er verder geen grote kosten meer komen, maar dat zal altijd een utopie blijven



Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Ik ben redelijk tevreden over de kosten van mijn (kale) Safrane. Geen gekke dingen zoals bij dat product uit Duitsland. Het duurste tot nu toe was de distributie maar dat valt onder normaal onderhoud. Verder remmerij vervangen, een veerpoot en nog wat normale zaken. Alleen normaal onderhoud voor de rest. Uitlaat was bij de mijne nieuw bij aankoop, van voor naar achter. Geen rotte dorpels zoals bij sommige Safranes.
Bij de Passat moest voor de distributie het blok gedemonteerd worden, alle kettingen en kettingspanners vervangen worden. Daar kwam nog meer werk bij en de auto liep achteraf nog steeds beroerd. Kop moest ook gereviseerd worden. Plus nog een lange lijst met andere irritante mankementen, ondanks de vele euro's aan onderhoud en reparaties die al uitgegeven waren. Het was mijn eerste en duurste auto. Uiteindelijk verkocht aan een VAG minded automonteur die nog heil er in zag. Leve lang VAG producten
Bij de Passat moest voor de distributie het blok gedemonteerd worden, alle kettingen en kettingspanners vervangen worden. Daar kwam nog meer werk bij en de auto liep achteraf nog steeds beroerd. Kop moest ook gereviseerd worden. Plus nog een lange lijst met andere irritante mankementen, ondanks de vele euro's aan onderhoud en reparaties die al uitgegeven waren. Het was mijn eerste en duurste auto. Uiteindelijk verkocht aan een VAG minded automonteur die nog heil er in zag. Leve lang VAG producten

'93 Mercedes-Benz 200D
Ex: '99 vert abysse Renault Safrane 2.0-16V RTE, elek. voorruitverwarming, 16" Ronal R54.
Ex: '99 vert abysse Renault Safrane 2.0-16V RTE, elek. voorruitverwarming, 16" Ronal R54.
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2653
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Het meeste aan de Safranes is normaal onderhoud bij een 15 tot 20 jaar oude auto 

Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3964
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 14 jul 2014, 16:17
- Locatie: Amsterdam
Heb ik ook betaald, kon niks anders vindenAlbertP schreef:Yep zojuist toch ff gebeld en terecht ben ik in shock gekomen, want.....
De midden en achterdemper zijn nog te leveren in Frankrijk voor:
Achterdemper...... nummer 77.00.433.099 ------ 260,= Eur
midden demper.... nummer 77.00.847.155 ------ 178,= Eur
2x verbindings moffen á 37,= .................. ------- 74,= Euro
Dus ff zo`n ruim 500,= Euro
Ze zijn alleen nog in Frankrijk te bestellen !!!!
Imitatie kost zo rond de 300,= en 350,= Euro
Tja... goede raad is duur in deze......![]()
![]()
![]()
Gr Albert

- digitalpunk
- Berichten: 1040
- Lid geworden op: 02 mar 2011, 13:24
- Locatie: Zoetermeer
Die is een jaar of 2 geleden eronder gezet maar tegen mijn zin ZONDER uitlaatpasta gemonteerd,,,,ggggrrrr
Daardoor was de afsluiting niet 100% en is die vroegtijdig verrot gegaan.
Er zit nu een flexibel stuk tussen gelast die wel dicht is.... maar hoelang zal dat houden?
Vandaar dat ik nu alvast begin met zoeken wat er nog te krijgen is.
Zoals het er nu naar uitziet zal het een originele uit Frankrijk gaan worden die circa 500,= gaat kosten.
Gr Albert
Daardoor was de afsluiting niet 100% en is die vroegtijdig verrot gegaan.
Er zit nu een flexibel stuk tussen gelast die wel dicht is.... maar hoelang zal dat houden?
Vandaar dat ik nu alvast begin met zoeken wat er nog te krijgen is.
Zoals het er nu naar uitziet zal het een originele uit Frankrijk gaan worden die circa 500,= gaat kosten.
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3964
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
Het loont de moeite om op origineel onderdeelnummer te zoeken.
Ik heb een nieuwe originele middendemper op de kop getikt:
http://www.degrootwebshop.nl/nl/product ... -safrane-1
Ik heb een nieuwe originele middendemper op de kop getikt:
http://www.degrootwebshop.nl/nl/product ... -safrane-1
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2653
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Jammer dat ie niet geschikt is voor een 24v, de diameter van de pijp is n.l. kleiner.....
Voorlopig is ie nog dicht,... hopelijk blijft ie dat nog een tijdje.....
Gr Albert
Voorlopig is ie nog dicht,... hopelijk blijft ie dat nog een tijdje.....


Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3964
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
Heb voor mijn wagen ook even bij Renault nagevraagd:
De middelste uitlaatdemper is nog verkrijgbaar en moet van Frankrijk komen
De achterste uitlaatdemper is niet meer verkrijgbaar
Ik wacht gewoon af totdat de boel doorrot en bestel dan een imitatie achterdemper.
De middelste uitlaatdemper is nog verkrijgbaar en moet van Frankrijk komen
De achterste uitlaatdemper is niet meer verkrijgbaar
Ik wacht gewoon af totdat de boel doorrot en bestel dan een imitatie achterdemper.
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Hallo Anne,
Ook mijn midden demper is nog te koop in Haren.
Maar.... er wordt vaak een vergissing gemaakt met een 12v en 24v motor, de uitlaat ziet er hetzelfde uit behalve dat de pijp dikker is.
Hij vraagt er 174,= voor en het Renault nummer die hij opgeeft is nr 7700420108 .
Is deze voor een 24v van bj 2000?
Gr Albert
Ook mijn midden demper is nog te koop in Haren.
Maar.... er wordt vaak een vergissing gemaakt met een 12v en 24v motor, de uitlaat ziet er hetzelfde uit behalve dat de pijp dikker is.
Hij vraagt er 174,= voor en het Renault nummer die hij opgeeft is nr 7700420108 .
Is deze voor een 24v van bj 2000?
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3964
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België