catsenco schreef:Ik heb inmiddels twee Safrane's bekeken. Helaas gaf de eerste tijdens de testrit het signaal STOP en gingen de lampjes voor olie en koelvloeistof branden. Wijzer van de oliedruk viel naar nul. Wellicht een eenvoudige elektrische storing, eigenaar gaf aan dat het wellicht het gevolg was van enige stilstand. Anyway, het geeft geen goed gevoel dus hebben we de wagen maar laten staan. De andere Safrane betrof een 3 liter automaat ph 2 met ca 200k op de teller. Helaas gaf de automaat (bakolie nog koud) een duidelijke klap bij opschakelen en was het verder een rommelige auto. Zoektocht gaat dus door.
Wie weet een nette Safrane te koop met de toch wel heel lekkere 2.5 motor?
hoeveel geduld heb je, heb afhankelijk van wat gesprekken met wat artsen een top safrane te koop zeer zeer goed onderhouden, vriend heeft garage, net gekeurd 2 nieuwe michelin voorbanden 2 achter nieuw vorig jaar, nieuwe zware accu 85 amp ong. 192.000 km op de teller, helaas hersentumor in de motorische cortex dus linkerarm al weg, denk dat de kans klein is dat ik er nog in kan rijden behalve 3 meter vooruit en achteruit. distributieriem en waterpomp zo goed als nieuw 1,5 jaar. dimmende achteruitkijkspiegel.later ,denk 2001 vdo navigatie systeem ingebouwd met laatste cd's in kofferbak. groot scherm 7 inch afneembaar, originele alpine met cd 6x wisselaar ook in kofferbak. alle dashboard lampjes zijn 2jaar geleden begin dit jaar bijna alle andere lampen vernieuwd, vooruit met verwarming ook 3 jaar geleden vernieuwd ruitenwissers 1,5 jaar geleden , temperatuur sensor in buitenspiegel is vernieuwd,nieuwe matten de sonde die je rechter buitenspiegel naar beneden klapt als je hem in zijn achteruit zet is vernieuwd paar jaar geleden
enige mankementen geen sleephaak voor meer en heel af en toe valt de centrale deurvergrendeling uit, iets met vocht ik rij te weinig,maar met sleutel openmaken even aan de zekering rommelen en het werkt weer.heel klein deukje links achter bij achterlicht.verwacht wel een goede prijs anders laat ik hem verkopen door mijn vriend met garage.