Sinds enkele weken is mijn oliedrukmeter nerveus.
Olie is op niveau en vers. De meter slaat keurig uit naar boven als ik contact aanzet.
Bij 120 op de snelweg niets aan de hand, maar rijd ik bijvoorbeeld 80 in z'n 4 of 5, dan zakt de meter tot de helft en begint nerveus heen en weer tegaan. Zakt soms wel eens tot bijna onderaan.
Kilometerstand is 266.000.
bedankt voor eventuele tips.
Sicco
oliedrukmeter is nerveus.
Ja gewoon doen alsof er niks aan de hand is... en vaak is het inderdaad slechts een electrisch probleem (versleten meter of rotte sensor). MAAR het kan ook lage oliedruk wegen motorische problemen betekenen, en dat is toch iets dat je graag zo snel mogelijk wilt weten.
Monteer een aftermarket oliedruk testkitje en je weet waar je aan toe bent. Die dingen kosten je ook de kop niet. Motorschade vaak wel.
Zelf 2* gehad dat oliedruk waarschuwingssysteem afwijkende waardes gaf (in oldtimers), beide keren was er wel degelijk wat aan de hand. 1* drijstanglager met veel speling, tijd voor blokrevisie dus. En 1* groot spontaan lek met fors olie + drukverlies, gevolg motor compleet vastgelopen, en in dit geval dacht ik ook dat dit kwam door een gaar metertje (dash had meer storinkjes)
Monteer een aftermarket oliedruk testkitje en je weet waar je aan toe bent. Die dingen kosten je ook de kop niet. Motorschade vaak wel.
Zelf 2* gehad dat oliedruk waarschuwingssysteem afwijkende waardes gaf (in oldtimers), beide keren was er wel degelijk wat aan de hand. 1* drijstanglager met veel speling, tijd voor blokrevisie dus. En 1* groot spontaan lek met fors olie + drukverlies, gevolg motor compleet vastgelopen, en in dit geval dacht ik ook dat dit kwam door een gaar metertje (dash had meer storinkjes)
1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
1999 Renault Safrane 2.0 RTE