Uitlaat Safrane, 2.5 1997
Uitlaat Safrane, 2.5 1997
Hallo forumleden ik ben op zoek naar twee uitlaatdelen, te weten het midden en einddeel voor mijn Safrane, 2.5 benzine uit 1997. zien er beiden wat paleeter en geribbld uit. Wie heeft een idee?
Heb onlangs de prijs opgevraagd bij de Renault dealer voor mijn 2.5 van 1999.
Hieronder de prijs voor een dealer geleverde Motrio uitlaat :
Prijzen zijn incl.
Achterdemper € 187,-
Tussendemper € 122,-
Montage set € 56,-
Totaal € 365,-
Uiteindelijk bleek enkel de achterdemper defect te zijn en die heb ik besteld bij UitlaatDiscounter.
Omdat imitatie, imitatie is (als in niet origineel) heb ik voor het huismerk van UitlaatDiscounter gekozen.
Op deze uitlaatdelen (typenummer beginnend met UD) zit namelijk 3 jaar garantie.
Achterdemper € 67,03
Tussendemper € 83,44
Montage set € 11,-
Verzenden € 8,-
Totaal € 169,47
Montage van de UD demper was een eitje en ik merk (nu nog) geen verschil met de originele.
De originele uitlaat klem is echter wel duidelijk van betere kwaliteit dan die van UD.
Niet dat die van UD zijn werk niet doet, de uitlaat is gastdicht bevestigd met deze klem.
Succes!
Hieronder de prijs voor een dealer geleverde Motrio uitlaat :
Prijzen zijn incl.
Achterdemper € 187,-
Tussendemper € 122,-
Montage set € 56,-
Totaal € 365,-
Uiteindelijk bleek enkel de achterdemper defect te zijn en die heb ik besteld bij UitlaatDiscounter.
Omdat imitatie, imitatie is (als in niet origineel) heb ik voor het huismerk van UitlaatDiscounter gekozen.
Op deze uitlaatdelen (typenummer beginnend met UD) zit namelijk 3 jaar garantie.
Achterdemper € 67,03
Tussendemper € 83,44
Montage set € 11,-
Verzenden € 8,-
Totaal € 169,47
Montage van de UD demper was een eitje en ik merk (nu nog) geen verschil met de originele.
De originele uitlaat klem is echter wel duidelijk van betere kwaliteit dan die van UD.
Niet dat die van UD zijn werk niet doet, de uitlaat is gastdicht bevestigd met deze klem.
Succes!
Ik zou in geen geval Motrio-uitlaatdelen monteren!
Zelf vorig jaar die fout gemaakt, wist toen helaas niet beter. Intussen is de kat (in juni nieuw gemonteerd) nog een keer vervangen en volgens mij alweer verrot. De 3 Motrio-tussendempers (1e in jan. 2011 erop gekomen) hadden of kregen allemaal snel een los schotje dat voor irritante rammel zorgt, en 1 was ook niet gasdicht. Uiteindeijk maar een Renault-tussendemper gemonteerd. Moet wel zeggen, dat de dealer totaal niet moeilijk deed.
Mijn Renault-dealer is intussen gestopt Motrio-uitlaten, omdat dit alleen maar garantie-geouwehoer oplevert, en dat kost iedereen tijd en irritatie.
Los van de kwaliteits-issues, de Motrio-uilaat is nadrukkelijker hoorbaar in de auto, wat hinderlijk is bij langere ritten. Zeker boven de 140km/u vind ik het echt irritant worden, ik ben zelfs langzamer gaan rijden op de snelweg door die rommel.
Zelf vorig jaar die fout gemaakt, wist toen helaas niet beter. Intussen is de kat (in juni nieuw gemonteerd) nog een keer vervangen en volgens mij alweer verrot. De 3 Motrio-tussendempers (1e in jan. 2011 erop gekomen) hadden of kregen allemaal snel een los schotje dat voor irritante rammel zorgt, en 1 was ook niet gasdicht. Uiteindeijk maar een Renault-tussendemper gemonteerd. Moet wel zeggen, dat de dealer totaal niet moeilijk deed.
Mijn Renault-dealer is intussen gestopt Motrio-uitlaten, omdat dit alleen maar garantie-geouwehoer oplevert, en dat kost iedereen tijd en irritatie.
Los van de kwaliteits-issues, de Motrio-uilaat is nadrukkelijker hoorbaar in de auto, wat hinderlijk is bij langere ritten. Zeker boven de 140km/u vind ik het echt irritant worden, ik ben zelfs langzamer gaan rijden op de snelweg door die rommel.
De dealer hier vertelde me dat er alleen nog maar Motrio uitlaten zijn voor de mijne.
Originele uitlaatdelen zouden volgens hem niet meer leverbaar zijn.

Vlak voor ik mijn achterdemper ging vervangen scheurde de originele achterdemper helemaal af.
Ik ben dus even het referentiekader kwijt voor de geluidsproductie van een originele uitlaat
Originele uitlaatdelen zouden volgens hem niet meer leverbaar zijn.
Dit heeft natuurlijk ook zijn voordelen, een lager brandstofverbruik en minder kans op boetesSjak Brak schreef:Los van de kwaliteits-issues, de Motrio-uilaat is nadrukkelijker hoorbaar in de auto, wat hinderlijk is bij langere ritten. Zeker boven de 140km/u vind ik het echt irritant worden, ik ben zelfs langzamer gaan rijden op de snelweg door die rommel.
Vlak voor ik mijn achterdemper ging vervangen scheurde de originele achterdemper helemaal af.
Ik ben dus even het referentiekader kwijt voor de geluidsproductie van een originele uitlaat
Laatst gewijzigd door nefelimhg op 25 jan 2012, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Als het nodig is of als je belangstelling hebt weet ik een adres waar men er een complete uitlaat op maat voor je onderzet, naar wens stil of sportief. Voor de oude Celica van mijn zoon is dat vorig jaar tegen een zeer acceptabele prijs gedaan. Laat maar horen als je interesse hebt. Wel in Oost-Brabant.
Safrane 2.0 RTE 2000 LPG3 85k >> 430k
Je vindt slechts wat je zoekt.
Je vindt slechts wat je zoekt.
Alsof je het over den duivel hebt, dat heb ik nu dus bij mijn Motrio katalysatorSjak Brak schreef:... De 3 Motrio-tussendempers hadden of kregen allemaal snel een los schotje dat voor irritante rammel zorgt ...
Ga net heel even snel een boodschap en ik denk wat hoor ik nou toch.
Hij is gasdicht, maar hij resoneert als een gek (zeker als hij koud is).
Weet iemand trouwens of dat APK afkeur is, een rammelende/resonerende uitlaat?
Ja, dat weet de RDW en kan je ook op de site nalezen.
In het kort: moet lekdicht zijn, en er moet aan de hand van de afgelezen lamda zichtbaar zijn, dat het zn werk doet (oid, vraag me niet om de exacte verwoording). Verder is er het geluids-aspect,, maar ik denk niet dat er garages zijn met geschikte apparatuur en opstelling om dat te meten, zelfs bij de RDW is het al lastig om die meting correct uit te voeren.
Inwendige rammel is geen afkeur, wel irritant
In het kort: moet lekdicht zijn, en er moet aan de hand van de afgelezen lamda zichtbaar zijn, dat het zn werk doet (oid, vraag me niet om de exacte verwoording). Verder is er het geluids-aspect,, maar ik denk niet dat er garages zijn met geschikte apparatuur en opstelling om dat te meten, zelfs bij de RDW is het al lastig om die meting correct uit te voeren.
Inwendige rammel is geen afkeur, wel irritant
1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
Kijk uit met immitatiekatalysator!!
Maakt als je pech hebt heel erg veel lawaai.
Er zijn wel goede immitatiekats, maar is niet duidelijk welke wel, of niet goed zijn.
Je kunt het vaak al zien aan de groote van de kat, de originele is veel groter dan de immitatie.
Verder, levering van originele tussendemper niet meer mogelijk???
Originele renault tussendemper heb ik drie weken geleden aangeschaft, dus het verhaal dat deze niet leverbaar is, lijkt me onzin!
Maakt als je pech hebt heel erg veel lawaai.
Er zijn wel goede immitatiekats, maar is niet duidelijk welke wel, of niet goed zijn.
Je kunt het vaak al zien aan de groote van de kat, de originele is veel groter dan de immitatie.
Verder, levering van originele tussendemper niet meer mogelijk???
Originele renault tussendemper heb ik drie weken geleden aangeschaft, dus het verhaal dat deze niet leverbaar is, lijkt me onzin!
Safrane 2.0 16v RXE 1998
opties: leder interieur, voorruitverwarming, cruise control
opties: leder interieur, voorruitverwarming, cruise control
Nou ja, dat is wat de dealer me vertelde en ik neem aan dat hij daar niet over gaat liegen.
Het zou natuurlijk kunnen dat er een grotere marge zit op die motrio uitlaten en dat dat de reden is.
Misschien komt het omdat zowel jij als Sjak een 2.0 hebben, of jullie dealer is gewoon meer betrokken?
Ik weet het niet en het maakt me eigenlijk ook niet uit er zit al een andere demper onder.
Kat is trouwens in orde, hitteschild resoneerde bij een koude motor deze heb ik vast laten lassen.
Mijn auto is nog nooit zo stil geweest als dat hij nu is.
Het zou natuurlijk kunnen dat er een grotere marge zit op die motrio uitlaten en dat dat de reden is.
Misschien komt het omdat zowel jij als Sjak een 2.0 hebben, of jullie dealer is gewoon meer betrokken?
Ik weet het niet en het maakt me eigenlijk ook niet uit er zit al een andere demper onder.
Kat is trouwens in orde, hitteschild resoneerde bij een koude motor deze heb ik vast laten lassen.
Mijn auto is nog nooit zo stil geweest als dat hij nu is.