Te koop: Safrane 2.5 RXE automaat met Initiale Paris interie

Renault Safrane's of onderdelen daarvan
smithers

Te koop: Safrane 2.5 RXE automaat met Initiale Paris interie

Bericht door smithers »

Allereerst mijn excuses - ik heb de advertentie er nog op staan en heb niet meer op de berichten gereageerd.

Helaas is de aankoop van de BMW niet doorgegaan omdat de teller teruggedraaid bleek te zijn en er zijn nog een aantal verborgen gebreken aan het licht waren gekomen. Daarom ben ik door blijven rijden met de Safrane en ben de advertentie hier helemaal vergeten.

Inmiddels is er drie weken geleden een andere youngtimer aangeschaft, een nette Mercedes E280 (W124) die ik voor weinig heb kunnen kopen en nu bij de garage staat om achterstallig onderhoud aan te pakken.

Nu moet de Safrane er definitief uit. Erg jammer, maar twee van deze slagschepen kan ik niet houden. Omdat ik er enigszins haast mee heb mag hij voor 600 euro weg. De teller staat nu op 225000 km en de auto is in Utrecht te bezichtigen.

Origineel bericht:

In verband met de aankoop van een BMW 525i uit 1989 moet ik mijn Safrane verkopen. Inmiddels staat de teller op 215.000 km, maar hij rijdt, schakelt en remt perfect. De banden zijn in 2014 vernieuwd, APK is geldig tot 30-01-2016. Distributieriem is bij 166.000KM vervangen (zie forumtopic over de distributieriem van 9 december 2011, geplaatst door ZX1.4i, een vriend van mij). Onderhoud is altijd netjes en op tijd gebeurd, de auto staat er altijd schoon en verzorgd bij.

Het gaat om een 2.5 RXE met een interieur uit een Initiale Paris (over gekocht van een forumlid). Wat betreft de staat van de auto kan ik zeggen dat het een nette, goed verzorgde auto is met wat gebruikssporen. Helaas is de motorkap ooit een keer slecht overgespoten en is de lak dof geworden. Ik kan er niets anders over zeggen dan dat deze gewoon een keer opnieuw gespoten moet worden. In de bumperhoeken zitten wat krassen en in het spatbord op de passagierskant zitten kleine deukjes van (waarschijnlijk) een fiets die ertegenaan gevallen is. Voor de rest zitten er nergens op de auto grotere beschadigingen (op de vervaalde motorkap na).

Noemenswaardige opties:
Automatische versnellingsbak
Lederen bekleding
Elektrisch verstelbare voorstoelen, bestuurdersstoel met geheugen
Climate control
Radio met bluetoothverbinding
Cruise control

Mankementen:
-stoelverwarming werkt (bijna?) niet
-de toerenteller werkt niet meer
-luchtkussentjes in de bestuurdersstoel werken niet. Ik weet niet of dit aan de bedrading ligt of dat ze gewoon kapot zijn.

Prijs: EUR 850

Foto's:

Afbeelding[/img]
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door smithers op 19 nov 2015, 22:14, 2 keer totaal gewijzigd.
de k@bouter

Bericht door de k@bouter »

Nette, eerlijke advertentie... Succes met de verkoop! Moet wel lukken lijkt me
Renault Safrane PhII 2.5 autom. '98 G3 - inmiddels over de 3 ton and still going strong!
visserman

Bericht door visserman »

Inderdaad goede en eerlijke advertentie, fijn. Suc6!
live life to the fullest!
smithers

Bericht door smithers »

Dank voor de reacties! Is er niemand die interesse heeft? De auto staat overigens in Utrecht.
Js

Bericht door Js »

Heb je hem nog? Of is hij al weg
smithers

Bericht door smithers »

excuses voor de late reactie (zie het aangepaste eerste bericht). De auto is er nog.
catsenco

Bericht door catsenco »

Ben wel benieuwd hoe je het verschil in rij comfort ervaart tussen de sfarane en de 124 280e.
Safrane fase 2 2.5 rxt uit 1999
Safrane fase 2 2.0 rxe uit 1998 (rip)
Mazda MX5 2009
Elegance

Bericht door Elegance »

smithers, ik heb zojuist een pm verstuurd :)
smithers

Bericht door smithers »

Je hebt een reactie! :)
smithers

Bericht door smithers »

Is er iemand die voor 400 euro interesse heeft? Ik wil hem graag voor het einde van de maand verkocht hebben. Het alternatief is dat hij naar de sloop gaat, eigenlijk veel te zonde maar de dagwaarde rechtvaardigt het niet om nog lang op een koper te wachten...

Is er nog iemand te vinden voor deze mooie Safrane?
AS1 (Anne)
Administrator

Bericht door AS1 (Anne) »

Heb je hem al op Marktplaats staan? Daar maak je meer kans.
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Elegance

Bericht door Elegance »

Nogmaals, op autoscout24.nl kunt u de auto gratis aanbieden, het kost u 5 minuten werk. Als ik naar een occasion zoek dan ga ik vrijwel direct naar autoscout24 omdat ze een groot aanbod hebben. Marktplaats is alleen interessant bij een waardevolle auto (adverteren kost daar geld). Voor een paar honderd euro moet een koper te vinden zijn.
safrance

Bericht door safrance »

Je hebt een PM.
Safrane 2.0 RTE 2000 LPG3 85k >> 430k
Je vindt slechts wat je zoekt.
smithers

Bericht door smithers »

Safrance, je hebt een PM terug :)

Hij staat al een tijd op Autoscout te koop, geen reacties gehad...
Elegance

Bericht door Elegance »

Gewoon de huidige advertentie verwijderen en dan een nieuwe plaatsen. De meeste mensen kijken niet naar advertenties die ouder dan een maand zijn. Meestal zijn die van verkochte auto's, auto's met een te hoge prijs of auto's die 'goed gebruikt' zijn. Als ik op Safranes zoek en ik sorteer op nieuw-oud dan komt uw advertentie niet bovenaan te staan. Daarmee mist u enorm veel gegadigden. Dan nog is een Safrane een moeilijk verkoopbare auto, maar wellicht helpt het.
Plaats reactie