digitalpunk schreef:Ik durf het bijna niet voor te stellen maar misschien is het een idee om eens tezamen te komen met meerdere V6-24V rijders en een stuk in elkaars auto's rijden om ervaring op te doen met het gedrag van de auto's. En als we dan toch bezig zijn misschien eens onze franse en spaanse computers om te wisselen en kijken wat er gebeurt.
Just a thought..
Op zich een prima idee.
IJs en weder dienende zal ik erbij zijn
En andere Safrane`s mogen ook wel komen, ....toch?
Kunnen zij kennis maken met het geweld van de 24v
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/235.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
digitalpunk schreef:Ik durf het bijna niet voor te stellen maar misschien is het een idee om eens tezamen te komen met meerdere V6-24V rijders en een stuk in elkaars auto's rijden om ervaring op te doen met het gedrag van de auto's. En als we dan toch bezig zijn misschien eens onze franse en spaanse computers om te wisselen en kijken wat er gebeurt.
Just a thought..
Goed idee....en nu je het toch over computers hebt , wat voor computer zit er in de
laguna 3.0 V6 24V , die heeft namelijk 152 kw .Waar haalt hij die extra kw's vandaan ?
uitde computer ?
digitalpunk schreef:Filmpje op Youtube is geupload! Youtube Filmpje
Hij duurt 11 minuten, vanaf het starten tot op de snelweg.
heb jij misschien een niet-originele uitlaat? Ik vind de motor/uitlaat nou niet bepaald stil namelijk.
Mijn Laguna V6 hoorde je op snelheid helemaal niet, ook al reed je 200. Maar wellicht werd het overstemd door bandenlawaai.
He Albert, jij hebt ervaring met de 12V en 24V in de Saf. Was de 12V stiller?
Mijn 24v uit 2000 heeft een Spaanse computer erin...
Het kan goed zijn dat die extra Pk`s uit de computer komen.
Of je ze nodig hebt betwijfel ik, en daarnaast zal die nog sneller warm worden, en nog sneller ook de koppel omvormer naar de auto hemel sturen.
De nu haast 200Pk`s zijn al een probleem, laat staan als er nog meer Pk`s op de koppel omvormer los gelaten worden.
Aan jouw de keuze........
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/235.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
AlbertP schreef:Mijn 24v uit 2000 heeft een Spaanse computer erin...
Het kan goed zijn dat die extra Pk`s uit de computer komen.
Of je ze nodig hebt betwijfel ik, en daarnaast zal die nog sneller warm worden, en nog sneller ook de koppel omvormer naar de auto hemel sturen.
De nu haast 200Pk`s zijn al een probleem, laat staan als er nog meer Pk`s op de koppel omvormer los gelaten worden.
Aan jouw de keuze........
Gr Albert
Is het mischien de update versie , incl.update automaatbak? Mischien de ultieme oplossing voor al onze problemen met name de koudestart enz. En denk je dat de safrane met 17 pk meer belast zal worden ?
Moet dinsdg toch langs renault , ik zal ze is onder vuur zetten met mijn vragen.
De Laguna zit wel iets lager in gewicht, kan best 200 kg minder wegen. Dan zal de automaat het ook iets minder zwaar hebben. En misschien hebben ze bij de Laguna wel een degelijke koeler gemonteerd dat hebben ze nl bij de Saf achterwege gelaten, bij de 25 hadden ze dat beter voor elkaar maar daar hebben we het al meer over gehad.
Overigens kun je bij de Laguna nog sleutelen aan motor en/of automaat ? Ik vindt het bij de Safrane al beestig vol zitten
Ïk ben vermoedelijk op het spoor van ons koud rijden probleem.
Ik open daarom een nieuwe topic voor, want deze topic is al aardig onoverzichtelijk aan het worden...
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/235.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak