Te koop: Safrane 3.0 V6i RXE 1994 zonder APK

Renault Safrane's of onderdelen daarvan
Plaats reactie
PaulLCTracy
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mar 2008, 08:52
Locatie: Amsterdam

Te koop: Safrane 3.0 V6i RXE 1994 zonder APK

Bericht door PaulLCTracy »

Mijn Safrane komt niet meer door de APK keuring. Het is een 3.0 V6i RXE benzine handgeschakeld uit 1994 met alle opties (leder, originele Philips radio, enz.). Wil iemand deze kopen om op te knappen of als donorauto?

Paul
Amsterdam
PaulLCTracy
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mar 2008, 08:52
Locatie: Amsterdam

Re: Te koop: Safrane 3.0 V6i RXE 1994 zonder APK

Bericht door PaulLCTracy »

N.B
bel ook gerust 06 27 240 218 voor meer informatie,
Paul
Amsterdam[/quote]
Safrane RXE v6i 3.0 1994 Benzine Handgeschakeld
WillemS
Berichten: 2339
Lid geworden op: 18 jan 2007, 13:51
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

Paul ,wat zijn de punten van afkeur?
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II
Ron737
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 dec 2009, 15:31
Locatie: Hoofddorp

Bericht door Ron737 »

Ik ben benieuwd naar de kleur dit i.v.m. plaatwerk delen.

Ron
Renault 30 TX V6 1981 5bak---- Renault Safrane V6 3.0i RT 1993 benzine automaat ----Honda Accord 1.8 VTEC hatchback LPG 2002 automaat
PaulLCTracy
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mar 2008, 08:52
Locatie: Amsterdam

Re: Te koop: Safrane 3.0 V6i RXE 1994 zonder APK

Bericht door PaulLCTracy »

De punten van afkeur zijn:

- Voorste dwarsbalk erg verroest (meer dan 2/3)
- Remschijven achter erg verroest ( meer dan 50%)
- Claxon niet krachtig genoeg

Ik ben ondertussen toch ook naar bezig met een herkeuring. Weet iemand hoe een voorste dwarsbalk vervangen zou moeten worden en wat dat gaat kosten?
De kleur is overigens nachtblauw, de code weet ik zo niet uit mijn hoofd.
Paul
Safrane RXE v6i 3.0 1994 Benzine Handgeschakeld
Gebruikersavatar
Sjak Brak
Berichten: 1232
Lid geworden op: 06 jun 2007, 23:03
Locatie: Antarctica

Re: Te koop: Safrane 3.0 V6i RXE 1994 zonder APK

Bericht door Sjak Brak »

Wat is dit nu weer voor een afkeurpunt :shock:
- Claxon niet krachtig genoeg

En hoe hebben ze dat vastgesteld? Met een decibelmeter of met een natte vinger?
1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
Gebruikersavatar
Sjak Brak
Berichten: 1232
Lid geworden op: 06 jun 2007, 23:03
Locatie: Antarctica

Bericht door Sjak Brak »

Wat je overigens kan doen is de massa van de claxon controleren en de verbidingen schoonmaken/opschuren. Waarschijnlijk is het dan verholpen.
1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
Gebruikersavatar
Bart V6 24V
Berichten: 208
Lid geworden op: 18 feb 2007, 12:08

Bericht door Bart V6 24V »

Deze heeft een elektro-pneumatische claxon net als de R25 V6,Deze moet je even open maken schoonmaken en weer opnieuw invetten of met wat dunne olie insmeren.

En dan laat hij weer van zich horen,Zit als het goed is rechtsvoor bij de bumper of links :oops:

Alleen een fase 1 (B544) RXE van 1992 tot 1995 heeft deze claxon

De baccara's natuurlijk ook :wink:

Succes en gewoon maken die auto en rijden !!!
R25 V6 Turbo Baccara 1990 -- Safrane Initiale 1997 -- R25 V6 Injection 1989 -- Espace Initiale V6 24V 2001
Gebruikersavatar
mbproductions
Berichten: 417
Lid geworden op: 23 mei 2008, 16:55

Bericht door mbproductions »

Bart V6 24V schreef:Deze heeft een elektro-pneumatische claxon net als de R25 V6,Deze moet je even open maken schoonmaken en weer opnieuw invetten of met wat dunne olie insmeren.

En dan laat hij weer van zich horen,Zit als het goed is rechtsvoor bij de bumper of links :oops:

Alleen een fase 1 (B544) RXE van 1992 tot 1995 heeft deze claxon

De baccara's natuurlijk ook :wink:

Succes en gewoon maken die auto en rijden !!!
als het goed is Links voor bij de bumper wat ik me kan herinneren van Dialogys :wink:
Gebruikersavatar
Bart V6 24V
Berichten: 208
Lid geworden op: 18 feb 2007, 12:08

Bericht door Bart V6 24V »

Dankjewel 8)
R25 V6 Turbo Baccara 1990 -- Safrane Initiale 1997 -- R25 V6 Injection 1989 -- Espace Initiale V6 24V 2001
WillemS
Berichten: 2339
Lid geworden op: 18 jan 2007, 13:51
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

Volgens mij zitten de claxons rechtsvoor achter de binnenkuip, met naaimachineolie smeren die luchtpomp, en gaan met die banaan !
Is het de dwarsbalk voor achter de voorbumper? Deze zit met een paar bouten vast en is eenvoudig te vervangen door een exemplaar van de sloop. SUC6
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II
PaulLCTracy
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mar 2008, 08:52
Locatie: Amsterdam

Bericht door PaulLCTracy »

Het vervolg van het APK keurings drama:
Ik heb de wagen opnieuw laten keuren bij de Kwik-Fit. Nooit doen natuurlijk zoals we allemaal weten maar ik kon daar snel terecht, vandaar. Het resultaat is schokkend.
Er worden nu 4 nieuwe punten gevonden!:
- linker en rechter remslangen beschadigd
- linker en rechten rubberhoes van stuurhuis kapot
- rechtsvoor fuseekogel speling
- linksvoor wiellager stuk
Hierna heb ik 'm laten keuren bij een garage bij mij om de hoek, die aangeeft dat er in principe niets mis is (alles binnen de marges) behalve de twee remslangen. Maar zegt hij, de remslangen zijn zeer recent kapot gegaan/gemaakt wat ook blijkt uit het feit dat de Renault garage bij de eerste keuring dit niet aangeeft en dat de twee slangen op het zelfde punt kapot zijn en dat er onder het punt waar de slangen kapot zijn geen verwering/roest of maar iets te zien is. Conclusie: de Kwikfit heeft de remslangen zelf bewust kapot gemaakt! De Kwikfit noemde ook tot tweemaal toe de naam van een garage waar ik het snel zou kunnen laten repareren. Uiteraard ga ik een klacht indienen en alle kosten terugvragen plus eventueel een extra genoegdoening. Zolang dit nog nog niet afgehandeld is noem ik naam even niet van het kwikfit filiaal.
De auto is nu goedgekeurd na het vervangen van de remslangen.
Kortom hij is niet meer te koop (niet dat er iemand geinteresseerd was...).
Zo, dit wilde ik weven kwijt. Bedankt voor de tips en adviezen.
Paul
Safrane RXE v6i 3.0 1994 Benzine Handgeschakeld
Plaats reactie