ELKE OCHTEND ALS IK WEG WIL RIJDEN IS DE ACCU LEEG
IK HEB DE ACCU TWEE DAGEN GELEDEN VERVANGEN
MAAR DE ACCU IS WEER LEEG HOE KAN DAT
KAN HET DE DYNAMO ZIJN
ALS DAT HET IS WEET IEMAND DE KOSTEN DAAR VAN
GROETJES RAMON
Als het de dynamo is moet er een lampje gaan branden op het dashboard tijdens het rijden. Kijk anders eerst eens met een amperetang hoeveel stroom de auto gebruikt als je hem niet op contact hebt staan.... Het zou wel eens kunnen dat je een redelijke lekstroom hebt ergens.....
Als dat zo is moet je er elke keer een zekering uithalen totdat je geen grote lekstroom meer hebt. Da weet je waar je moet zoeken....
Ik heb dat ook gehad bij een andere auto, had pas een radio erin gebouwd entrok de accu leeg.
Was ergens een daadje dat sluiting maakte. Heb je onlangs wat aan je auto gedaan? Kijk daar dan
eerst.
kenteken intikken en naar 'starten en laden' surfen, prijs ca 10% naar beneden bijstellen en je hebt de prijs van je onderdeel! Let wel, dat is de prijs voor een nieuwe dynamo, geen revisie. Die zijn meestal een STUK goedkoper wanneer je je oude inlevert.
(natuurlijk wel EERST de oorzaak vinden van je probleem )
'97 Ph II 2.0 RTE alizée - Cruise Control - voorruitverwarming - <110.000 km
bij de motor zitten 2 zekeringen een soort stekker ze zijn rond met op de kop een zekeringen laat die maar vervangen en je probleem is op gelost kosten 22 euro de stuk
Als je acculampje stuk is brand het niet, maar doet je dynamo ook niets.
Dus gewoon stappen langs gaan: laadspanning meten moet zo n 13,5 V zijn.
Is dat goed, dan lekstroom meten (multimeter op 10A stand, rode pin op pluspool, zwarte pin op plusklem vastklemmen, dan klem losnemen zonder pinnen los te laten, stroom loopt dan door de multimeter). Wel contact af, lekstroom maximaal 15mA