als iemand nog een mooie 2.5 te koop weet..

Renault Safrane's of onderdelen daarvan
Plaats reactie
catsenco

als iemand nog een mooie 2.5 te koop weet..

Bericht door catsenco »

Ik ben op zoek naar een nette safrane ph 2 met de 2,5 l motor. Onze 2.0 heeft het begeven dus zijn we op zoek naar een andere saf, maar dan meteen maar met de 2,5 liter motor. Met aantoonbare onderhoudshistorie er bij natuurlijk, of vraag ik dan teveel :-)
Als iemand ergens iets moois gezien heeft, let me know.
Safrane fase 2 2.5 rxt uit 1999
Safrane fase 2 2.0 rxe uit 1998 (rip)
Mazda MX5 2009
catsenco

mooie Safrane 2.5 te koop gevraagd

Bericht door catsenco »

Ik heb inmiddels twee Safrane's bekeken. Helaas gaf de eerste tijdens de testrit het signaal STOP en gingen de lampjes voor olie en koelvloeistof branden. Wijzer van de oliedruk viel naar nul. Wellicht een eenvoudige elektrische storing, eigenaar gaf aan dat het wellicht het gevolg was van enige stilstand. Anyway, het geeft geen goed gevoel dus hebben we de wagen maar laten staan. De andere Safrane betrof een 3 liter automaat ph 2 met ca 200k op de teller. Helaas gaf de automaat (bakolie nog koud) een duidelijke klap bij opschakelen en was het verder een rommelige auto. Zoektocht gaat dus door.
Wie weet een nette Safrane te koop met de toch wel heel lekkere 2.5 motor?
Mazda MX5 2009
AS1 (Anne)
Administrator

Bericht door AS1 (Anne) »

Op autoscout24.nl staan er 4. Op Markplaats staan er 17. :!: :shock: :D
(alleen 2.5 dus)
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
de k@bouter

Bericht door de k@bouter »

Ach, hij zegt het zelf al...nette staat en onderhoudshistorie. Ik denk dat het gros op die advertenties daar niet aan voldoet :?
Renault Safrane PhII 2.5 autom. '98 G3 - inmiddels over de 3 ton and still going strong!
AS1 (Anne)
Administrator

Bericht door AS1 (Anne) »

onderhoudshistorie zegt weinig. Een Safrane krijgt vernamelijk gebreken die niets met onderhoud te maken hebben. Ze gaan bij de garage niet preventief een motorsteun vervangen bijv. En die klote kachelmotoren fikken toch wel door.

Als de wagen er netjes uitziet, ga dan kijken en neem iemand mee die de bekende gebreken kent of zorg zelf dat je weet waar je op moet letten.
Qua onderhoud wil je voornamelijk weten wanneer de distributieriem is vervangen en of dat inclusief spanrollen en waterpomp was.

Letten op:
- veerschotels
- onderste motorsteun (stationair gebonk v/d motor)
- werking kachelmotor
- band om benzinetank (goedkoop te vervangen)
- automaat: check olie (mag zwart zijn maar niet verbrand ruiken)
- rem eens met alleen de handrem (de remklauwen achter gaan vast zitten als de auto lang heeft stilgestaan)
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
do3000

Re: mooie Safrane 2.5 te koop gevraagd

Bericht door do3000 »

catsenco schreef:Ik heb inmiddels twee Safrane's bekeken. Helaas gaf de eerste tijdens de testrit het signaal STOP en gingen de lampjes voor olie en koelvloeistof branden. Wijzer van de oliedruk viel naar nul. Wellicht een eenvoudige elektrische storing, eigenaar gaf aan dat het wellicht het gevolg was van enige stilstand. Anyway, het geeft geen goed gevoel dus hebben we de wagen maar laten staan. De andere Safrane betrof een 3 liter automaat ph 2 met ca 200k op de teller. Helaas gaf de automaat (bakolie nog koud) een duidelijke klap bij opschakelen en was het verder een rommelige auto. Zoektocht gaat dus door.
Wie weet een nette Safrane te koop met de toch wel heel lekkere 2.5 motor?

hoeveel geduld heb je, heb afhankelijk van wat gesprekken met wat artsen een top safrane te koop zeer zeer goed onderhouden, vriend heeft garage, net gekeurd 2 nieuwe michelin voorbanden 2 achter nieuw vorig jaar, nieuwe zware accu 85 amp ong. 192.000 km op de teller, helaas hersentumor in de motorische cortex dus linkerarm al weg, denk dat de kans klein is dat ik er nog in kan rijden behalve 3 meter vooruit en achteruit. distributieriem en waterpomp zo goed als nieuw 1,5 jaar. dimmende achteruitkijkspiegel.later ,denk 2001 vdo navigatie systeem ingebouwd met laatste cd's in kofferbak. groot scherm 7 inch afneembaar, originele alpine met cd 6x wisselaar ook in kofferbak. alle dashboard lampjes zijn 2jaar geleden begin dit jaar bijna alle andere lampen vernieuwd, vooruit met verwarming ook 3 jaar geleden vernieuwd ruitenwissers 1,5 jaar geleden , temperatuur sensor in buitenspiegel is vernieuwd,nieuwe matten de sonde die je rechter buitenspiegel naar beneden klapt als je hem in zijn achteruit zet is vernieuwd paar jaar geleden

enige mankementen geen sleephaak voor meer en heel af en toe valt de centrale deurvergrendeling uit, iets met vocht ik rij te weinig,maar met sleutel openmaken even aan de zekering rommelen en het werkt weer.heel klein deukje links achter bij achterlicht.verwacht wel een goede prijs anders laat ik hem verkopen door mijn vriend met garage.
1997/3 2,5L 20V RXT
do3000

Bericht door do3000 »

ter aanvulling alle papieren aanwezig plus boekjes, ook van de vdo en 2 originele sleutels codes ook, vrouw heeft geen rijbewijs gaat het nu halen maar kan niet schakelen dus wordt klein automaatje als ze een beetje opschiet.
sleephaak voor is er afgeslepen was krom omdat de motor onderplaat kwijt was inmiddels vervangen opgehaald bij gunther en meteen 2 gave deurrubbers voor vervangen ook van gunther. verder mistlampen cruisecontrol airco kachel, stoelverwarming alles prima werkend.
vanwege linkerhan, geen hoofdletters.
ik weet dit gaat om andere bedragen maar als je mij do3000 googled op tweakers.net zal je een uitstekende feedback vinden.
uiteraard doe ik dit met pijn in mijn hart ik heb nooit zo lekker gereden als in dit bankstel.
1997/3 2,5L 20V RXT
Koos

Safrane 3.0 V6 RXE aut. te koop

Bericht door Koos »

Zoals je misschien al gezien hebt staat mijn Safrane 3.0 V6 RXE aut. te koop.
Kijk even bij vraag en aanbod en je vind hem zo.
Ik heb de prijs inmiddels verlaagt naar 2750 Euro.

Ondanks dat je een 2.5 liter zoekt zag ik dat je ook een 3.0 liter had bekeken maar niet hebt gekocht.

Mocht je interesse hebben bel dan even (zie voor de tel.nrs. de advertentie)

Groeten

Koos
Safrane 3.0 V6 24V RXE automaat 2000
catsenco

wie weet een mooie safrane 2.5 te koop?

Bericht door catsenco »

Koos, dank voor je aanbod. Ik durf zo'n 3.0 liter echter niet aan. Ik laat mij vertellen dat de onderhoudskosten voor de 2,5 toch wat lager liggen. Een ritje met een 2.5 leerde dat deze versie mij al voldoende comfort biedt. Ik zoek nog steeds een spic en span exemplaar voor max EUR. 2.000,-. Binnenkort verwacht ik even te gaan kijken naar de auto van do3000.
Mazda MX5 2009
do3000

Bericht door do3000 »

Ik zou zeggen neem contact met me op over het prijsverschil daar moeten we toch uit kunnen komen jij vindt vast iets wat je minder vind en ik ben vast ook weer wat pluspunten vergeten.
En als 1 van je beste vrienden zoals in mijn geval, je auto in onderhoud heeft weet je dat die net dat beetje extra doet om hem perfect te krijgen, net als ik altijd een extra stapje doe als ik aan 1 van zijn computers werk.
1997/3 2,5L 20V RXT
catsenco

Bericht door catsenco »

Na een intensief weekje op mijn werk wegens een evenement kon ik me afgelopen weekend (zondag) weer storten op de zoektocht naar die ene mooie Safrane 2.5 met onderhoudshistorie. Ik heb zondag werkelijk een heel mooi exemplaar kunnen proefrijden en mijn vriendin en ik besloten na de koffie de wagen te kopen. Zal tzt hier even meer berichten over onze aanwinst. Het is iig een Safrane 2.5 RXT handgeschakeld, blauwmetalic met leren bekleding. Met alle facturen sinds 2001 er bij, precies wat ik zocht.
Er kan dus een slotje op deze post. En thanks voor het meedenken.
Mazda MX5 2009
Plaats reactie