AS1 schreef:Shamrock schreef:AS1 schreef:
Omdat 'ie 18000 Euro in 7 jaar tijd heeft gekost....

Klopt, er is veel aan gesleuteld en daardoor is ie bijna nieuw........

daar zit een kern van waarheid in. Ik zou jouw wagen dan ook niet gelijk doorstrepen als kandidaat...
Hierbij wil ik opmerken dat er vaak aan gesleuteld is door "onwetende"(?) monteurs, m.a.w. onnodige reparaties en onnodige stilstand, zoals de bekende kleppendeksel-affaire, waarbij de monteur klakkeloos een telefonische diagnose van een Renaultdealer voor waar aanneemt, de kleppendeksels bestelt, vervolgens de motor zover nodig demonteert en vervolgens blijkt dat het leveren van de kleppendeksel maar liefst 5 weken in beslag neemt. De Saf staat al die tijd stil met gedemonteerde kleppendeksels. Toen de deksels uiteindelijk geleverd en gemonteerd werden bleek de motor nog steeds olie te lekken

. Een andere garage stelde de juiste diagnose: lekke koppakking en weer ging de Saf "onder zeil" vanwege een cilinderkoprevisie, die 2 weken duurde, omdat......de cilinderkoppakking niet direct leverbaar was

Wat ik bedoel te zeggen: het ligt niet altijd aan de kwaliteit van de auto. Als er een klungelaar van een monteur aan werkt, wordt de auto gewoonweg verziekt, hetgeen bij mijn Saf meermalen is gebeurd en nu, terwijl ik dit schrijf, loopt het hartritme weer behoorlijk op, want ik kan me hier nog steeds woest over maken.

Momenteel moet ik een keuze maken en geef ik de voorkeur aan de technisch "simpele" Ford Transit. De Saf staat voor mijn huis en kost belasting en verzekering ad. € 125,- per maand (in totaal) terwijl ik er slechts sporadisch gebruik van maak, da`s zonde van de auto en zonde van het geld.