
Gezocht: 330mm Safrane Bi-turbo remschijven
Gezocht: 330mm Safrane Bi-turbo remschijven
Zoals de titel al zegt; zoek een set 330mm Safrane Bi-turbo remschijven, Nieuw of in zeer goede staat uiteraard 

- Jack de zeeuw
- Berichten: 2653
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Voortste remschijven zijn van BMW, de achterste zijn gewoon Safrane. 

Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2653
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Ja, dat weet ik niet. Ik weet niet of het mogelijk is maar misschien kun je de "oude"schijf meenemen naar de BMW dealer of een auto-onderdelen shop ?
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Bij de BMW dealer ben ik al eens geweest en was niet voor herhaling vatbaar, en de auto onderdelen shop kan nix leveren wat anders is als simpel en standaard
Volgens autopartsonline.nl heeft BMW een naafgat van 79 mm, en dacht dat de steek bij BMW 5x120 was i.p.v. 5x108, dus remschijven van BMW gaan ook nooit echt fatsoenlijk passen...

Volgens autopartsonline.nl heeft BMW een naafgat van 79 mm, en dacht dat de steek bij BMW 5x120 was i.p.v. 5x108, dus remschijven van BMW gaan ook nooit echt fatsoenlijk passen...
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2653
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Toch moet de BMW dealer ze kunnen leveren, de Fransman waar ik de laatste gekocht heb, zei ook dat de voorste remschijven en blokken en de achteraandrijflijn ook bij BWM wordt gebruikt. Wie zei dat, hier op het forum, dat de 850 ze heeft ? Heb je daarnaar gevraagd bij de BMW dealer ? Of was die dealer gewoon niet zo behulpzaam ?
Volhouden en verder zoeken en spitten
Suc6
Volhouden en verder zoeken en spitten


Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Diit wordt voorgeschreven bij de BMW 540 8 cil. (en sommige Alpina's) Die zijn iets van 70 per stuk dacht ik, maar zo te zien een iets andere maat
Bremsscheibenart: belüftet
Bremsscheibendicke [mm]: 30
Durchmesser: 324 mm
Gewindemaß: 15
Höhe: 77 mm
Lochanzahl: 5
Lochkreis-Ø: 120 mm
Mindestdicke: 28,4 mm
Zentrierungsdurchmesser: 79 mm
Bremsscheibenart: belüftet
Bremsscheibendicke [mm]: 30
Durchmesser: 324 mm
Gewindemaß: 15
Höhe: 77 mm
Lochanzahl: 5
Lochkreis-Ø: 120 mm
Mindestdicke: 28,4 mm
Zentrierungsdurchmesser: 79 mm
Rariteitenkabinet
Dit gaat niet passen.
De Saf heeft een steek van 5x108mm. naafgat 61mm.
Er zijn schijven voor voor van 262 en 280mm afhankelijk van de uitvoering.
Zoek ik op de Saf 4x4Quadra dan vind ik de 280 schijf.
Aangezien de velgen van de Bi op de Saf met 5 bouten past moet de schijf dus beslist een 5x108 steek hebben.
Ik weet dat Volvo en Ford die ook hebben, wellicht kan je hier terecht voor een 330mm diameter schijf. B.v. de Volvo R uitvoering die hebben van die grote schijven.
SUC6
De Saf heeft een steek van 5x108mm. naafgat 61mm.
Er zijn schijven voor voor van 262 en 280mm afhankelijk van de uitvoering.
Zoek ik op de Saf 4x4Quadra dan vind ik de 280 schijf.
Aangezien de velgen van de Bi op de Saf met 5 bouten past moet de schijf dus beslist een 5x108 steek hebben.
Ik weet dat Volvo en Ford die ook hebben, wellicht kan je hier terecht voor een 330mm diameter schijf. B.v. de Volvo R uitvoering die hebben van die grote schijven.
SUC6
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II
Als alleen de steek anders is, dat kan je toch even verhelpen bij een machinebedrijf, daar hebben ze zo 5 nieuwe gaatjes in die schijf geboord.
En een spacertje om de centreerring te laten passen lijkt me ook geen onmogeljike opgave
En waarom vertrouwen op een onwillige of onkundige medewerker bij een dealer of prutswinkel, als je ook zelf kan zoeken. Handig dat internet
Paar willekeurige voorbeelden van betrouwbare schuivers. In de UK zal dr ook vast iets te vinden zijn. Ik heb even van die duitse schijthokken gebruikt om de searches te vullen op de sites, maar je kan natuurlijk ook op m het even wat voor autootje zoeken
http://shop.ebay.de/i.html?_from=R40&_t ... Categories
Rockauto:
http://www.rockauto.com/catalog/x,carco ... ttype,1896
AutohausAZ:
http://www.autohausaz.com/search/produc ... ke%20Rotor
En een spacertje om de centreerring te laten passen lijkt me ook geen onmogeljike opgave

En waarom vertrouwen op een onwillige of onkundige medewerker bij een dealer of prutswinkel, als je ook zelf kan zoeken. Handig dat internet

Paar willekeurige voorbeelden van betrouwbare schuivers. In de UK zal dr ook vast iets te vinden zijn. Ik heb even van die duitse schijthokken gebruikt om de searches te vullen op de sites, maar je kan natuurlijk ook op m het even wat voor autootje zoeken

http://shop.ebay.de/i.html?_from=R40&_t ... Categories
Rockauto:
http://www.rockauto.com/catalog/x,carco ... ttype,1896
AutohausAZ:
http://www.autohausaz.com/search/produc ... ke%20Rotor
1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
hi mensen,
om mijn BiTurbo ook weer veilig op de weg te krijgen moest ik voor de schijven en blokken vernieuwen. ben druk aan het zoeken geweest met mijn broer ( die bij een renault-dealer werkt) en mijn vader en zo ook verschillende opties doorgenomen.
de remschijven van BMW passen idd niet!! Je kan wel de remblokken gebruiken, die zijn ook aanzienlijk goedkoper dan de originele van Renault!
een tweede optie was een remschijf nemen van een Espace, maar daar moest dan nog wel het een en ander aan veranderd worden, alsmede ook een spacer erbij te gebruiken.
in overleg met elkaar hebben wij toen besloten om dit experiment niet aan te gaan maar (helaas
) originele remschijven bij Renault te bestellen. Het past gegarandeerd en je weet ook zeker dat de remschijven op het (rem)vermogen van de BiTurbo zijn ontwikkeld en gemaakt!
ik moet zeggen dat hij nu gewoon verdomde goed vertraagd zonder gekkigheid..
een gerust stellende gedachte bij toch wel hogere snelheden..
Groeten Thomas
om mijn BiTurbo ook weer veilig op de weg te krijgen moest ik voor de schijven en blokken vernieuwen. ben druk aan het zoeken geweest met mijn broer ( die bij een renault-dealer werkt) en mijn vader en zo ook verschillende opties doorgenomen.
de remschijven van BMW passen idd niet!! Je kan wel de remblokken gebruiken, die zijn ook aanzienlijk goedkoper dan de originele van Renault!
een tweede optie was een remschijf nemen van een Espace, maar daar moest dan nog wel het een en ander aan veranderd worden, alsmede ook een spacer erbij te gebruiken.
in overleg met elkaar hebben wij toen besloten om dit experiment niet aan te gaan maar (helaas

ik moet zeggen dat hij nu gewoon verdomde goed vertraagd zonder gekkigheid..
een gerust stellende gedachte bij toch wel hogere snelheden..
Groeten Thomas
Renault Safrane RXE Biturbo (Baccara) 10-1994
Renault Clio Baccara U9 Automaat 02-1992 (r.i.p.)
Renault Mégane Grand Tour 1.5 dCi 07-2006
Renault Clio Baccara U9 Automaat 02-1992 (r.i.p.)
Renault Mégane Grand Tour 1.5 dCi 07-2006
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2653
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Het punt is ook natuurlijk dat de massa van de auto veel groter is, het zou niet verkeerd geweest zijn als ze achter ook grotere schijven gemonteerd hadden.
Zou het mogelijk zijn om dezelfde schijven ook van achter te monteren ? Wat was je er ongeveer voor kwijt

Zou het mogelijk zijn om dezelfde schijven ook van achter te monteren ? Wat was je er ongeveer voor kwijt


Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3964
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
als het goed is remt de auto in balans voor wat betreft de remkracht bij originele maten van remschijven. Op het moment dat je grotere schijven achter zou monteren dan verstoor je die balans. Je zou dan de remdruk achter moeten verlagen.
Je hebt dan veel moeite gedaan en per saldo niets bereikt.
Het is dus alleen zinvol en veilig om zowel voor als achter grotere pizza's te monteren.
Je hebt dan veel moeite gedaan en per saldo niets bereikt.
Het is dus alleen zinvol en veilig om zowel voor als achter grotere pizza's te monteren.
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,