Te koop: Safrane 3.0 V6i RXE 1994 zonder APK
-
PaulLCTracy
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 29 mar 2008, 08:52
- Locatie: Amsterdam
Te koop: Safrane 3.0 V6i RXE 1994 zonder APK
Mijn Safrane komt niet meer door de APK keuring. Het is een 3.0 V6i RXE benzine handgeschakeld uit 1994 met alle opties (leder, originele Philips radio, enz.). Wil iemand deze kopen om op te knappen of als donorauto?
Paul
Amsterdam
Paul
Amsterdam
-
PaulLCTracy
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 29 mar 2008, 08:52
- Locatie: Amsterdam
Re: Te koop: Safrane 3.0 V6i RXE 1994 zonder APK
N.B
bel ook gerust 06 27 240 218 voor meer informatie,
Paul
Amsterdam[/quote]
bel ook gerust 06 27 240 218 voor meer informatie,
Paul
Amsterdam[/quote]
Safrane RXE v6i 3.0 1994 Benzine Handgeschakeld
-
PaulLCTracy
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 29 mar 2008, 08:52
- Locatie: Amsterdam
Re: Te koop: Safrane 3.0 V6i RXE 1994 zonder APK
De punten van afkeur zijn:
- Voorste dwarsbalk erg verroest (meer dan 2/3)
- Remschijven achter erg verroest ( meer dan 50%)
- Claxon niet krachtig genoeg
Ik ben ondertussen toch ook naar bezig met een herkeuring. Weet iemand hoe een voorste dwarsbalk vervangen zou moeten worden en wat dat gaat kosten?
De kleur is overigens nachtblauw, de code weet ik zo niet uit mijn hoofd.
Paul
- Voorste dwarsbalk erg verroest (meer dan 2/3)
- Remschijven achter erg verroest ( meer dan 50%)
- Claxon niet krachtig genoeg
Ik ben ondertussen toch ook naar bezig met een herkeuring. Weet iemand hoe een voorste dwarsbalk vervangen zou moeten worden en wat dat gaat kosten?
De kleur is overigens nachtblauw, de code weet ik zo niet uit mijn hoofd.
Paul
Safrane RXE v6i 3.0 1994 Benzine Handgeschakeld
Re: Te koop: Safrane 3.0 V6i RXE 1994 zonder APK
Wat is dit nu weer voor een afkeurpunt
- Claxon niet krachtig genoeg
En hoe hebben ze dat vastgesteld? Met een decibelmeter of met een natte vinger?
- Claxon niet krachtig genoeg
En hoe hebben ze dat vastgesteld? Met een decibelmeter of met een natte vinger?
1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
- Bart V6 24V
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 18 feb 2007, 12:08
Deze heeft een elektro-pneumatische claxon net als de R25 V6,Deze moet je even open maken schoonmaken en weer opnieuw invetten of met wat dunne olie insmeren.
En dan laat hij weer van zich horen,Zit als het goed is rechtsvoor bij de bumper of links
Alleen een fase 1 (B544) RXE van 1992 tot 1995 heeft deze claxon
De baccara's natuurlijk ook
Succes en gewoon maken die auto en rijden !!!
En dan laat hij weer van zich horen,Zit als het goed is rechtsvoor bij de bumper of links
Alleen een fase 1 (B544) RXE van 1992 tot 1995 heeft deze claxon
De baccara's natuurlijk ook
Succes en gewoon maken die auto en rijden !!!
R25 V6 Turbo Baccara 1990 -- Safrane Initiale 1997 -- R25 V6 Injection 1989 -- Espace Initiale V6 24V 2001
- mbproductions
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 23 mei 2008, 16:55
als het goed is Links voor bij de bumper wat ik me kan herinneren van DialogysBart V6 24V schreef:Deze heeft een elektro-pneumatische claxon net als de R25 V6,Deze moet je even open maken schoonmaken en weer opnieuw invetten of met wat dunne olie insmeren.
En dan laat hij weer van zich horen,Zit als het goed is rechtsvoor bij de bumper of links![]()
Alleen een fase 1 (B544) RXE van 1992 tot 1995 heeft deze claxon
De baccara's natuurlijk ook![]()
Succes en gewoon maken die auto en rijden !!!
- Bart V6 24V
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 18 feb 2007, 12:08
Volgens mij zitten de claxons rechtsvoor achter de binnenkuip, met naaimachineolie smeren die luchtpomp, en gaan met die banaan !
Is het de dwarsbalk voor achter de voorbumper? Deze zit met een paar bouten vast en is eenvoudig te vervangen door een exemplaar van de sloop. SUC6
Is het de dwarsbalk voor achter de voorbumper? Deze zit met een paar bouten vast en is eenvoudig te vervangen door een exemplaar van de sloop. SUC6
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II
-
PaulLCTracy
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 29 mar 2008, 08:52
- Locatie: Amsterdam
Het vervolg van het APK keurings drama:
Ik heb de wagen opnieuw laten keuren bij de Kwik-Fit. Nooit doen natuurlijk zoals we allemaal weten maar ik kon daar snel terecht, vandaar. Het resultaat is schokkend.
Er worden nu 4 nieuwe punten gevonden!:
- linker en rechter remslangen beschadigd
- linker en rechten rubberhoes van stuurhuis kapot
- rechtsvoor fuseekogel speling
- linksvoor wiellager stuk
Hierna heb ik 'm laten keuren bij een garage bij mij om de hoek, die aangeeft dat er in principe niets mis is (alles binnen de marges) behalve de twee remslangen. Maar zegt hij, de remslangen zijn zeer recent kapot gegaan/gemaakt wat ook blijkt uit het feit dat de Renault garage bij de eerste keuring dit niet aangeeft en dat de twee slangen op het zelfde punt kapot zijn en dat er onder het punt waar de slangen kapot zijn geen verwering/roest of maar iets te zien is. Conclusie: de Kwikfit heeft de remslangen zelf bewust kapot gemaakt! De Kwikfit noemde ook tot tweemaal toe de naam van een garage waar ik het snel zou kunnen laten repareren. Uiteraard ga ik een klacht indienen en alle kosten terugvragen plus eventueel een extra genoegdoening. Zolang dit nog nog niet afgehandeld is noem ik naam even niet van het kwikfit filiaal.
De auto is nu goedgekeurd na het vervangen van de remslangen.
Kortom hij is niet meer te koop (niet dat er iemand geinteresseerd was...).
Zo, dit wilde ik weven kwijt. Bedankt voor de tips en adviezen.
Paul
Ik heb de wagen opnieuw laten keuren bij de Kwik-Fit. Nooit doen natuurlijk zoals we allemaal weten maar ik kon daar snel terecht, vandaar. Het resultaat is schokkend.
Er worden nu 4 nieuwe punten gevonden!:
- linker en rechter remslangen beschadigd
- linker en rechten rubberhoes van stuurhuis kapot
- rechtsvoor fuseekogel speling
- linksvoor wiellager stuk
Hierna heb ik 'm laten keuren bij een garage bij mij om de hoek, die aangeeft dat er in principe niets mis is (alles binnen de marges) behalve de twee remslangen. Maar zegt hij, de remslangen zijn zeer recent kapot gegaan/gemaakt wat ook blijkt uit het feit dat de Renault garage bij de eerste keuring dit niet aangeeft en dat de twee slangen op het zelfde punt kapot zijn en dat er onder het punt waar de slangen kapot zijn geen verwering/roest of maar iets te zien is. Conclusie: de Kwikfit heeft de remslangen zelf bewust kapot gemaakt! De Kwikfit noemde ook tot tweemaal toe de naam van een garage waar ik het snel zou kunnen laten repareren. Uiteraard ga ik een klacht indienen en alle kosten terugvragen plus eventueel een extra genoegdoening. Zolang dit nog nog niet afgehandeld is noem ik naam even niet van het kwikfit filiaal.
De auto is nu goedgekeurd na het vervangen van de remslangen.
Kortom hij is niet meer te koop (niet dat er iemand geinteresseerd was...).
Zo, dit wilde ik weven kwijt. Bedankt voor de tips en adviezen.
Paul
Safrane RXE v6i 3.0 1994 Benzine Handgeschakeld