
Toeren Safrane bij 120

Laatst gewijzigd door Shamrock op 12 nov 2010, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Tsja, als je www.carsurvey.org nakijkt zie je overal wel wat problemen. Maar de Safrane is toch één van de betrouwbaarste auto's in zijn klasse die ik daar zo kon vinden, althans voor de mensen die de surveys invullen. Oudere audi's en nieuwere Vectra's heb ik ook nog naar gekeken, maar daar stonden me veel te veel terugkerende problemen vermeld. Het enige oppaspunt lijkt de automaat van de Phase I, voor de rest is de Safrane volgens mij wel degelijk een kar van hoge kwaliteit. Mondeo's doen het ook heel goed op carsurvey, op wat roest in de wielkasten na. Maar zelfs dat is de Safrane vreemd. De paar user reviews op www.autoweek.nl spiegelen de ervaringen in carsurvey meestal.
Je moet een beetje geluk hebben met elke auto denk ik. Elk exemplaar kan net weer wat anders hebben, een type dat zijn eerste jaar in gaat heeft altijd nieuwigheids problemen, soms hangt het ervan af welke fabriek hem in elkaar gezet heeft. En daarna is er natuurlijk het onderhoud en hoe er mee is gereden, in wat voor weersomstandheden, sportief, veel korte stukjes, etc. Vooral een goede garage die goed preventief onderhoud weet te plegen is goud waard denk ik, ongeacht welk merk of type.
Shamrock lijkt helaas de uitzondering die de regel bevestigd, geen idee waarom. Overigens was van alle motoren die ik heb gehad (paar Honda's, paar Yamaha's, 1 Triumph, 1 BMW) de BMW degene met de meeste problemen. De onbetrouwbaarheid, corrosiegevoeligheid en nukkigheid had voornamelijk met verkeerd design te maken.
Je moet een beetje geluk hebben met elke auto denk ik. Elk exemplaar kan net weer wat anders hebben, een type dat zijn eerste jaar in gaat heeft altijd nieuwigheids problemen, soms hangt het ervan af welke fabriek hem in elkaar gezet heeft. En daarna is er natuurlijk het onderhoud en hoe er mee is gereden, in wat voor weersomstandheden, sportief, veel korte stukjes, etc. Vooral een goede garage die goed preventief onderhoud weet te plegen is goud waard denk ik, ongeacht welk merk of type.
Shamrock lijkt helaas de uitzondering die de regel bevestigd, geen idee waarom. Overigens was van alle motoren die ik heb gehad (paar Honda's, paar Yamaha's, 1 Triumph, 1 BMW) de BMW degene met de meeste problemen. De onbetrouwbaarheid, corrosiegevoeligheid en nukkigheid had voornamelijk met verkeerd design te maken.
Emile
www.piloot.com
'97 Renault Safrane II 2.0 RTE Alizé automatique
'02 Honda ST1300A Pan European
www.piloot.com
'97 Renault Safrane II 2.0 RTE Alizé automatique
'02 Honda ST1300A Pan European
Ik heb 4 Safrane's gehad, en met geen van deze auto's grote problemen gehad.
Juist omdat ze zo prombleem-vrij waren heb ik er steeds weer één gekocht.
Het is volgens mij toch een kwestie van goed onderhoud!!
Vooral als je een tweedehands Safrane koopt moet je er zeker van zijn dat deze goed is onderhouden volgens onderhoudsschema. Daar gaat het vaak mis volgens mij.
De meesten denken voor een prikkie een Safrane te hebben gekocht, maar deze heeft dan geen 100% aantoonbare onderhoudshistorie.
Ik blijf erbij ,na 4 Safrane's, dat dit één van de meest betrouwbare auto's in zijn klasse is mits 100% goed onderhouden!
Juist omdat ze zo prombleem-vrij waren heb ik er steeds weer één gekocht.
Het is volgens mij toch een kwestie van goed onderhoud!!
Vooral als je een tweedehands Safrane koopt moet je er zeker van zijn dat deze goed is onderhouden volgens onderhoudsschema. Daar gaat het vaak mis volgens mij.
De meesten denken voor een prikkie een Safrane te hebben gekocht, maar deze heeft dan geen 100% aantoonbare onderhoudshistorie.
Ik blijf erbij ,na 4 Safrane's, dat dit één van de meest betrouwbare auto's in zijn klasse is mits 100% goed onderhouden!
Veel positieve dingen over de A8 op carsurvey, maar ook:
I have A8, it has fantastic engine, but many prob. with other things. Very uncomfortable seats, noisy parking brake, some things on WV Polo are much better. It's a lot of money for style... but, thanks, I've had enough of this car.
We have had numerous problems with this car almost from the day it was purchased.
The brakes squeak so loud it is embarrassing to come to a stop - the dealership claims it is due to materials used in the brakes and refuses to fix the problem. Even a call to Audi Customer Service produced no results.
Other problems... knobs break, leather/plastic materials used for door switches and controls peel and tear, trunk latch has broken, emergency kit in trunk has broken, door plate has fallen off 2x, speaker covers fall off, air compressor broke, engine light on requiring new parts, fuel pump, cup holders broke, CD system problems which dealer cannot identify, parts not installed properly when the car was built or not installed at all require attention, and on and on.
All problems have been fixed by Audi with no charge, however, this car has been in for servicing so many times as a result of need for repairs that we are enormously frustrated and angry.
Would you buy another car from this manufacturer? No
"Too expensive"
What things have gone wrong with the car?
Transmission MAJOR breakdown at 120000.
Transmission slipping and jerking 6 months later. Repaired twice.
Dynamo renewed.
Air condition not cooling.
All 4 brake discs renewed.
Air bag sensor faulty.
ABS control sensors replaced.
Battery renewed twice.
Cell phone not working.
Xenon light voltage regulator replaced.
Remote central locking will not always work.
General comments?
Very comfortable car and a pleasure to drive when it is working OK.
Unfortunately repair costs are sky high.
Unreliable car, never know what will stop functioning next time. Will never buy a car like this again. Ever.
I have owned my 1999 A8 with now 76000 miles for around two years.
Unfortunately my ownership has been plagued with problems. While I did purchase an extended 4 year warranty I am still concerned about the problems and their repeated inconvenience.
Service from the two Audi dealers I have the car repaired at are very poor. Very unprofessional and poor commitment to the customer.
So far I have accrued more than $14 000 in repairs to the vehicle I nthe two years I have owned it and sadly there are more to come. The transmission was replaced for genuine New unit at a cost of more than $8000. This new transmission with now 4000 miles has concerning shifting problems that Audi cannot diagnose. The last replacement took 26 days before I received my car back.
There are just a lot of small nagging problems too. The HID lights are now lighting only 20 feet in front of the vehicle and I cannot determine how to adjust them out (I never adjusted them in, but this is a recent phenomena).
As far as quality of drive, performance, traction, economy, styling - I would give it a 10/10. But as far as owning one. I would be thinking more 4/10. I really am glad I paid the $2600 for the warranty. While at the time it seemed a lot - it does not any longer.
I have a 1998 A8. I too have replaced the transmission. Audi couldn't diagnose it: I took it to AAMCO and they found metal shavings in it. Fortunately I had an extended warranty. Beginning about a month ago my ABS light comes on about once a week, and although the dealership replaced two sensors at a cost of $600 two days ago it happened again today.
If you want a used luxury car that will be virtually problem free for all of eternity, buy a Lexus, but do so knowing that those cars are expensive used car buys and are considered by many to lack the personality of European luxury performance cars. If you want something more exotic, such as the groundbreaking aluminum space frame and Quattro systems, then buy an A8, but be prepared to spend a considerable amount of money in upkeep for an older, high-mileage model.
We bought an A8 with 46,000 miles on it a few years ago. It has had nothing but problems. The electric seat memory has never worked. With the memory system turned off, when you unlock the car with the remote, the driver's outside mirror tilts down. We've replaced a head gasket, had fuel leaks, coolant leaks, replaced transmission seals, tie rods, control arms, on a hot day the rear windshield cracked in two places, replaced wheel bearings, etc. The radio has never worked right. I just returned from the Audi dealer who told me that since the torque control switch or valve is defective in the transmission, the car needs a new $5800 transmission. The car now "clunks" when going over bumps in the road. What does this mean? The car now has 113K miles on it. If this was Audi's best, they have a long way to go.
I wrote the 9/27/04 comment. I called Audi Customer Relations who after being on hold forever, told me that there was no help they could give me. I talked to several different mechanics and car dealers who uniformly told me the 1997 A8 Quattro has a "problem" transmission. One dealer said he won't deal with 1997 A8's for that very reason. And Audi says there's nothing they can or will do to stand behind their top-of-the-line, $70+K car.
Het lijkt erop dat iets oudere A8 dezelfde automaat problemen heeft gehad als de oudere Safrane. Ook veel positief dus, autoweek users lijken allemaal erg blij. Maar je kan dus ook genoeg pech krijgen met een Audi...Oil pressure sending unit leak at 43,000 miles.
Air conditioner evaporator leak and replacement required at 47,000 miles (buried inside the dash panel).
Front upper control arm required replacement at 47,000 miles.
Valve cover gasket leaked oil onto exhaust manifold at 47,000 miles.
Left front wheel speed sensor fault continues to trip off anti-lock brake system, which has been chronic since 50,000 miles (still does this).
Irregular transmission shifting, especially in 5th gear ("D" position), particularly when under light throttle under 2000 RPM. This has been happening since 60,000 miles (still does this).
Emile
www.piloot.com
'97 Renault Safrane II 2.0 RTE Alizé automatique
'02 Honda ST1300A Pan European
www.piloot.com
'97 Renault Safrane II 2.0 RTE Alizé automatique
'02 Honda ST1300A Pan European

- cjibclient
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 20 okt 2005, 16:49
- Locatie: Twist (Dld)
Ik ben niet de beste in onderhoud maar heb nog nooit echte problemen gehad....
Olie is volgens mij alweer een 60.000 geleden..... Ik ben niet echt netjes met de auto maar dat is het voordeel van een 6-cilinder... Niet kapot te krijgen.....
Het is echt wel een kwestie van geluk.....
Olie is volgens mij alweer een 60.000 geleden..... Ik ben niet echt netjes met de auto maar dat is het voordeel van een 6-cilinder... Niet kapot te krijgen.....
Het is echt wel een kwestie van geluk.....
Safrane 3.0v6 RT 1993, full option..... alleen handgeschakeld. net 340.000 gepasseerd 

- de k@bouter
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 26 mei 2010, 21:30
- Locatie: almere
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3672
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
zo dat heb je gezegd 3 jaar geleden en nu niet terugkrabbelen.Shamrock schreef:Ben nu 50, bijna 51, en zal misschien nog een aantal jaren in deze auto rijden alleen al vanwege de investering, maar zeker is dat ik van Renault af stap. Mijn volgende auto zal een Audi A8 worden, dat is een zaak die zeker is....................

Maar een Audi A8 kan je nog veel meer gaan kosten aan ellende...
R25 V6 Injection aut. LPG 1989
Clio 1.4 RN 1993
Clio 1.4 RN 1993
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2427
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Tot op heden geen hoge kosten aan reparaties gehad. Onze huidige safrane 2,5 handbak uit 99 hebben we inmiddels ruim een jaar en behalve een beurt,apk en nieuwe achterbanden geen kosten gehad. In de versnellingsbak zit vanaf moment van aanschaf wel een schrapend geluid bij lager dan 1600 toeren in 1e t/m 3e versnelling, maar daar kan die bak kennelijk nog lange tijd mee vooruit. Het schrapende geluid is weg boven 1600 toeren en het wordt ook niet erger. Kortom, wij zijn tevreden en rijden lekker door met onze miep. Het motor geluid bij 100 en 120 is er inderdaad nauwelijks. Wel is het afrolgeluid van de banden en vooral windgeraas langs de ramen en deurstijlen wat forser dan van een vw golf van vorig jaar. Maar goed, het comfort van de safrane uit 99 moet natuurlijk vergeleken worden met een golf uit 99 en dan scoort de safrane gewoon veel beter.
Safrane fase 2 2.5 rxt uit 1999
Safrane fase 2 2.0 rxe uit 1998 (rip)
Mazda MX5 2009
Safrane fase 2 2.0 rxe uit 1998 (rip)
Mazda MX5 2009
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3672
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
Mijn Laguna V6 12v draaide 3100 toeren bij 120 km/u, mijn huidige Saf V6 12v draait 2700 toeren.
Beide met een AD8 automaat, dus de ene is de andere niet. Bovendien schakelde de Laguna versie wat abrupt, als in sportief. De Saf-versie neemt iets meer de tijd, erg lekker.
Beide met een AD8 automaat, dus de ene is de andere niet. Bovendien schakelde de Laguna versie wat abrupt, als in sportief. De Saf-versie neemt iets meer de tijd, erg lekker.
R25 V6 Injection aut. LPG 1989
Clio 1.4 RN 1993
Clio 1.4 RN 1993