Helaas is de aankoop van de BMW niet doorgegaan omdat de teller teruggedraaid bleek te zijn en er zijn nog een aantal verborgen gebreken aan het licht waren gekomen. Daarom ben ik door blijven rijden met de Safrane en ben de advertentie hier helemaal vergeten.
Inmiddels is er drie weken geleden een andere youngtimer aangeschaft, een nette Mercedes E280 (W124) die ik voor weinig heb kunnen kopen en nu bij de garage staat om achterstallig onderhoud aan te pakken.
Nu moet de Safrane er definitief uit. Erg jammer, maar twee van deze slagschepen kan ik niet houden. Omdat ik er enigszins haast mee heb mag hij voor 600 euro weg. De teller staat nu op 225000 km en de auto is in Utrecht te bezichtigen.
Origineel bericht:
In verband met de aankoop van een BMW 525i uit 1989 moet ik mijn Safrane verkopen. Inmiddels staat de teller op 215.000 km, maar hij rijdt, schakelt en remt perfect. De banden zijn in 2014 vernieuwd, APK is geldig tot 30-01-2016. Distributieriem is bij 166.000KM vervangen (zie forumtopic over de distributieriem van 9 december 2011, geplaatst door ZX1.4i, een vriend van mij). Onderhoud is altijd netjes en op tijd gebeurd, de auto staat er altijd schoon en verzorgd bij.
Het gaat om een 2.5 RXE met een interieur uit een Initiale Paris (over gekocht van een forumlid). Wat betreft de staat van de auto kan ik zeggen dat het een nette, goed verzorgde auto is met wat gebruikssporen. Helaas is de motorkap ooit een keer slecht overgespoten en is de lak dof geworden. Ik kan er niets anders over zeggen dan dat deze gewoon een keer opnieuw gespoten moet worden. In de bumperhoeken zitten wat krassen en in het spatbord op de passagierskant zitten kleine deukjes van (waarschijnlijk) een fiets die ertegenaan gevallen is. Voor de rest zitten er nergens op de auto grotere beschadigingen (op de vervaalde motorkap na).
Noemenswaardige opties:
Automatische versnellingsbak
Lederen bekleding
Elektrisch verstelbare voorstoelen, bestuurdersstoel met geheugen
Climate control
Radio met bluetoothverbinding
Cruise control
Mankementen:
-stoelverwarming werkt (bijna?) niet
-de toerenteller werkt niet meer
-luchtkussentjes in de bestuurdersstoel werken niet. Ik weet niet of dit aan de bedrading ligt of dat ze gewoon kapot zijn.
Prijs: EUR 850
Foto's:
[/img]